Inlägg från: Förstabarnet123 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet123

BIM augusti 2019

Pusstuss skrev 2019-07-22 13:39:41 följande:

Har hängt på sedan BIM mars, fortfarande inget plus. Augusti är försök nr 9. Börjar bli sjukt less på att bli besviken varje gång..

Hur länge har ni andra försökt?

Egentligen sedan januari. Eller det har varit möjligt sedan dess, då mensen kom tillbaka då efter förlossningen. Men väldigt oregelbunden till en början så har inte haft koll på äl + myst ganska sällan, så inte så konstigt det inte blivit något... :P

Försökt aktivt med att hitta + pricka äl de senaste 2 månaderna då cykeln stabiliserats sig lite. Detta blir försök nummer 3 räknar jag.
  • Förstabarnet123
    Theresesvea skrev 2019-07-22 09:57:27 följande:

Nu när äl är över för denna gång så börjar ju tankarna om när man ska börja testa. Hur tänker ni kring detta? Jag var helt bestämd på att jag skulle vänta till bim+1 med tanke på förra månaden, men nu kommer ju testhuvudet igång igen ;) är så sugen att ta ett test om en vecka, är då på äl+10 vilken är den dagen jag brukar plussa om det tagit sig.

Om inte sambon hade velat vara med att läsa av ett test gemensamt, så hade jag nog börjat testa från äl+10 typ!! :D Nu väntar vi tills BIM/BIM har passerats :/ Han tänker ju tråkigt men logiskt, att "ingen vits att testa för tidigt, vi avvaktar tills mensen är sen"

Jag hade nog gått bananas med test annars.... :P
  • Förstabarnet123

Välkomna alla nya som hakat på! :D

Blir spännande att följa alla.

Själv är man på CD 17 idag och väntar på äl...

Hoppas den kommer snart, för vet inte hur länge till mannen orkar köra varannan dag-mys haha. Speciellt inte i denna värmen :P

• Förstabarnet123
    Pusstuss skrev 2019-07-24 23:40:41 följande:

Idag slutar bebisverkstaden för min del. Sambon har skitit i det blå skåpet så att säga och vårt förhållande måste lappas ihop så bebisplanen måste pausas. Känns som att dessa månader av försök varit förgäves och att jag genomlidit dom och mått dåligt i onödan. Önskar därmed alla här stort lycka till, snart är det er tur!

Kram från Pusstuss

Så tråkigt och ledsamt! Jag vill även önska dig lycka till med ihoplappandet och framtida eventuella försök! <3
  • Förstabarnet123
    LBP91 skrev 2019-07-24 21:16:03 följande:

Idag efter min vanliga tupplur som jag alltid tar efter jobbet (vaknar kl 3/4) vaknade jag med en otrolig huvudvärk som vägrar ge med sig. Kände mig även lite dålig, kanske håller jag på att bli sjuk, jag vet inte. Men det plus att mina bröstvårtor plötsligt var väldigt känsliga sambon ville mysa lite men jag klarade inte att han rörde mig på just själva bröstvårtorna. Tar det som ett positivt tecken eftersom det var så jag kände förra gången, dock inte så tidigt som på ÄL+5.

Vad spännande! Håll oss uppdaterade :D
  • Förstabarnet123
    Theresesvea skrev 2019-07-24 18:51:32 följande:

Är idag på äl+5 och har idag haft molande värk hela dagen. Dessutom har mina tuttar växt till typ det dubbla! Känner igen detta från när jag plussade med min yngsta dotter. Så spännande! Har också varit mer avslappnad denna månad och inte känt efter lika mycket som jag brukar, men detta var för tydligt för att missa ;)

Oj, det lät som ett spännande tecken! Har du tänkt testa nått innan BIM? :)
  • Förstabarnet123
    Nextchapter skrev 2019-07-28 00:00:23 följande:

Hejsan på er!

Hoppar in här också om det är okej :)

Har följt juli-tråden och denna lite och tänkte det var dags att säga hej! :)

Vi har pratat ganska länge om att börja försöka, och nu kände vi att tiden är inne, detta är vårt första försök så är helt novis på allt detta, en helt ny värld, så roligt att vi är fler här inne som kan dela våra tankar och funderingar. :)

Vi har sedan flera år inte använt något prev-medel utan vi har skyddat oss med kondom. Har noterat min mens med p-tracker för att ha lite koll men inte mer än så. :)

Enligt appen som brukar stämma ganska bra vid mens (ett par dagar i skillnad max) så skall jag ha ÄL den 31/7 och BIM blir då runt den 14/8 om jag förstått det rätt :) Lägg gärna till mig i BIM- listan :)

Vi har myst 2 gånger denna vecka hittills, och får se om vi kan få till det något mer innan ÄL, skall iväg på semester nämligen och sover inte så ostört ;) så kan bli lite svårt. Finns det en chans ändå tror ni om det inte skulle gå att få till eller hur frekvent måste man vara? :)

Välkommen! Så spännande för er! :)

Spermier kan ju i goda förhållanden leva längre än de 2-3 dagarna som det brukar sägas att de i alla fall minst lever, så en viss chans finns ju såklart om ni inte får till mys de närmsta dagarna innan äl :)
  • Förstabarnet123
    Kattunge15 skrev 2019-07-30 08:34:56 följande:

Hej, har precis börjat försöka så vet inte när jag ska ha min mens.

Nu när jag var på toa kom en stor geleliknande flytning (?), svagt ljusrosa men nästan genomskinlig. Aldrig fått tidigare?! Vad kan detta vara? Hur kan en nidblädning se ut?

Kan du ha ägglossning nu? Lät som en äl-flytning. Eller vet du om att du haft äl nyligen? :) Jag tror det kan komma liiite blod när ägget släpper. Aldrig haft nidblödning då vet tyvärr inte hur de brukar se ut :)
  • Förstabarnet123
    LBP91 skrev 2019-07-30 02:49:31 följande:

Nån här inne som vet om det finns någon hostdämpande hostmedicin man kan ta som gravid. Vågar inte ta av min Cocillana ifall att det är ett plus som ligger och väntar och inatt har jag bara lyckats sova en timme på grund av den här förbannade hostan.

Kolla janusinfo om mediciner! Bästa och tillförlitligaste sidan över preparat/mediciner och hur de går ihop med graviditet och amning bland annat:

janusinfo.se/beslutsstod/janusmedfosterpaverkan.4.72866553160e98a7ddf1ce6.html

:)
  • Förstabarnet123
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Wow! Ser ett streck! Håller tummarna att det blir starkare!! :D

Jag blir glad över alla som plussar, är så spännande att läsa och se! Det gör också att det känns möjligt att nästa gång kanske det är vår tur...? ^^
Svar på tråden BIM augusti 2019