Moroten45 skrev 2019-07-03 21:32:26 följande:
Tack ni underbara människor som visar så stor värme och empati. Era ord värmer och lägger sig som bomull runt mitt hjärta. Mina tårar slutar inte rinna men jag vet att min älskling nu har frid inom sig och slipper lida. Ser dig framför mig min älskade lilla Snusan. Hur du springer runt i din katthimlen, leker med din bästis som vi förlorade för 8 månader sedan. Ni har frid båda två nu.
Tack alla för att ni delar med er om såväl glädje och sorg ni upplever /upplevt med era älskade djurvänner. Gemensamt för oss alla är ?där kärleken är som störst blir sorgen den svåraste att bära.
Tack själv att du delar din sorg och dina tankar med oss. Det gör ont att läsa om din förtvivlan men samtidigt är det nog bra för både dig och oss andra få känna att vi inte är ensamma i våran djupa kärlek till våra små djur. Att det finns andra som delar samma kärlek och oro att mista en älskad vän.
Ja, där kärleken är som störst blir sorgen den svåraste att bära. Kan bara hålla med dig.
Moroten45 skrev 2019-07-03 23:24:26 följande:
14 år är en lång tid tillsammans. Låt de ljusa stunderna lysa klarast i våra hjärtan även om sorgen alltid kommer att finnas där.
Du och jag - min älskade katt
Tårar som aldrig tycks sina
smärta att aldrig mer få se dig
Dina ögon var matta och bad om hjälp
en långsam smekning över din mjuka päls
Min kind mot din varma kropp
jag ska lindra din oro och smärta
Tolv år av obeskrivlig kärlek
det var du och jag
Du somnade så fridfullt min älskade katt
din kamp är slut och katthimlen är nu din
Så fint uttryckt!
Och jag tror som felicityporter att ni kommer träffas igen en dag, du & din vän.
Moroten45 skrev 2019-07-04 12:40:05 följande:
Tack för er stora medkänsla. Förstår verkligen den svåra känslan ni känner inför den dagen ni tvingas skiljas från er vän. Tråkigt men en del tar inte sorgen på allvar och menar att ?det var ju bara ett djur?. Den kommentaren gör mig både arg och ledsen.
Ska verkligen försöka fokusera på alla fina stunder vi haft tillsammans<3. Men så lätt att sorgen tar över och man känner bara smärta och tårar som aldrig tycks sluta rinna.
Kram till er alla
Ja, somliga människor tycks inte kunna förstå den djupa kärleken man kan känna för ett djur och djuren verkar nästan va utbytbara, slit & släng typ. Sorgligt. Därför är det bra att kunna dela känslor och tankar med likasinnade så man kan känna det finns fler som man själv.
Ta vara på alla fina minnen du har från dina båda kissar. Och ta hand om dig!
Kram till dig med!