Inlägg från: Millie8401 |Visa alla inlägg
  • Millie8401

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Ina8401

Så skönt !!!

I morse ca kl 5-6 så vet jag inte alls vad bebisen hade för sig men nåt var det som höll i ganska långe , jag hann både vakna och undra ....

Har alla hittat namn osv ? Eller hur ser det ut för er ?

• Millie8401

Mammapolly

Åh fy stackare ... låter inte alls kul , är det pga illamående?

Jag mådde illa från v 4 - v 12 dygnet runt men har inte kräkts , vakna ständigt med bakfylla mående , bläh!!!

Men iaf nu mellan v 12-15 så har det varit till och från men betydligt mkt bättre ..

Hoppas du snart får må bra och njuta du också !!!

• Millie8401

Haha ja det blir frågetecken efter om man gör emoji ... jätte tråkigt ju !!! Men det ser ganska kul ut ibland när någon skriver och det blir en massa frågetecken när det typ absolut inte borde :)

Vi kommer inte överens om namn , mina barn har ganska vanliga namn .. Isak , Albin och Tuva :)

Men jag har en lista men har tom hunnit tröttna på vissa , och så tänker jag att vi ska ta reda på kön så ingen idé att prata om att i onödan :)

Någon som shoppat ännu då? Jag har gjort det , jag var först tvungen pga ångesten jag hade i början av grav , mådde inte alls bra även de va planerat så fick jag sån hemsk ångest så jag testade att köpa nåt till bebisen för att se om nåt ändrades ... men nu var det några veckor sedan den avtog .. som sagt har handlat en del :)

Men nu blir det inget förens vi vet kön !!!

• Millie8401

Fina namn ,

jag är inne på kille då vill jag Vince men det vill typ ingen annan , ville Vera innan men har tröttnat lite ... gillar Lo men det är för kort , Alfons är fint :)

Milan är fint .. Lovis också

Jag har ett stooooort problem som gör mig orolig , mitt tandkött blöder vid tandborstning mkt , sen jag blev gravid men nu sista tiden blöder det till och från lite då och då , behöver inte ens ätit nåt el gjort nåt i munnen utan det bara kommer blodsmak sen spottar jag blod . Min mormor tappade alla hennes tänder i sin första gravidititet :(

Detta är min fjärde , aldrig haft det innan inte ens vid tandborstning.

• Millie8401
    liebespuppe skrev 2019-08-04 21:30:49 följande:

Oj, jag förstår din känsla. Och jag har faktiskt inte hört om det själv, tidigare. Men samtidigt så pumpar ju vårt hjärta mer blod än vanligt och våra blodkärl blir påverkade. Undrar om det är något hormonellt? Just att man kan bli torr i munnen och så vidare...

Ärdetminturnu skrev 2019-08-04 22:01:41 följande:

Pga hormonerna är man extra infektionskänslig i tandköttet samt får lättare plack och bör därför vara särskilt noggrann med tandborstning och tandtråd. Har flera i min närhet som fått olika problem med tänderna under graviditet, fått rotfylla etc. Låter dock som du har större besvär än normalt.. har du frågat din BM?

Jag läste om det igår att man kan får så men vid tandborstning , jag har ju inte ont .., men tänkte kolla läget kanske uppsöka tandläkaren så dom får stilla min oro , eller göra den värre !!! Har också hört om olika problem med tänder och graviditet , vem vill tappa tänderna liksom . Fy tusan , ångest !!! :)

I morgon börjar jag jobba efter 4 veckors semester och så hade jag 2 i maj ... så nu är det jobbiga i 5 månader till !!

Hur länge jobbar ni ? Fram till förlossning ? :)
  • Millie8401
    Ärdetminturnu skrev 2019-08-05 21:23:19 följande:

Kan nog vara skönt att träffa en tandläkare och få lite svar.

Tror jag kommer jobba fram till jul, eventuellt jobbar jag lite hemifrån därefter. Har BF 24/1

Jaså ? Då har du BF på min födelsedag :)

Jag har BF 26/1 så får se om jag hinner fylla eller inte .

Kommer garanterat får vänta även denna gång ,

Fler omföderskor ? När kom era barn innan ?

Mina har alltid varit sena

1:an 14 dagar efter BF

2:an 12 dagar efter BF

3:an 18 dagar efter BF med igångsättning :)

Så jag får nog till 99% ett februari barn

Jag har en konstig känsla , jobbig och lite smärtsam men vet inte vad det är för jag vet inte riktigt vad som är just foglossning?

