Inlägg från: Förstabarnet123 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet123

BIM augusti 2019

Då är jag på äl+3 nu. Hoppet känns inte helt på topp denna cykel.

Myste 5 dgr innan äl samt 2 dgr innan äl. Jag hade velat fått till det på dagen innan äl iaf, och helst äl-dagen också, men blev ingen mer chans :/

Vad tror ni om våra chanser? Nån som lyckats bli gravid av sex 2 dgr innan äl?

Lång väntan till BIM som alltid :)

• Förstabarnet123
    Anonym (Jordgubbe) skrev 2019-08-01 07:23:31 följande:

Jag har blovit gravid två gånger. En av sex två dagar innan äl och en gång av sex tre dagar innan äl. :)

Åh tack för svar! Låter lovande! Blev genast ner optimistiskt! ^^

Vad spännande med dina symptom - håller tummarna för att det är ett plus :)

Grattis Monkan93! Vad kul!! Var det spännande att berätta för sambon? :D
  • Förstabarnet123
    Freya18 skrev 2019-08-01 10:19:12 följande:

Mensen kom i tisdags och nu är jag redo för nästa omgång! :D

Härligt!! Många test var det haha! ^^ Jag brukar först bli depp vid mens och sen extra taggad, att denna månad, då jäklar! :D
  • Förstabarnet123

Grattis till era plus! :D :D

Bara 3:e aug och redan så många plus! Bra start på Augusti!

Själv är jag lite orolig att jag inte har äl alls :O Hade så lite symtom på det denna månad. Och föregående månad så konstig tempkurva... Tänker att amningen kanske hindrar min äl. Så känner mig lite orolig.

Funderar faktiskt på att beställa hem test för att se (blodprov) Skulle ju vara så tråkigt om jag inte har nån äl och vi försöker och försöker... :O

Är det nån som har testat det?

• Förstabarnet123
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-04 08:52:56 följande:

Hur går det för alla?

Nja, går inget bra känner jag :/ Har ingen fin tempkurva efter vad jag trodde var äl.

Tempen dippar under coverline på DPO 5-6-7. Börjar tro att jag inte har haft äl denna månad.

Planerar att sluta nattamma om det inte tar sig denna månad då det är det som triggar prolaktinnivåerna, och därmed kan förhindra ägglossning.
  • Förstabarnet123
    hundenhubbe skrev 2019-08-05 22:36:00 följande:

Känner mig så frustrerad så måste skriva av mig här. Både igår och idag blev det inget sex. Ägglossning imorgon. Känns så värdelöst. Sambons penis har plötsligt fått prestationsångest. Färsöt i över 1 h båda dagarna men de går inte... så redan nu känns chanserna förstörda denna gång... och imorgon lär vi ju inte heller lyckas. Jag har hört att man är mest fertil innan äl, sant? Vet ju bara att jag har de imorgon enligt app, kör inga stickor. Har mensvärk idag som jag brukar ha innan, gasig mage och flytningar. Så frustrerande näe man väntar på att försöka men de blir såhär.. Känns väldigt hopplöst....

Så tråkig och jobbig sits för er! Känner med er.

Det är det jag är mest nervös för kring varje äl. Att mannen ska orka med allt regelbundet sex + att han måste prestera. Förstår männens prestationsångest. Svår sits det hela. Tror du det är bättre att inte nämna att äl är på gång för din man?
  • Förstabarnet123
    hundenhubbe skrev 2019-08-06 15:44:54 följande:

Ja jag tror jag måste göra så. Men de lär ju märkas för man vill ju ha sex mer... Men jag tänkte nya tag ikväll! Har haft så jäkla mkt äl känningar idag (känner alltid då jag har) så ikväll tänkte jag att vi ska spela ett mysigt parspel, dricka öl och äta choklad! Ska se om de kanske släpper pressen! Får hoppas Kidsen sover bara xD ikväll måste vi få till det känner jag... så dumt att det är så jäkla lång väntan om man inte får till de. 1 månad känns ju brutal när man är här nu och redo!! Han som alltid är sugen, trodde aldrig de skulle bli såhär. Hoppas att det går ikväll!

1 månad är brutalt! När det är det (nästan) enda man tänker på så är 1 månads väntetid galet långt.

Hoppas det gick vägen för er så ni har chans för plus denna månad :)
  • Förstabarnet123
    Nextchapter skrev 2019-08-07 17:13:48 följande:

Hur går det för er andra som närmar sig/har passerar sitt BIM?

Är på äl+10 idag. BIM söndag. Står på 9/7 på listan, men äl var försenad lite.

Vet inte riktigt vad jag tror om denna månads chans.

Ett tag var jag inne på utebliven äl. Sen får jag djup ihållande molvärk och spotting på äl+6. Molvärken håller i sig varje dag. Fick idag en till spotting.

Funderar på att testa imorgon. Kanske onödigt men är sugen :)
  • Förstabarnet123
    soltroll skrev 2019-08-08 11:15:23 följande:

Jag blir bara mer och mer förvirrad av allt som har med att försöka bli gravid att göra. Jag har köpt ägglossningstest nu för att jag vill testa och se så att jag har äl. Jag har testat tempmetoden, det funkade bra tills jag blev så deppig långt innan mensen kom när jag såg att tempen gick ner så jag slutade med det. Men nu läste jag någon hade skrivit att det är inte säkert att man släppt ägg bara för att äl test visar positivt utan det är endast med temp man kan se det. Någon som vet??

