Millie8401 skrev 2019-07-11 18:47:30 följande:
Åh det där med att får se bevis för första gången , känna som att man kommer vara så sjukt nervös kvällen innan. Fick tid idag så om två veckor får vi kika , och hoppas allt är bra !!!
Dock var vi på inskrivningen igår , och idag ringde bm om att dom vill ta om mitt sköldkörtelprov , det var lågt om jag fattar rätt . Hm.. fundera på varför dom vill ta om det ? Kändes inte värderna pålitliga? Hm
Nån som varit med om???
Jag har läst lite och har en vän som fick medicin under sin graviditet .. men känner mig inte klokare .
Första gången jag kollade sköldkörteln under fertutredning fick jag också ta om provet. Hade kanske TSH 4 och de ville väl dubbelkolla om värdet är så annars eller om jag var stressad när jag kom till provtagningen (kan påverka värdet). Hade lite lägre andra gången. Fertläkarna vill ju att TSH gärna är lågt typ under 2 men såklart blir ju folk gravida med alla möjliga värden annars antar jag!
På inskrivningen i v12 hade jag ett halverat värde på TSH så kroppen verkar ju sänka värdet under graviditet.