• JeSuisMoi

BIM augusti 2019

Nextchapter skrev 2019-08-10 09:35:09 följande:

Hej på er,

Har varit lite oaktiv i tråden denna vecka känner jag, första veckan efter semester på jobbet och massa möten o event nu i slutet av veckan så jag tyvärr inte hunnit med att hänga med i diskussionerna :)

Har dock läst ikapp alla nu och håller tummarna hårt för oss alla nu som nu kämpar med att vänta in BIM och ni som försöker få till det på ÄL och ni som försöker logga er ÄL.

Jag har ju BIM 14-15/8 och är nu på ÄL+10.

Hade ju massa symtom för typ en vecka sen som satt i i flera dagar men sedan dess är allt som bortblåst. Så jag tror nog inte att det blev nått, även om man hoppas.

Jag borde typ idag, imorn och senast söndag få mina vanliga spotting som brukar ?varna? mig om att mensen är på g. Vilket jag alltid får några dagar innan, så kommer inte dom snart känns det som att cykeln är lite rubbad eller så är det nått annat på g.

Vågar inte heller testa med mitt testa tidigt test eftersom jag inte har några symtom, så sparar nog dom några dagar istället om jag kan hålla mig. Känner mig inte supertaggad faktiskt psykiskt då jag är så inställd på att vi inte fick till det denna ggn pga av dåligt i prickade försök.

Ursäkta för superlång text, men är exhalerad att läsa hur det går för er alla iallafall. Uppdaterar er såklart så fort jag märker nått :)

Kram på er!

Jag hade också symptom flera dagar efter ÄL, som jag inte brukar ha. Brukar kunna känna svagt kanske en dag före ÄL, starkt på ÄL och svagt en dag efter. Nu kände jag i fyra dagar efter ÄL. Olika hugg/dragningar/stickningar, kände mig smått illamående till och från. Det kan ju kanske vara äggets väg till livmodern man känner? För jag känner inte heller någonting nu. ÄL+5 idag (även fast NC säger ÄL+4). Hoppas ändå mensen inte dyker upp på BIM 15/8 :)
  • JeSuisMoi

Gått in i vecka för BIM, ÄL+6 idag. Jag känner mig så nervös över vad som händer på BIM. Jag har en massa konstiga symptom som jag aldrig tidigare haft mellan ÄL och mens (har aldrig haft PMS). Men vad jag är mest rädd för är att jag lurar mig själv. Jag har aldrig tänkt eller trott att det skulle gå på första försöket, men känner nu att jag kommer bli SÅ besviken om jag får mens på BIM 15/8. Behövde bara skriva av mig lite för att inte bombardera sambon med mina tankar <3

• JeSuisMoi
    lindamjonsson skrev 2019-08-12 15:07:42 följande:
    Är helt med dig i allt du skriver. ÄL + 8 för mig idag. Andra försöket för oss och jag känner mig gasig och trött men i övrigt inga symptom. Med dottern kände jag ingenting alls så vet ju att det kan vara helt omöjligt att veta innan testet tas. Både jag och min sambo känner oss pirriga och nervösa, och vi vet att vi kommer känna oss besvikna trots att vi försöker förbereda oss på att det kan ta lång tid. Det är svårt att skingra tankarna när man önskar och vill så mycket. Jag håller alla tummar för dig, ska du också testa i helgen? Om jag inte fått mens på fredag tänkte jag ta ett test då, kommer inte kunna hålla mig längre. 
    Det går inte riktigt att tänka bort heller när man har fysiska känningar, så man blir ständigt påmind. Jag tänkte också testa på fredag ifall jag inte skulle fått min mens innan dess. Så vi kommer testa samma dag - hoppas ingen mens hinner dyka upp och att vi båda kan få plussa på fredag!
  • JeSuisMoi
    lindamjonsson skrev 2019-08-13 07:32:02 följande:
    Haka på! Ska bli spännande att höra hur det gått för er då. Jag har beställt hem RFSU testa tidigt, står att man kan ta den från ÄL+8 vilket var igår för mig men jag vågar inte riktigt än. 
    Jag har cb snabb detektion. Jag har väldigt kort lutealfas så jag hoppas att det kan ge utslag i alla fall. Om mensen inte kommer på torsdag så ser jag det ändå som ett positivt tecken då min cykel alltid är 28 dagar. Men min BIM ligger på ÄL+9, så BIM+1 = ÄL+10 och borde förhoppningsvis kunna ge positivt utslag. Hoppas för oss på fredag :)
  • JeSuisMoi
    Lbem skrev 2019-08-13 12:17:05 följande:

Vad har ni alla för spännande symtom?

