Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
Hej tjejer! Går in i V.39 imorgon (v.37+6) och har sedan i lördags (28/12) haft blodblandade flytningar, ibland bruna som vid slutet av mens & ibland rosaröda.
Någon mer här som haft så??
Hej tjejer! Går in i V.39 imorgon (v.37+6) och har sedan i lördags (28/12) haft blodblandade flytningar, ibland bruna som vid slutet av mens & ibland rosaröda.
Någon mer här som haft så??
Jag hänger på här, beräknad till den 16:e januari:)
BF-listan:
3/1 mammamu
6/1 anonym2005
7/1 89me
8/1 Tessimon, Sommaren12
10/1 emphz
12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife, Jossan4barn
14/1 zebrans
16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber, Sincere
17/1 liebespuppe
20/1 LillaEm
21/1 CorAst, Ina8401
23/1 JuliaLC, couleours, Rimrifai
24/1 Ärdetminturnu
25/1 eeat
26/1 Millie8401, Maj81, Cassandra92
28/1 moalinneas
29/1 Knivskrik
30/1 mammapolly
31/1 mela88, Kit83
3/2 MiaAhlin, Eklund12321
5/2 Hannaconda
6/2 solrosbarn
7/2 seger89
9/2 eveliiine
10/2 Carrie123, Irene122
19/2 Littlestar78
20/2 Ritzy, emlo86
22/2 MsBlah
BEBIS ;
19/12 emphz - bf 10/1
Hej!
BF 20/2 och har varit inne ngr gånger på förlossningen under graviditeten för kontroll. Tappen var för ca en vecka sedan 24mm och har nu ont i ländrygg, grönaktigflytning (ingen infektion då de tagit prover för detta) och sd var tioende minut. Vad tror ni? Någon annan som känt något så tidigt (32+5 idag)
Hej! Hoppar in här för har passerat bf men fortfarande ingen unge. Lite underligt, för har inget inbokat med barnmorskan framöver och hon har aldrig ens nämnt igångsättning. Borde jag ringa förlossningen och boka själv med dem?
Okej! Till mig har de bara sagt att det kan snart vara på gång men nu tycker jag det hållt på så länge.. hade du sånna flytningar flera veckor?? Jag går med lite mensvärk & ont i ljumskarna, annars bra!
[quote=80133706][quote-nick]Sincere skrev 2020-01-01 10:29:20 följande:[/quote-nick]Jag hade ringt förlossningen och hört med dem och bokat en tid för samtal om igångsättning. Jag har för mig att de nya riktlinjer för i år är att man blir igångsatt vecka 41? Men vet inte om det är samma i alla landsting?[/
Ja jag får väl göra det, om inte annat så för att bli mindre nervös. Bor tyvärr i Sörmland där förlossningsvården inte ändrat riktlinjerna än... Man kan få gå rätt länge över tiden här.
Hej, nu kommer jag lite sent in här, har läst här ibland men inte haft någon inloggning.
Väntar mitt tredje barn bf 12/1.
Skulle bli igångsatt förra veckan men blev bortglömd hela tiden så efter 14 timmar valde jag att åka hem. Fick en ny tid till idag men de hade glömt bort mig igen. Känns hopplöst och otryggt.
Min barnmorska skulle ringa till förlossningen och prata med dem, jag vill byta sjukhus men det är lite sista minuten. Barnet ligger på tvären så är lite orolig att det startar hemma.
Själv mår jag ovanligt bra med tanke på att jag går in i sista veckan i morgon. Har mest besvär med att det gör ont i magen när bebis rör på sig, någon mer som får ont av bebis rörelser?
Det är Danderyd, fick en plats tillslut och har varit här sen igår kväll. Nu funkar det mycket bättre, de kommer in vid utsatta tider och jag får mina doser av medicin. Samtidigt förstår jag att de har varit överbelastade, men vi hade uppskattad att få lite mer information och att de säger ärligt att de inte hinner med oss så vi kan boka in en annan dag.
Är glad att det funkar bättre nu och hoppas att bebis kommer ut snart!
Jag trodde förlossningen skulle sätta igång natten mot torsdagen pga mensvärk hela natten men fick istället maginfluensa under torsdagen och mått dåligt igår men idag mår jag mycket bättre. Är otålig nu, orkar inte vara gravid och längtar samtidigt efter att ha min lille bebis i famnen:) Ska ut på långpromenad idag och se om man kan få tillbaka mensvärken så förlossningen kommer igång.