eeat skrev 2020-01-05 08:33:00 följande:
Oj! Jag delar din oro. Fastän jag blev igångsatt med första barnet så kände jag inte av att jag var öppen 2-3 cm när jag kom in för igångsättning. Nu var inte första förlossningen så lång, blev igångsatt vid 14-15 tiden och sonen föddes vid 02:10 men jag är så orolig nu! Mer än första gången! Just för att folk säger att det går så pass mycket snabbare. Är rädd att inte känna av att förlossningen är på g som första gpngen och sedan behöva åka in krystandes i taxin! Så jag förstår din oro! 2 timmar, ooooh! Har ni nära till sjukhuset? Vi har som tur är 5min med bil till närmsta
Tror inte man alltid känner de första centimetrarna... jag gick öppen ca 2cm med båda i mer än en vecka innan det var dags, vilket var helt normalt....
Med när det satte igång kände du väl?
Ja alltså med 1a hade jag sammandragningar som inte gjorde ont på förmiddagen och under eftermiddagen kom det igåbg ordentligt och när vi efter en stund åkt in va jag öppen 5cm och huvudet var långt ner!
Några timmar senare var allt klart.
Fick efter den fl panik inför nästa k gra år senare då jag inte hunnit få smärtlindring så vi åkte in direkt vid vattenavgång 2a gången. Trots att bm ville vänta då jag inte hade några sd...
Nu har vi ganska nära, 15 min kanske.... men mycket ska ordnas denna gång med barnvakt osv. Sånt löste sig förra gången då vi av ren händelse sov hon mina föräldrar när vattnet gick.