Jag har haft ungefär som mensvärk hela tiden mellan ÄL fram till nu (BIM-2/ÄL+7). I början mer mot högre äggstocken men nu känns hela livmodern och även i ljumskarna. Värt att notera att det är ytterst sällan jag har mensvärk vid mens och kan aldrig minnas att jag haft det innan mens. Men misstänker ändå skengraviditet. Hade ömma bröstvårtor längre än vanligt efter ÄL men det har försvunnit sedan några dagar men bröstvårtorna är svullna/styva som de inte brukar vara vanligtvis.
  • JeSuisMoi
    PelloBello skrev 2019-08-13 15:26:25 följande:
    När ska du testa? :D
    På fredag om jag vågar, annars på lördag morgon :)
  • JeSuisMoi
    Millemupp skrev 2019-08-13 20:47:06 följande:

Tack! Tyvärr knappt inga symptom. Kände mig extremt svullen om magen för nån dag sen (gick över efter en dag). Men det är nog det enda utöver utebliven mens.

Dock hade jag ett rätt intressant ?symptom? med första barnet. Från en dag till en annan tappade jag inte ett enda hårstrå, ej heller resten av grav (brukar tappa väldigt mkt annars, lyckas alltid tappa nåt hårstrå om jag bara drar handen genom håret). Därför gick jag runt och drog mitt hår typ konstant inför andra barnet, och blev ganska förvånad över pluset eftersom jag fortsatte tappa hår som vanligt. Har aldrig hört eller läst om nån annan som haft det så, men det är alltså sant! (Efter 1a grav tappade jag istället typ halva håret samtidigt, såg helknasigt ut haha).

Jag var tvungen att testa att dra handen genom mitt hår. Jag tappar nämligen också extremt mycket hår vanligtvis (har väldigt mycket hår). Det är inte ovanligt att det kommer en hel tova hår när jag drar igenom, men nu kommer ingenting.. är detta möjligen ännu ett symptom jag inbillar mig återstår att se..
  • JeSuisMoi
    PelloBello skrev 2019-08-13 16:11:23 följande:

Bim+1 alltså? Spännande :D

Ja precis! Så tydligast är det egentligen om mensen faktiskt uteblir...
  • JeSuisMoi
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-14 08:25:47 följande:
    Jag trodde jag såg i syne i morse! Visst är där ett plus? :D
    Ser också ett plus :) Stort grattis till alla som plussat! Nu hoppas vi för oss som är kvar :)
  • JeSuisMoi
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-14 16:07:21 följande:

Alla test tagna idag. Olika märken och inget morgonurin. Kan alla fyra verkligen vara spöksträck??

Nej, det är plus. Såg att du har BIM imorgon så avvakta med ett nytt test till imorgon så är det nog starkare :) Grattis!
  • JeSuisMoi

BIM imorgon och börjar bli riktigt nervös... jag började få ont i ?bröstet? och undrade vad det var, kändes som en klump i halsen också... googlade och det är tydligen det som är halsbränna! Hade jag ingen aning om haha, har haft samma förut någon gång när jag ätit alldeles för mycket. Ännu ett fejksymptom eller är det the real deal? Jag använder NC så jag lär ju få en prognos med tempen redan imorgon bitti då den alltid annars sjunker när mensen ska komma. Nervöst!!!

• JeSuisMoi
    lindamjonsson skrev 2019-08-15 07:10:43 följande:

Godmorgon. Stort stort grattis till alla er som plussat! Idag kunde jag inte hålla mig längre, testade med ?testa-tidigt?, ÄL+10. Blev negativt, och det går inte riktigt att få bort den där besvikelsen i kroppen. Behövde bara skriva av mig lite.

