Inlägg från: josefiina |Visa alla inlägg
  • josefiina

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

JuliaLC skrev 2019-10-04 16:40:06 följande:

Här har vi gått in i v.25 och jag mår ganska så bra förutom att sömnen är sisådär. Jag har dock en (kanske äcklig) undran. Jag har ganska rikliga flytningar men idag bara rann det som vatten i trosskyddet utan att jag ansträngde mig. Vad tror ni att det kan vara? Jag är ju en sån som oroar mig för allt.

Kan du utesluta urinläckage? Själv har jag rejäl bakläxa på knipövningar och har problem med det.
  • josefiina

Samma här! Har precis gått in i vecka 33 och sömnen är det till o från med och halsbrännan verkar ha trappat upp. Menää nyss var man ju i vecka 26 så snart är vecka 40 här!

• josefiina

Jag tänker att om vi äter som vanligt så blir vi av med extra kilona som en graviditet innebär. Vi kan inte styra över hur mycket vatten vi drar på oss tex. Jag har en bekant som dubblade sin vikt från 50kg till 100kg och visst låter det helt otroligt men sant!

Försök släppa vikttankarna och ät bara normalt. Lite frossande ibland är ju normalt det med! ;) Sköt om dig och lycka till med bebbe :)

• josefiina
    MammaPolly skrev 2019-12-01 08:26:26 följande:

Någon annan med mycket sammandragningar?

Jag är i vecka 31+2 och senaste vackan/dagarna har det blivit riktigt jobbigt... Så fort jag gör annat än att ligga å vila så är dom där!

Avbryter jag inte det jag gör och går å lägger mig gör de tillochmed ont efter ett tag!

Blev sjukskriven på 50% då jag verkligen vill jobba mina sista två veckor innan GP.

Hur tänker/gör du om dagarna?

Jag börjar känna mig bestulen på njutningen av graviditeten igen... har bara haft några bra veckor där jag kunnat njuta fullt ut...

Jag har aldrig haft det så men anar att vila är på sin plats? Vad säger BM? Kan bara råda dig ett samtal med BM eller kanske någon annan här har liknande upplevelser. Jag ville svara bara så man inte står obesvarad det är lite trögt här emellan. Tråkigt att du inte får njuta och må bra. Önskar dig all lycka till!
  • josefiina
    JuliaLC skrev 2019-12-05 06:53:12 följande:

Hej på er!

Hoppas ni mår bra alla. Jag har gått in i v.34 och har sömnproblem, jag somnar ganska lätt på kvällen men vaknar runt kl 03 varje natt och kan inte somna om. Så jag undrar om det är någon som sitter inne med något bra tips på vad jag kan göra. Dagen blir ju så lång när jag vaknar mitt i natten.

Känner igen mig! Ibland kommer sömnen inte alls. För att nån natt ta igen sömnen. Jag lyssnar på ljudbok och tänker att jag vilar ju åtminstonde. Men följer spänt efter tips som kan funka.
  • josefiina

Åh nu väntar jag med spänning här på att nån första ska meddela att lillhjärtat kommit! Själv är jag i 36+3 fick pojken vår 39+1 så det är min mentala deadline så 8 januari kanske :)

• josefiina
    emphz skrev 2019-12-23 12:39:17 följande:

Tack snälla.

Vi mår alla bra, loppan har äntligen vänt i vikt nu. Gått upp 6 gram sen igår :)

Vi hade allt redo, jag har varit mycket sjuk sista tiden, även legat inne en del på BB så vi såg till att fixa allt i tid hehe.

Åh Grattis <3
  • josefiina

Här börjar det byggas upp en sån pirrande spänning. Jag har nämligen inte lyckats ställa in mig på att gå 40 fulla veckor utan bara att jag ska gå lika länge som med ettan 39+1. Idag 38+5. Kommer såklart bli dryga dagar därefter om hon dröjer på sig.

Men från att ha varit förstoppad till att kroppen tömt sig idag känns spänningen ännu mer. Om det ligger myt eller sanning i att kroppen tömmer sig vet jag ju inte men det är ju ändå kul med spänningen:)

• josefiina
    MammaPolly skrev 2020-01-07 20:49:31 följande:

Med båda mina har det varit tömmning dagen/kvällen innan förlossningen dragit igång!

Det är inte långt alls kvar för dig! :D

Det gillar jag att höra! Men ingen bebis än men nu är jag redo!
  • josefiina
    Emmissss skrev 2020-01-07 20:54:53 följande:

Jag har haft så senaste veckorna. Hur mår du? Har det hänt något? :)

Nää det är lugnt som en filbunke. Mår faktiskt även toppen känner mig mer rörlig än tidigare. Men nu vill jag träffa henne längtar tills det igång.
  • josefiina

Jag skrattar åt mig själv och min egna lilla fåfänga. Har nästan haft mest fokus på att få snygga fötter så jag slipper skämmas över dem på FL. Har aldrig haft så fina fötter (skratt!).

• josefiina

Min lilla tös med bf 14/1 tittade fram imorse efter ett relativt kort och intensivt förlopp. Kl 23 kände jag första värken som fick mig att anta att det kunde vara på G, styrkt över att slemproppen släppt samma dag. Sen ökade det upp fort och när jag kom in på BB 03.25 var jag öppen 3cm 1h senare 10cm och på 3min i krystvärkar var hon ute. Nu myser vi hud mot hud då hon har svårt att komma upp i temperatur.

Njuter nu till fullo lycka till alla andra! Hejjar på er! :)

• josefiina
    eeat skrev 2020-01-13 09:52:06 följande:

Var det ditt första barn? Om inte, hur var värkarbetet i jämförelse med andra gångerna?

Det var mitt andra. Det är två helt olika förlossningar.

Med första gick vattnet sipprande och värkarna tilltog sakta och segt. Han var ute ett dygn senare.

Nu gick det undan och det blev otroligt intensiva värkar. Det gjorde som Doktorn själv sa till mig jävligt ont eftersom allt skulle ske på en gång istället för som i en process.

Jag vet inte om det var svar på din fråga om värkarbetet eller hur funderade du?
  • josefiina
    eeat skrev 2020-01-14 17:16:33 följande:

Jaha okej! Ja det va ett bra svar :) Vilken förlossning upplevde du som "lättast"?

Jag har fått klura på detta men tyvärr har jag inget svar. Den första dränerade mig på energi medan den andra var mer smärtsam. Det finns som inget alternativ att föredra. Eller jo! En sak! Du hinner ju kanske ta smärtlindring om det inte går för fort, om man önskat sig det.
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!