Inlägg från: fruSolsken |Visa alla inlägg
  • fruSolsken

BIM augusti 2019

Hej hallå :) jag hoppar in i tråden! Äl + 3 idag och bim 6 augusti. Det är vårt fjärde försök till en trea och jag hoppas så så mycket nu. I början var det kul att vänta på plusset men nu är tålamodet slut haha ;)

• fruSolsken
    MalinBud skrev 2019-07-28 15:50:57 följande:

Hej,

Bim 1/8-19

Jag hade ÄL någon gång mellan 16-18/7 (stegring lh-test den 16/7).

Jag och sambon hade oskyddat men avbrutet samlag vid flera tillfällen mellan 16-19/7 och sedan tog jag ett akut p-piller den 19/7 kl 17.00. (Vi planerar inte barn just nu, men det skulle vara en trevlig överraskning om det kommer en liten knodd. Planen är att börja försöka innan april 2020).

Vanligtvis kör vi alltid med kondom men nu var semesterfeelingen på topp så det blev att vi skippade kondomen alla gånger vi hade sex.

Jag använder även Natural Cycles sedan i september 18 och appen har haft rätt sedan dag 1.

Enligt appen hade jag troligt äl den 18/7.

Jag gjorde ett RFSU-testa tidigt igår (inte morgonurin) som var starkt negativt.

Symptomen är:

Ömma bröst, känningar i magen (som molvärk/mensvärk), känningar i ryggslut, behovet av att äta en större mängd mat och blir inte mätt lika lätt som tidigare. Har även en envis nästäppa kvälls/nattetid och nu ont i huvudet samt extremt trött.

Kan det vara så att jag är skengravid? Pms? Mens på g? Eller gravid? Vad tror ni?

Extra info: brukar kunna bli sugen på saker innan mens, inget jag är nu dock. Händer att jag får ont i brösten innan mens. Får även mensvärk dagarna innan mensen kommer (inte som nu där jag haft det en vecka och det är fortfarande inte mens-dax fören om 4 dagar). Däremot vet jag att akut-p-piller kan generera molvärk...

Haha, jag vill inte vara den som är den, men tar det sig för dig nu är du banne mig helt otroligt fertil (som vissa faktiskt är) och jag blir sjukt avis på dig xD
  • fruSolsken

Äl+ 5 idag. Har haft mycket känningar i brösten de senaste 3 dagarna. Periodvis ömma bröstvårtor blandat med pirr i hela bröstet och även lite klåda haha.. igår och idag har det även stramat och känts som håll långt ner i magen. Hade liknande symptom för 3 månader sen som inte var en graviditet, så hoppet är inte allt för högt även om det känns positivt :)

• fruSolsken

Grattis till er som plussat <3 själv sitter jag och är lite bitter över att jag vaknade med spottings och mensvärk. Då kör vi försök nr 5, stannar kvar i tråden då jag har en kort cykel. Men alltså hur länge ska det ta? Vi har två barn som blev till enkelt, och nu bara vill det inte ta sig. Jag blir knäpp haha. Nä, idag känner jag mig mest ledsen faktiskt.

• fruSolsken
    hundenhubbe skrev 2019-08-03 11:21:04 följande:

Man blir som brydd när båda andra gått så fort men det inte gör de nu. Första riktiga försöket här och som du tänker jag att de ska gå lika fort som förgående graviditeter.. dumt att tänka så mem man gör ju de! Hoppas det snart blir eran tur <3

Så är det verkligen. Jag håller tummarna för mer tur för dig *.*
  • fruSolsken
    Annali85 skrev 2019-08-03 18:15:06 följande:

Jag förstår dig. Har också två barn som båda blev till direkt. Nu är vi inne på tredje försöket men är orolig att det inte blir något denna månad heller. Borde haft äl i slutet av denna vecka men fortfarande ingen stegring på äl-test:(. Har haft oregelbunden menscykel sen jag slutade med p-piller och haft cykler mellan 25-32 dagar så än är det kanske inte kört men känner mig lite uppgiven.. Vet du om det finns något som ändrats för dig?

Åh, jag håller tummarna för er att det tar sig nu på tredje! Jag hade ganska mycket problem med mellanblödningar när mensen väl kom igång efter andra barnet. Men jag läste på lite och tillsatte progesteronkräm och nu har det varit bra i 3 cykler. Så jag tror inte att det är det som påverkar. Dock har jag fått en mycket kortare cykel än förr med äl på dag 11 istället för 17 som förr. Lutealfasen är kvar på 12, 13 dagar så det borde inte heller spela någon roll tycker jag. Det är väl bara att vänta och jag försöker verkligen tänka att det kommer när det kommer men ibland blir jag bara så less haha xD
Svar på tråden BIM augusti 2019