• joss1234

BIM augusti 2019

Förstabarnet123 skrev 2019-07-22 14:17:45 följande:

Om inte sambon hade velat vara med att läsa av ett test gemensamt, så hade jag nog börjat testa från äl+10 typ!! :D Nu väntar vi tills BIM/BIM har passerats :/ Han tänker ju tråkigt men logiskt, att "ingen vits att testa för tidigt, vi avvaktar tills mensen är sen"

Jag hade nog gått bananas med test annars.... :P

Känner typ samma, är på ÄL+4 idag och vill inget hellre än att testa men är ju allt på tok för tidigt. Killen vill vänta till bim men jag vill ju typ börja 5 dar innan det.. får se hur det blir. Tiden går ju så långsamt. Är också rädd för att ja ska få massa pms symtom och då tänka att det är kört. Va helt säker att det tagit sig förra månaden då mina symtom kom så tidigt och fick en uberpms vecka för att sen få mens. Så är rädd att om ja känner samma när det närmar sig och att det bara ska va pms igen... så vill typ inte känna några symtom denna gången för att kunna tro att det tagit sig haha.

Nån annan som också har sjuk pms med ömma bröst och humörsvängningar och molvärk i vanliga fall?
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-07-24 10:55:00 följande:

Välkomna alla nya till tråden! 

Idag är jag på ÄL+7. Har faktiskt gått relativt bra och inte tänka på symptom och så. Har varit väldigt upptagen så kanske därför. Känns inte som att en eventuellt graviditet kan vara på gång, men än är det för tidigt och veta. Håller tummarna på ett mirakel (har supersvårt att bli gravid).

Jag är på ÄL+6 och ville ju inte känna några symtom alls denna gången då ja är rädd att de bara ska va min vanliga pms.. men är bortrest så tiden går inte åt att känna efter supermkt, så får vänta och se.. än är det tidigt! Håller tummarna för oss alla :)
  • joss1234

Nån som vet nåt om flytningar mellan ÄL och mens? För jag har haft ganska mycket flytningar sedan ÄL vilket jag aldrig brukar. Brukar bli hel torr efter ÄL fram tills typ några dar innan mensen. Men nu har ja haft först massa äggvite/vattniga flytningar kring ÄL, sen dess i flera dar har ja haft trådiga ibland gula flytningar lite varje dag! Såg även i flo appen att jag har loggat noll flytningar efter förra månadens äl fram till mensen typ! Kan de va ett bra tecken? Nån som har erfarenhet av att ni haft mer flytningar innan bim om ni varit gravida?

• joss1234
    Pusstuss skrev 2019-07-24 23:40:41 följande:

Idag slutar bebisverkstaden för min del. Sambon har skitit i det blå skåpet så att säga och vårt förhållande måste lappas ihop så bebisplanen måste pausas. Känns som att dessa månader av försök varit förgäves och att jag genomlidit dom och mått dåligt i onödan. Önskar därmed alla här stort lycka till, snart är det er tur!

Kram från Pusstuss

Nej va tråkigt.. skickar styrkekramar och hoppas att tiden finns för det längre fram och att det ordnar sig för dig. Kram!
  • joss1234

Jag blir inte klok på mina flytningar, är på ÄL+8 och har egentligen sedan Äl haft nån form av flytning varje dag, vissa jättemycket, andra mindre men igår och idag var det megamkt och gulvit/äggvita typ :O Brukar som jag skrivit tidigare vara helt torr mellan äl och mens.. men inte denna gången, kan det betyda nåt bra?

För övrigt känner jag inget speciellt, ingen PMS på gång än i alla fall, tror dock inte jag kommer kunna hålla mig från att testa i början på nästa vecka haha, hur går det för er andra med symtom?

• joss1234
    kronisktförvirrad skrev 2019-07-26 16:01:28 följande:

Mina ägglossningstest fortsätter förvirra mig, dag 10 var det synligare än dag 11, dag 12 var det ännu tydligare och idag (dag 13) var det svagare igen. Suck. Enligt Flo har jag ägglossning idag, så får se om testet är ännu svagare imorgon.

Jag blev lika förvirrad runt min Äl, fick aldrig ett helt utslag, bara nästan, såg stegring men fick aldrig + så tror jag missade stegringen när det blev helt positivt. plus att mina tog slut innan hela perioden gick över.. så fick lite på molvärken och mina flytningar jag hade!
    Hört att man kan missa det positiva resultatet då det kan ske inom 12 timmar, så man måste kanske ta test flera gånger per dag när man tror man har Äl för att fånga det!
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-07-26 20:46:33 följande:

Ok, så då har man kört med första gravtestet för denna omgång och den är toknegativ (Early test). Mina hökögon har idag stirrat på testet för att det kaanske dyker upp ett streck, men nä. Har testat alla lampor hemma och fönster också. Hahaha.

Men ändå, fan vad suuuurt! Mina spottings dyker väl upp imorn eller söndag.

Åh segt.. men ge inte upp än! Man vet aldrig. Håller tummarna för dig!
  • joss1234
    Lady K skrev 2019-07-28 12:21:20 följande:

Precis som jag trodde blir nog bim lite tidigare denna månad, borde bli på tisdag. Har fått lite spottings idag så räknar med att det blir mens istället för plus. Vet ju att vi hade lite svårt att få till det kring äl då vi var med svärföräldrarna på semester men är ändå såå besviken denna gång. Hänger kvar i tråden iaf då nästa bim blir i slutet av augusti.

Åh tråkigt :/ det är svårt det där att pricka in när man ska iväg.. vi va borta förra cykeln dagarna i början av ÄL och denna va ja tvungen att åka i slutet av ÄL så vet inte heller om mitt tar sig denna gången :/ men har ca 5 dar kvar till bim och känner inte speciellt mkt, men min pms har inte dragit igång vilket den annars hade gjort för några dar sen (har lång pms) så kanske finns det lite hopp.. men känns inte som att ja e gravid, så har nästan ställt in mig på det, så kanske jag inte blir lika besviken.. men man blir ju alltid det ändå :/ vi får stötta varandra här!
  • joss1234

Tog ett test i morse på som tyvärr va helt blank, dock väntat. Känner mig inte gravid alls.. är på ÄL+10 och bim-4 så kan ju va för tidigt... men fortfarande inga direkta pmskänningar vilket brukar börja en vecka innan bim men jag mår bra. Får vänta några dar och se men lite besviken blir man ju..

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-07-29 14:25:24 följande:

Inge mens i sikte och negativt gravtest idag. Suck. :/

åh va trist :( Tog ju själv ett idag som va negativt, dock 4 dar kvar till bim för mig. Men vissa får ju massa neg innan dom får plus efter bim så man får väl hålla fast vid det hoppet!
Svar på tråden BIM augusti 2019