Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
Några somm vill visa upp sina kulor? Fotade denna i 17 (en vecka sen)
På torsdag är det dags för rul och hoppas att få veta vad det är där inne! Har inte tagit reda på kön tidigare så det blir kul =D
Några somm vill visa upp sina kulor? Fotade denna i 17 (en vecka sen)
På torsdag är det dags för rul och hoppas att få veta vad det är där inne! Har inte tagit reda på kön tidigare så det blir kul =D
Hej!
Jag känner inte heller speciellt mycket än... är i v 18+5 och har moderkakan i framvägg. Men HAN var normalt livlig på rul och det var så underbart att lyckas se och känna samtidigt! Har velat lite om det verkligen är lillen som känns eller nåt annat men nu vet jag :D
Kan någon flytta mig på bflistan? Fungerar inte att kopiera nu...
Nya bf är 30/1
V 23 här. Nu är det full rulle i magen! :) Håller på att fixa i vårt nya hus och känner hur svanken får ta mycket skit just nu. Var på HM igår och köpte gravidjeans och lite annat. Känner mig verkligen ultragravid när jag vaggar fram nu... :D
Har ni funderat på vagn något? Jag är väldigt sugen på en Bugaboo Fox men fasen va dyrt det är, även begnagnat. :/
Hej!
Hur går det för alla?
Några roliga/mindre roliga symptom?
Har gått in i v. 22 här och känner bebis nu med små sparkar och kullerbyttor.
Dock har jag fått sammandragningar som gör att jag måste lägga mig rak lång i sängen. Inte lika kul!
På torsdag ska jag få träffa en barnmorska för att gå igenom min förra förlossning (10 år sedan, så minnet är sämre) som slutade med prematur och sugklocka. Är så jäkla nervös inför denna..
Jag har också moderkakan i framvägg, 19+5 idag och de senaste dagarna har det blivit uppenbart att det är bebisen jag känner. Har till och med sett buffarna utanpå magen vid något tillfälle! En helt magisk och fantastisk känsla!
Nu har jag äntligen lyckats se rörelserna utanpå magen! Dock väldigt smått...
Är FBgruppen aktiv? Vill gärna vara med där.
Hur går det för er som inte känt något? Har det ändrats?
Spännande! Jag är idag på 21+6 och känner fortfarande inget. Känner mig inte orolig då det såg bra ut på ultraljudet för två veckor sedan men det känns ju tråkigt, jag vill ju också känna såklart...
Hej!
Här lunkar det också på vecka 22+6, magen växer och bebis har ganska fasta tider redan när det är full rulle i magen =D
Nu känner äntligen familjen också! Tjejerna tycker det är jättehäftigt och allt är så annorlunda denna gång tycker jag när man delar glädje och förväntan med två stora barn!
Jag känner mig också väldigt stolt och glad över allt som händer, tidigare graviditeterna har varit riktigt jobbiga och mest kännts som ett nödvändigt ont men nu mår jag bra i denna!
Har inte heller någon direkt rädsla inför förlossningen denna gång, var livrädd inför förra...
Här har vi gått in i v.25 och jag mår ganska så bra förutom att sömnen är sisådär. Jag har dock en (kanske äcklig) undran. Jag har ganska rikliga flytningar men idag bara rann det som vatten i trosskyddet utan att jag ansträngde mig. Vad tror ni att det kan vara? Jag är ju en sån som oroar mig för allt.
Hej!
Har nån tips om vad som kan hjälpa till under intervjun med läkaren på Aurora mottagningen om man vill ha ett planerat snitt? Har nån varit med om nåt sånt?
Jag har fått tid den 28:e november. Jag lider av graviditets depression och panikångest attacker. Har också väldigt lågt blodtryck och lågt järnvärde.. kan absolut inte tänka mig o föda vaginalt.. nåt mer som kan hjälpa?
Tack!
Snart har 30 veckor går här också!
Har hemsk halsbränna, sockersug, illående till och från och så ont i bäcken och rygg....
Men jag har fått grav.penningen beviljad! Jippi!