Anonym (Trean?) skrev 2019-08-15 07:18:50 följande:
    Har också fått två negativa tester, det senaste idag. Men jag väntar bara till imorgon och tar ett nytt då. Har känt på mig att jag var gravid alla tre senaste gångerna innan test. Sist (i juni) slutade det dock i tidigt MF. Detta är vårt första försök efter det. Brukar ändå inte plussa förrän på ÄL+11 eller +12, vilket är imorgon resp lördag.
    Tappa inte hoppet! Det är inte alltid man ser positivt innan BIM, även fast det ofta är så. Testa imorgon igen så hoppas vi på det bästa <3

• JeSuisMoi

BIM idag. Dag 29 i cykeln och min cykel är alltid 28 dagar. Med Natural Cycles nkan jag se att jag varje cykel har haft en stor tempdrop på dag 29, men mens som kommer under dagen. Idag har temperaturen istället ökat! Springer på toaletten stup i kvarten för att kolla så mensen inte kommit ännu... kommer bli svårt att fokusera på jobb idag :) (vill inte testa ännu då jag endast är på ÄL+10)

• JeSuisMoi
    Neomio0322 skrev 2019-08-15 13:17:37 följande:

Hade BIM 3/8 fortfarande ingen mens är på dag 37 idag brukar ha 26 dagar ca.

Gjort grav test senast idag som visar negativt. Om och ont i svanken och tjejmagen. Svullen magen. Kissnödig hela tiden trött och frusen. Fattar inget....

Jag skulle nog gå till MVC och be om blodprov...
  • JeSuisMoi

BIM igår, ingen mens och fortfarande högre temperaturer. Tog ett RFSU testa tidigt imorse och det var helt blankt. Skengraviditet? Jag är på ÄL+10 idag så kanske bör avvakta några dagar.

• JeSuisMoi
    Fialotta8 skrev 2019-08-16 08:42:23 följande:

Jag tog ett vanligt test idag, fick mitt svaga svaga sträck på ett testa tidigt. Är bim - 4 men det va så negativt det kan bli :p haha! Jag blir galen! Nu ska jag försöka hålla mig från att testa till söndag eller måndag, good luck. Ska på kräftskiva i helgen så det känns la lagom peppigt att gå dit, inte dricka, för att man KANSKE är gravid.. Suck :p jaja! Livet :D

I feel you! Jag tänkte förra helgen att nästa helg är jag antingen gravid - eller får avnjuta ett eller två glas vin. Det verkar inte vara nåt av det, ännu en torr helg i ovisshet, så länge inte mensen kommer. Är idag på BIM+1 / ÄL+10. Tänker att jag testar tidigast söndag igen, då jag testade negativt imorse med RFSU testa tidigt. Lycka till :)
  • JeSuisMoi

BIM +2 idag (ÄL+11). Basaltemperaturen har gått ner något idag men ligger fortfarande över cover line. Ingen mens i sikte men om temperaturen fortsätter droppa så kanske den kommer imorgon. Vågar inte göra nytt test förrän imorgon/måndag morgon... känns som att det är nåt fel på mig :(

• JeSuisMoi

Någon som varit gravid och fått rosa ?flytningar? efter sex? Jag och sambon hade mys imorse (han var dock nervös över att det skulle kunna påverka eventuell graviditet, men jag har läst att det inte ska göra det?). Efteråt upptäcker jag att det kommer en flytning som är lite blodblandad. Nu några timmar senare så kommer det fortfarande lite ljusrosa flytningar men inte lika blodblandade. Någon med erfarenhet kring detta?

• JeSuisMoi

BIM+3, ÄL+13, testade idag negativt igen med CB early. Tempen sänkts ytterligare men fortfarande över cover line. Igår kväll kom en liten blödning som inte påminner om hur min mens brukar se ut. Kom igen nu under morgonen så jag får väl anta att det är mensen som har kommit. Är rädd för min egen kropp efter allt det här och önskar ingenting liknande nästa försök...lycka till alla

• JeSuisMoi
    Tr0ust skrev 2019-08-18 09:29:36 följande:

Varför är du rädd för din kropp?

Jag håller tummarna.

Jag har haft såna extremt tydliga symptom. Har aldrig haft PMS eller liknande förut. Fåtal gånger under mitt liv har jag haft liiiiiite känningar vid mens men knappast så man kan kalla det mensvärk. Denna månad har jag haft allt. Jag är rädd för hur min kropp har lyckats blivit så lurad att alla symptom kommer och att min mens (som annars är regelbunden som en klocka) blir tre dagar försenad. Särskilt när jag aldrig förväntat mig att bli gravid på första försöket, inte i huvudet trott att jag var gravid förrän min mens blev sen. Men man är så sjukt lurad och jag är rädd att det kommer vara såhär varje gång nu. Det har varit väldigt fysiskt och psykiskt påfrestande...
Svar på tråden BIM augusti 2019