Inlägg från: Kandelaber |Visa alla inlägg
  • Kandelaber

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

zebrans skrev 2019-07-09 22:25:50 följande:

Allt gick superbra! Låg risk för avvikelse. Blev flyttad en dag. BF 14/1 istället :)

12/1 facebookmammajuni15

14/1 zebrans 

16/1 Emmissss

18/1 HVL 

25/1 eeat 

26/1 couleours 

6/2 solrosbarn 

10/2 Carrie123 

19/2 Littlestar78

Hej jag har också 16/1 Vad jag vet än. Ska på tidigt ultraljud imorgon så hoppas allt är lugnt nu inför semestern!! Nervös trots att jag har alla symtom kvar:)
  • Kandelaber

BF-listan:

12/1 facebookmammajuni15

14/1 zebrans

16/1 Emmissss

16/1 HVL, Kandelaber

17/1 liebespuppe

25/1 eeat

26/1 couleours

6/2 solrosbarn

10/2 Carrie123

19/2 Littlestar78

• Kandelaber
    Millie8401 skrev 2019-07-11 18:47:30 följande:

Åh det där med att får se bevis för första gången , känna som att man kommer vara så sjukt nervös kvällen innan. Fick tid idag så om två veckor får vi kika , och hoppas allt är bra !!!

Dock var vi på inskrivningen igår , och idag ringde bm om att dom vill ta om mitt sköldkörtelprov , det var lågt om jag fattar rätt . Hm.. fundera på varför dom vill ta om det ? Kändes inte värderna pålitliga? Hm

Nån som varit med om???

Jag har läst lite och har en vän som fick medicin under sin graviditet .. men känner mig inte klokare .

Första gången jag kollade sköldkörteln under fertutredning fick jag också ta om provet. Hade kanske TSH 4 och de ville väl dubbelkolla om värdet är så annars eller om jag var stressad när jag kom till provtagningen (kan påverka värdet). Hade lite lägre andra gången. Fertläkarna vill ju att TSH gärna är lågt typ under 2 men såklart blir ju folk gravida med alla möjliga värden annars antar jag!

På inskrivningen i v12 hade jag ett halverat värde på TSH så kroppen verkar ju sänka värdet under graviditet.
  • Kandelaber
    josefiina skrev 2019-08-09 11:09:58 följande:

Jag har känt bebbe tydligt är nu i vecka 18 och kände första fladdret i vecka 15. Förra gången hade jag moderkakan i framvägg så kände inte lika mycket men den här gången gissar jag på att den ligger nån annanstans. I sämsta fall längre ner då jag haft strimlor av blod nån gång och har läst att det kan bero på att moderkakan ligger där. Snart får jag veta då ul närmar sig

Jag hade tydligen den lite framåt på det tidiga ultraljudet. Känner ingenting, v18 nu! Trist om det tar jättelänge. Ska på rul nästnästa vecka iaf så längtar gärnet till det.
  • Kandelaber

Jag är på v 18+5 nu och det syns ganska mkt när jag slappnar av. Har nu avverkat sista paret vanliga jeans då det gör för ont. Har några mammabyxor. Försöker hålla ut några dagar till till ultraljudet men sedan orkar jag inte försöka dölja det nåt mer!

Känner dock inget (vad jag vet). Kände några kanske-grejer men kan såklart ha varit tarmen bara :D

Hade moderkakan fram i v.13 så om den fortfarande där så lär det väl ta några v till innan det känns tydligen.

• Kandelaber
    Emmissss skrev 2019-08-25 00:34:47 följande:

Hej tjejor! :) Är i vecka 20 (19+3) och har ännu inte känt några tecken från magen.. känner ni något?

Var på RUL i veckan & vi ska få en liten tjej! :)

Kul! Vi har rul på onsdag!

Är på 19+3 och har börjat misstänka att jag känner nånting där inne men är inte säker än :) Inte lätt alltså när man inte vet hur det ska kännas. Tror det känns mer när jag är lite ihoptryckt typ, t.ex framåtlutad eller att kläderna trycker till allt lite..
  • Kandelaber
    JuliaLC skrev 2019-08-27 10:55:12 följande:

Nu har vi också varit på RUL och allt såg bra ut, med stor sannolikhet har vi en liten flicka där inne ????.