Jo det stämmer att man kan få positivt äl-test (LH-ökning) som påvisar att kroppen gör sig redo för ägglossning. Men det behöver inte betyda att ägget faktiskt släpper. Jag har läst att endast blodprov kan visa till 100% om ägglossning faktiskt skett eller inte.

Temp är jag osäker på, hur "tillförlitlig" metod det är för att säkerställa äl. Tempar själv. Det jag kan känna är vanskligt är att det är lätt att det blir felaktig temp på grund av orolig sömn med uppvak, alkohol kvällen innan, infektion i kroppen etc.

Nån som vet hur pass bra tempmetoden är? Temphöjning = alltid ägglossning?
  • Förstabarnet123
    awi skrev 2019-08-08 14:34:59 följande:

Hej allesammans!

Har följt den här tråden i några dagar nu och det är så spännande att se vilka som plussar osv. och läsa om alls tankar och funderingar. 

Jag går med här för att jag och min sambo försöker nu att få vårt första gemensamma barn. Jag har en son sedan tidigare som nu är 5 år som jag fick via IVF eftersom hans andra förälder också är en tjej. Min nuvarande sambo är dock man så det är första gången jag ska försöka få till de här på naturlig väg vilket är väldigt spännande! Jag tog ut min mirena spiral 23 juli och vet egentligen inte alls hur jag ligger till i min cykel eftersom jag mer eller mindre hade konstanta blödningar med den i 3 månaders tid. Fick som en mens direkt efter jag tagit ut den som höll i sig i 12 (!!) dagar. Brukar ha mens vanligtvis i 7 dagar. Jag har provat med CB digitala ägglossningsstickor men bara fått rund ring på displayen. Tycker det är väldigt meckigt med de testen eftersom man inte får ha kissat på minst 4h timmar innan man ta dem och att de ska tas på eftermiddagen, kan man inte testa med morgonurinen? Det är ingen stress med testen egentligen, var bara nyfiken på om jag hade ÄL överhuvudtaget. Vi har sex varje dag i princip ändå. Men i förrgår hade jag en väldigt tjock genomskinlig flytning som kändes som klister nästan och väldigt mycket molvärk i magen. Så det kan hända att jag har haft ägglossning i dagarna. Enligt min app ska jag få mens den 21 augusti om min cykel nu skulle vara regelbunden, vilket den oftast inte är. Så jag tänkte ta ett gravtest då om inte mensen kommit. 

Hej och välkommen! :)

Så spännande för er! Hoppas ni lyckas med ett syskon. Vi försöker också få till ett syskon.

Ja, det är ju nästan omöjligt att hålla sig 4h på eftermiddagen för att ta cb digital ^^ Spec nu under sommaren när man har hinkat i sig vatten. Har också hört att det är störst chans att LH stegringen inträffar på dag/eftermiddagen/kväll, ej morgon alltså. Vet inte om det stämmer? Man får hålla sig så länge man kan innan testen :)

Lycka till, till er!
  • Förstabarnet123
    Anonym (??) skrev 2019-08-08 17:06:09 följande:

Nej digitala test är enkelt om man bara löser bruksanvisningen : digitalt: - Du kan testa när som helst på dagen, men du bör testa vid samma tidpunkt varje dag.

- Försök att inte urinera fyra timmar före ägglossningstestet och du bör undvika överdrivet vätskeintag före testet - kanske tycker du att det är lättare att använda ditt morgonurin.

Digitalt advanced: Testa endast en gång per dag till dess att du ser hög fertilitet ? för ett tillförlitligt resultat för hög fertilitet måste du använda urinen efter din längsta sömnperiod. När du har sett hög fertilitet kan du testa dig oftare, men undvik överdrivet vätskeintag innan du testar dig.

Så läs genom anvisningen ordentligt så ska det nog gå bra. Tog mig ca 23 sekunder att googla.

Upplever ditt svar som lite hårt? Kanske var det inte din mening. Och kanske är jag PMS:ig :P
  • Förstabarnet123
    Freya18 skrev 2019-08-09 13:15:30 följande:

Uppdaterade listan med nya medlemmar och tog bort dom som har fått mens.

Hur går det för er som har passerat BIM? Vill inte ta bort dom som inte har svarat för ibland kan ju mensen skjuta upp sig med några dagar och vissa plussar efter BIM.

Välkomna och lycka till alla nya medlemmar! 

BIM idag och mens idag :/ Grävde ner mig i humöret men ska rycka upp mig nu. Var förväntat då jag är nästan säker på att ägglossningen uteblev denna cykel.

Lycka till ni andra som är kvar! :)
  • Förstabarnet123
    mimiii skrev 2019-08-09 10:13:12 följande:

Har följt er alla i den här tråden, men inte registrerat mig förrän för någon dag sedan. Det är verkligen så himla skönt att känna att man inte är själv i sina funderingar när livet har övergått till att bara handla om 2-veckors perioder: BIM - ÄL, ÄL - BIM, BIM - ÄL... Min mens var som vanligt väldigt punktlig och kom igår, så nu är det nya tag med BIM i september för min del :) Är det fler som är på att starta en BIM september-tråd redan nu?

Jo jag är på. Behöver se framåt och tänka positivt redan nu ^^ Fick mensen idag.
Svar på tråden BIM augusti 2019