Inlägg från: Fladdriga svansen |Visa alla inlägg
  • Fladdriga svansen

BIM augusti 2019

Hoppar gärna ing är också. Bim den 14/8. En evighet känns det som. Men det tog 11 månader med ena och 6 mån med andra så har inga större förhoppningar med första försöker.

Äter rosenrot och använder även conceive + om de skulle hjälpa lite mer på traven. Skadar ju inte tänker jag.

• Fladdriga svansen

BIM LISTA

1/8: Freya18, Lady K, Soltroll, Mandistoss, sockan

2/8: Pepsin, Theresesvea, Monkan93, larssonc, joss1234, lineberg, Loui123

3/8 NeoMio0322, Sara11

4/8 LBP91

5/8: Hallonen80, Jordgubbe

6/8 FrokenF89

7/8 Längtande95

8/8: Phoworray

9/8: Förstabarnet123 , MsPinnipeds

10/8 höstlöv123

11/8: Jphoppas, kronisktförvirrad

12/8 Sofiakarin, Myrkrypet, Joset

13/8 Millemupp

14/8 Zyprexa, Annali85, Michibell, Nextchapter, Fladdriga svansen,

17/8 hundenhubbe, VictoriaBerggren

19/8 jhms

20/8 Nicciz

21/8 Noraaaaa

26/8 FruA2019

• Fladdriga svansen

Hade äl på dag 10 förra månaden och dessförinnan på dag 15. Nu är det dag 12 och ingen stegring alls på testerna.

Jag börjar bli rädd att äl kanske uteblir helt denna månad bara därför. Skulle vara så typiskt.

• Fladdriga svansen
    Theresesvea skrev 2019-07-29 07:28:30 följande:
    Mandistoss skrev 2019-07-29 07:15:54 följande:
    Tycker mig se streck hos er båda där. Så kul ju och spännande :)
  • Fladdriga svansen
    Tjoppa12 skrev 2019-07-29 12:09:54 följande:

Hej! Hoppar in här, gör mig redo för nytt försök denna månad. Vad tycker ni är bäst gällande ägglossningstester? Har kört med både digitalt och stickor och gillar att testa då jag inte riktigt har koll på ägglossningen. Har kört med digitalt nu två månader men det är ju rätt dyrt .. vad tycker ni är bäst? :)

Jag kör med stickor då jag vill se den stegringen i strecket. Är vänligt för plånboken också ????
  • Fladdriga svansen
    Annali85 skrev 2019-07-29 17:15:05 följande:

Är det någon som kan om äl-tester? Förra månaden kollade jag med äl-stickor och fick då en tydlig stegring på dag 14 men fick sen mens på dag 25. Visade äl-stickorna försent eller har jag så kort fas (lutealfas?) mellan äl och mens??

25 dagar kan man helt klart ha. Äl kommer vanligen 24-48h efter den starkaste stegringen på stickorna får man tänka också. Men lutenfasen kan vara kort även med äl nära inpå : )
  • Fladdriga svansen
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Hur tydligt som helst ju. Stort grattis : )
  • Fladdriga svansen
    Millemupp skrev 2019-07-30 12:29:38 följande:

Kul att se alla +! :)

En äl-fråga. Har tagit äl-tester denna gång. Fram tills igår var det helt blankt. Fick nån misstanke och testade igen igår eftermiddag. Då fick jag ett hyfsat positivt resultat. Testet från i morse var dock aningen svagare (trodde att det skulle kunna vara fortsatt positivt, så blev lite förvånad) Kan man då gissa att äl sker typ nånstans inom 24 timmar? Lyckades få till lite mys igår kväll, är det lönt även ikväll?

Kan ju vart att du har din äl på eftermiddagen så därför. Men var de lika starkt som kontrollstrecket? Är de svagare brukar de räknas som negativt.
  • Fladdriga svansen
    Millemupp skrev 2019-07-30 12:56:52 följande:

Det var två lika starka igår eftermiddag, och svagt streck - alltså negativt - i morse.

Då var de ju definitivt äl igår, så idag borde ni hinna med äggtåget med sexa loss också : )
    Annali85 skrev 2019-07-30 13:14:26 följande:

Ok! Tack för svar. Tyckte bara det var lite märkligt för när man läser om lutealfas så står det att den är mellan 12-16 dagar och min var i så fall på 11 dagar men det kanske kan vara lite olika

Min har också vart nere 10 ibland, händer lite då och då. De menar nog mer att de är mest vanligt med en mellan 12-15. Så inte omöjligt med senare eller tidigare.
  • Fladdriga svansen
    Millemupp skrev 2019-07-30 15:29:19 följande:

[quote=79792868][quote-nick]

Tack för svar! Haha ja jag ska se till att hinna med äggtåget (skrattade halvt ihjäl mig när jag läste det, kunde riktigt se ett äggtåg framför mig :) )

Kan ju faktiskt bara vara också att som mig att viss månad är lutenfasen kortare. Behöver inte vara nåt fel med hormoner eller nån katastrofscenario med ofertilitet. Så jag hade väntat med massa tester och krämer.

Haha, ja men är lite som ett tåg med ägget : D står inte resenärspermierna där på stationen i tid när de kommer så tuffar de vidare : P
Svar på tråden BIM augusti 2019