Kändes att man började jobba idag
  • Millie8401
    Ina8401 skrev 2019-08-05 23:17:20 följande:

Barn 1: 1 dag efter bf

2: 4 dagar efter bf

3e 4 dagar efter bf

4e blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning så han kom 3 dagar innan bf

Några dagar efter då iaf , vad har du för nåt nu innan? Jag har två pojkar och en flicka !! Vet inte om jag sagt , minns ju inte vad man skrivit när man skriver lite då och då !!!

Någon som har en känsla av vad man tror sig ha för kön på bebis i magen!?
    Ina8401 skrev 2019-08-05 19:52:27 följande:

Hehe ja smaken är som baken:). Bonnie är väldigt fint.

Kollade lite på kläder förut o kliar i fingrarna men tycker inte de finns så mkt neutrala kläder så blir roligt efter rul :)

Jag har köpt lite kläder redan , och så köpte jag från Elodie details en filt med matchande napp och mössa och vantar . Sjukt sött .... men nu har jag inte köpt nåt på länge eftersom vi bestämt att ta reda på kön :)

Blir såklart mycket roligare efter det !!
  • Millie8401

[quote=79809835][quote-nick]Ina8401 skrev 2019-08-06 08:01:12 följande:[/quote-nick]Haha nej precis är så mkt som skrivs så man hänger inte helt med :).

Jag har pojke pojke flicka pojke :).

I början när vi plussade o ettag tänkte jag pojke men sen blev jag helt att de var en flicka fram till ettagsedan nu så är de enastunden pojke o enastunden flicka haha . Ska bli spännande den 2e sept. Dock funderar vi på att kolla nu när vi åker till Rumänien.

Vad tror du/ni att de blir ngn känsla?

Åh de har ju så fina grejer. Kollat lite o längtrar. Försöker hitta något med grodor eftersom vi kallar liten för grodan.... men nu när man letar hittar man inget :)[/

Okej vi har tid för UL samma dag ju !! Vi har också den 2 september .. vilken tid har ni???

Hm med grodor , kollat småfolks kollektion? Kan tänka mig dom kan ha grodor ! :)

Jag fick känslan av pojk efter KUB .. sen dess har jag nig sagt det även om jag eg inte vet så känns de mer så .. sambon tror flicka

Jag har ju pojk pojk flicka

Och han har pojk

Så ja vi får se , spännande !!!

Men vi vill om det går som sagt får veta det ihop med iaf barnen så får vi se om resterande släkt vill vara med ... så blir väl med tårta el ballong

• Millie8401

Många som ska dit den 2/9 haha lär blir skriverier här den kvällen !!!

Alltså behöver hjälp för min hjärna sluta inte tänka på att ....

NI SOM KÄNNER AV BEBIS REDAN ni som känt ... hur ofta ??? Jag kände bebis as mkt innan men senaste 3-5 dagarna har jag inte en tendens till att känna och innan kunde jag känna tydligt livmodern när jag låg ner och nu känner jag inte och jag känner mig så ogravid att jag är nära att bara känna mig nere ????

Vad Tror ni? Att det är ens för tidigt att oroa sig?

Jag kommer snart desperat lägga 1000kr på hjärt doppler ........

• Millie8401
    liebespuppe skrev 2019-08-08 17:19:54 följande:

Jag har inte känt varje dag men jag märkte att när jag låg i badkaret så sprattlade det till. Kanske något om du nu äger ett badkar?

Jag har inget badkar !!

På nåt sätt känner jag något ibland men ganska långt in liksom det kan ju vara bebis ... den är ju inte så stor ännu och det är ju i v 26 man ska börja känna nåt varje dag annars kanske fundera på att blir lite orolig.

Pratade med min Bm hon tyckte absolut inte jag skulle oroa mig då de finns så mkt plats och att den förmodligen lagt sej på annat sätt så den sparka inåt mot ryggen tex .
  • Millie8401

Är alla me i den där Facebook gruppen eller ? Så man sitter här och alla andra där :)

• Millie8401

Hur kommer det sig att ni fått reda på hur er moderkaka ligger? Eller är det nåt dom säger om den ligger i framvägg?

Aldrig hört om vart min ligger , och detta är fjärde graviditeten :)

• Millie8401
    liebespuppe skrev 2019-08-09 21:01:05 följande:

De berättade det för mig vid KUB.

Tror bara de meddelar om den ligger i framvägg då de måste kolla vid RUL att den inte vandrat ner (risk för planerar kejsarsnitt då) plus hon informerade om just att man känner bebis mindre och ska ej bli orolig samt att man kan blöda.

Okej okej !!!

Känns som allt mitt lagt sig någon annanstans ..
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!