Kul!! Vi ska imorgon :)
  • Kandelaber

Har fått tag i en beggad duovagn av en kompis.

Ni som haft fler barn, är det en nackdel att sittdelen enbart går att ha framåtvänd? Bor i mindre stad o av nån anledning känns det tryggare att våga ha barnet "framåt" få än på typ T-bana :D

Finns en liten mjukplastlucka bak så man ändå Kan kolla in o sätta in handen t.ex.

• Kandelaber

Fick igår en hård hundtass rakt i magen när en lite större hund hoppade upp mot mig. Gjorde ont såklart men kände rörelser både igår kväll och idag. inga blödningar eller särskild värk.

Blev paranoid när jag läste om skador på moderkaka då min är i framvägg, och att skador på den kan ge syrebrist till barnet. Hur veta om man måste kolla upp sig?? Måste åka rätt långt för att ultraljud så vill såklart helst slippa!

• Kandelaber

24+6 här. Känner också tydliga rörelser flera ggr per dag. Syns även utifrån så det är kul. Men är fortfarande lite avtrubbad pga vägen hit inte var helt snårfri. Men allt känns mer på riktigt när typ alla vet om det. Valet och kvalet om man vågar lägga ut på Facebook. Känns knasigt på ett sätt men vill se hur det känns att få vara den som äntligen får lägga ut det själv..

• Kandelaber

Kul att ungarna i den här tråden börjar komma nu :)

Gick just in i v 38 och min sambo skadade sig och har nu gipserad fot och kryckor 3-4v! Snacka om hemsk timing, så det känns inte så jättetryggt just nu och vi har jättelångt till BB.. Det enda vi kan hoppas är att det händer lite efter bf och att gipset kanske hinner tas bort PRECIS i tid.. men frågan är om det kan klaffa så bra!

• Kandelaber

Och våran pojk kom igår, 2 dagar tidig. Gick bra i det stora hela, ljuvligt med ryggmärgsbedövning!

• Kandelaber
    eeat skrev 2020-01-16 09:05:47 följande:

Grattis! Hur lång tid tog förlossningen? Första barnet?

Vattnet gick runt 06 tiden och fick komma på kontroll. Lugnt hela dagen men fick sen värkar hela natten efter och var öppen 3cm på morgonen. Sen var han ute vid 19tiden dagen efter. Kort utdrivning.

Gick helt ok mot förväntningarna ändå men skönt man inte ska göra om det i snart framtid :D
  • Kandelaber
    Ärdetminturnu skrev 2020-02-02 08:23:28 följande:

Uppdatering från mig! BF 24/1, föddes 29/1 i 40+4

Vattnet gick med ett splash (fick kasta mig in på toaletten från soffan) kl 19 och värkarna smög igång därefter. Kl 22 fullt värkarbete men fortfarande under kontroll. Kl 23 allt jobbigare och tätare. Kl 23.30 värkar var 3,5 minut, 2 min långa. Kl 23.45 ringer förlossningen igen och förbereder oss för att åka in. Kl 00.05 cirka åker vi mot förlossningen och värkarna kommer i ett. När vi ringer på porttelefonen hör personalen att det är nära, jag har börjat ljuda igenom värkarna men fattar inte själv hur nära det är nu. Får första krystvärken i hissen. 00.40 inskriven på förlossningen, tre barnmorskor står på rad när vi kommer ut ur hissen. Får hjälp upp på britsen, får krystvärk direkt och barnmorskan säger att jag ska trycka på (nu fattar jag typ att barnet kommer). 00.50 fyra krystvärkar senare så föds han. En helt perfekt liten kille på 3,7 kg 53 cm.

Trots snabbt förlopp ?klarade? jag mig med en grad 2 bristning.

Snacka om snabbt förlopp! Samma "skadeläge" här och min krystfas var mindre än 15min. Skönt att ha sluppit ha det så jobbigt under lång tid.

Hann du med nån smärtlindring eller gick det att hantera ändå pga så kort förlopp??
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!