Inlägg från: MammaPolly |Visa alla inlägg
  • MammaPolly

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Några somm vill visa upp sina kulor? Fotade denna i 17 (en vecka sen)

På torsdag är det dags för rul och hoppas att få veta vad det är där inne! Har inte tagit reda på kön tidigare så det blir kul =D

• MammaPolly

Hej!

Jag känner inte heller speciellt mycket än... är i v 18+5 och har moderkakan i framvägg. Men HAN var normalt livlig på rul och det var så underbart att lyckas se och känna samtidigt! Har velat lite om det verkligen är lillen som känns eller nåt annat men nu vet jag :D

Kan någon flytta mig på bflistan? Fungerar inte att kopiera nu...

Nya bf är 30/1

• MammaPolly
    Sommaren12 skrev 2019-09-09 03:32:55 följande:

V 23 här. Nu är det full rulle i magen! :) Håller på att fixa i vårt nya hus och känner hur svanken får ta mycket skit just nu. Var på HM igår och köpte gravidjeans och lite annat. Känner mig verkligen ultragravid när jag vaggar fram nu... :D

Har ni funderat på vagn något? Jag är väldigt sugen på en Bugaboo Fox men fasen va dyrt det är, även begnagnat. :/

Uderbart med fart i magen! Är i 19+4, moderkakan i framvägg och har nu äntligen börjat känna!

Här lutar det mot en emmaljunga duo här men ska leta begagnad senare. Tycker det känns tidigt ännu, har nyss börjat fatta att det kommer en liten 3a :D

Går och funderar på när man/vi ska börja gå igenom gamla bebiskläder och köpa nytt å barnvagn å säng å allt sånt där. Jag känner typ en stress att hinna göra det trots att det är lååångt kvar, samtidigt som det känns som att sånt kan vi tänka på om ett år.

Haha alla känslorna är så konstiga ;D
  • MammaPolly
    liebespuppe skrev 2019-09-10 22:36:31 följande:

Hej!

Hur går det för alla?

Några roliga/mindre roliga symptom?

Har gått in i v. 22 här och känner bebis nu med små sparkar och kullerbyttor.

Dock har jag fått sammandragningar som gör att jag måste lägga mig rak lång i sängen. Inte lika kul!

På torsdag ska jag få träffa en barnmorska för att gå igenom min förra förlossning (10 år sedan, så minnet är sämre) som slutade med prematur och sugklocka. Är så jäkla nervös inför denna..

Det lät inte som någon rolig förlossning precis... Vet man varför h*n kom tidigt?

Har själv haft ganska bra "enkla" förlossningar men är endå orolig och nervös för denna...
    knivskrik skrev 2019-09-10 13:24:38 följande:

Jag har också moderkakan i framvägg, 19+5 idag och de senaste dagarna har det blivit uppenbart att det är bebisen jag känner. Har till och med sett buffarna utanpå magen vid något tillfälle! En helt magisk och fantastisk känsla!

Bf 30e?

Coolt att du redan sett utanpå! Här är det svårt att känna dom... Han håller dock på väldigt långt ner... kanske därför
  • MammaPolly

Nu har jag äntligen lyckats se rörelserna utanpå magen! Dock väldigt smått...

Är FBgruppen aktiv? Vill gärna vara med där.

Hur går det för er som inte känt något? Har det ändrats?

• MammaPolly
    CorAst skrev 2019-09-18 19:37:54 följande:

Spännande! Jag är idag på 21+6 och känner fortfarande inget. Känner mig inte orolig då det såg bra ut på ultraljudet för två veckor sedan men det känns ju tråkigt, jag vill ju också känna såklart...

Skönt att du inte går och är orolig iallafall.

Är det första barnet?

Moderkakan i framvägg?

Hoppas du snart får känna den lille!
  • MammaPolly

Hej!

Här lunkar det också på vecka 22+6, magen växer och bebis har ganska fasta tider redan när det är full rulle i magen =D

Nu känner äntligen familjen också! Tjejerna tycker det är jättehäftigt och allt är så annorlunda denna gång tycker jag när man delar glädje och förväntan med två stora barn!

Jag känner mig också väldigt stolt och glad över allt som händer, tidigare graviditeterna har varit riktigt jobbiga och mest kännts som ett nödvändigt ont men nu mår jag bra i denna!

Har inte heller någon direkt rädsla inför förlossningen denna gång, var livrädd inför förra...

• MammaPolly
    JuliaLC skrev 2019-10-04 16:40:06 följande:

Här har vi gått in i v.25 och jag mår ganska så bra förutom att sömnen är sisådär. Jag har dock en (kanske äcklig) undran. Jag har ganska rikliga flytningar men idag bara rann det som vatten i trosskyddet utan att jag ansträngde mig. Vad tror ni att det kan vara? Jag är ju en sån som oroar mig för allt.

Har fått höra att flytningar stannar och torkar på trosskyddet medan vatten sjunker in i och gör det tungt.

Vattnet kan ju gå för tidigt så misstänker du det så kolla upp det om du inte gjort det. Bebisens rörelser kan kännas mer om vattenmängden minskar...

Hoppas det bara är vanliga flytningar!

Själv har jag problem med svamp för jämnan känns det som! Såå jobbigt!
  • MammaPolly
    Rimrifai skrev 2019-11-12 12:36:13 följande:

Hej!

Har nån tips om vad som kan hjälpa till under intervjun med läkaren på Aurora mottagningen om man vill ha ett planerat snitt? Har nån varit med om nåt sånt?

Jag har fått tid den 28:e november. Jag lider av graviditets depression och panikångest attacker. Har också väldigt lågt blodtryck och lågt järnvärde.. kan absolut inte tänka mig o föda vaginalt.. nåt mer som kan hjälpa?

Tack!

Oj, stackare!

Jag led av deppresion och ångestatacker under förra graviditeten för några år sen... Var livrädd inför förlossningen och slog bort alla tankar på den innan jag åkte in med för tidiga värkar några veckor innan bf.... Då slog det mig på riktigt hur rädd jag var och gick i princip med en ständig ångest fram till att förlossningen var klar...

Är det förlossningsrädsla du vill bli snittad för?

Känns inte som att någon skulle tvingas att föda vaginalt om man känner att man inte klarar det. Eller jag hoppas att det är så iallafall!
  • MammaPolly

Snart har 30 veckor går här också!

Har hemsk halsbränna, sockersug, illående till och från och så ont i bäcken och rygg....

Men jag har fått grav.penningen beviljad! Jippi!

Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!