• Bambi91

BIM augusti 2019

Hej alla! :)

Fick ÄNTLIGEN tillbaka min mens 6/7!! Dröjde till 28:e innan jag fick fast smiley på clearblue ägglossningtest. Vi myste både 26, 27, 28 och 29:e, så nu hoppas vi!! Vet inte exakt BIM då detta är min första cykel på läääääänge, men räknar 2 veckor efter ägglossning! :)

BIM LISTA

1/8: Freya18, Lady K, Soltroll, Mandistoss, sockan

2/8: Pepsin, Theresesvea, Monkan93, larssonc, joss1234, lineberg, Loui123

3/8 NeoMio0322, Sara11 

4/8 LBP91

5/8: Hallonen80, Jordgubbe

6/8 FrokenF89 

7/8 Längtande95

8/8: Phoworray, Anonym (E). 

9/8: Förstabarnet123 , MsPinnipeds

10/8 höstlöv123 

11/8: Jphoppas, kronisktförvirrad, Bambi91

12/8 Sofiakarin, Myrkrypet, Joset

13/8 Millemupp

14/8 Zyprexa, Annali85, Michibell, Nextchapter, Fladdriga svansen, 

17/8 hundenhubbe, VictoriaBerggren, Nicciz

19/8 jhms

21/8 Noraaaaa

26/8 FruA2019, Mathilda999

27/8 Pyret13

• Bambi91

Jag ska på spa i helgen och har en bokad massage, läst att många massörer inte vill massera gravida fram till v 12.. Men jag kommer ju inte veta om jag är gravid då. Tror ni det är ngn risk med att få massage innan man ens vet om man är gravid? Hur hade ni gjort? Gått på massagen eller avbokat den? Vill ju inte riskera ngt men samtidigt tror jag egentligen inte att det skulle påverka? Men vet inte! Haha! Tacksam för input :D

• Bambi91
    FH24 skrev 2019-08-01 07:58:48 följande:

Hej!

Blir tokig, har clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Har fått blinkande gubbe sedan i tisdags men aldrig "fast" gubbe. Nu tycker jag dessutom att strecket börjar bli mer otydligt igen. Kan jag ha missat maximalt eller blev den ingen ägglossning denna månad? Förvirrad.

Hej,

Jag tror att om du hade missat "maximalt" så hade blinkande gubbe också försvunnit och det blivit blankt? Inte säker dock..

Jag hade blinkande i 4 dagar innan jag fick fast, kan ta länge tid också, prova ikväll igen, men försök hålla dig några timmar innan och drick inte så mycket vätska precis innan heller:)

Om ni kan så mys idag ändå, för om du hade missat maximalt så tar det ju ändå 24-48 timmar innan ägget släpper, så då har ni ju tid ändå! :)

Lycka till:D
  • Bambi91
    jhms skrev 2019-08-01 09:17:25 följande:

Testa helt igår negativt med cb advanced äl-test och RFSU. Nu fick jag alldeles nyss blinkande smiley på cb och ett mycket synligare sträck på RFSU än tidigare dagar. Ska man vänta till imorgon med nästa test eller göra fler under dagen?

Såhär såg testen från idag ut.

Jag brukar oftast vänta till nästa dag innan jag börjar testa morgon/kväll efter jag fått blinkande. Men ditt ser ganska starkt ut på en gång? Lite svårt att se, om du tycker det är starkt hade jag nog tagit ikväll med, för att vara säker på att inte missa ????
  • Bambi91
    FH24 skrev 2019-08-01 19:26:53 följande:

Du hade rätt, nu är den "fast" och blinkar inte längre! Tack :D

Yey vad skönt!! Nu är det bara hoppas o hålla tummarna :D
  • Bambi91
    Fialotta8 skrev 2019-08-05 10:38:20 följande:

Lite hjälp!

Hej alla!

Ni som är bra på detta med ägglossning osv. Jag har haft test som ser ut som på bilden sen den 27/7. Enligt app ska jag ha haft ägglossning den 29 eller 30 juli. Dock inte enligt testerna. ???? Beräknad bim är 14augusti tror jag. Har jag ingen ägglossning eller kommer den idag då när sträcket är liiiite starkare?

Vad hade ni trott?

Hej! :)

Inget av de där är positiva, men helt klart stegring på sista vad det ser ut som. Har du testat en gång per dag? Ibland kan man behöva ta 2 ggr per dag för att inte missa det positiva resultatet. Jag skulle testat ikväll igen och sen imorgon bitti och kväll om det inte blir ljusare ikväll igen. Tänk bara på att inte dricka massor precis innan och gärna hålla dig ett par timmar innan du tar testet med :)

Håller tummarna för dig! :))
  • Bambi91
    Fialotta8 skrev 2019-08-05 14:25:28 följande:

Tack för svar, nej jag ser ju också att dom är negativa. Men jag blir så trött eller fundersam kanske när äl skulle varit förra veckan :/ min bim närmar sig ju och då borde jag ha jättekort fas. Har varit som en klocka innan vi fick vår son i december... Kanske kroppen inte har hämtat sig ännu? Har bara haft en mens efter förlossningen :p då var det elva dagar lutealfas tror jag det heter? :p

Jag får testa lite oftare. Vissa dagar har jag testat två gånger när jag trott det vart på g men tydligen inget igång ännu ;)

Lite samma här, fick bebis i oktober och mensen kom ÄNTLIGEN tillbaka förra månaden, så första försöket här med, hade positivt ägglossningtest den 28/7, så nu väntar jag bara på att kunna testa(redan tagit 2 test men vet att det är helt omöjligt att de ska visa positivt, haha!).

Men om din ägglossning är lite framskjuten så blir väl BIM med det, så tror du har tid på dig! Och ja, tror absolut din kropp fortfarande kan va lite påverkad efter din förra graviditet, så försök ta det lugnt om du kan :))
  • Bambi91
    FH24 skrev 2019-08-06 09:26:00 följande:

Hej!

Jag känner mig så förvirrad. Beräknad BIM 14/8 Så borde haft ÄL förra tisdagen. Fick dock fast glad gubbe på Clear Blue dubbelhormonindikator i torsdags. Så än så länge borde en graviditet inte vara möjlig att avläsa på test. Hade dock lite känningar i magen igår och idag och tog vanligt ÄL-test som blev positivt. Vet inte vad jag ska tro, knappast ÄL igen.

Man kan ju bara ha ägglossning 2 gånger inom samma dygn, så du ska ju omöjligt kunna ha det så med flera dagar emellan. Hoppas hoppas du är gravid så inte testerna spelar dig ett spratt! Håller tummarna för dig! :D
  • Bambi91
    Honungsvatten skrev 2019-08-08 20:00:14 följande:

Hur ska jag tänka tycker ni? Är det okej att fortfarande hoppas efter neg gravtest? Mensen har ju inte kommit.... Har någon erfarenhet av neg test, som sen blev pos? Trots att det är efter BIM?

Svår sits, vissa får ju inte utslag på gravtest fast de är gravida. Så länge du inte har mens så finns ju fortfarande hopp! Håller tummarna! :)

Har man oregelbunden mens är det nog svårt att lita på vad appar säger om ÄL/BIM tyvärr:/
  • Bambi91

Fick mens imorse... var typ helt 100 på att jag var gravid så var hemskt.. blä! Aja! Bara satsa på en majbebis istället, låter ju ganska gulligt det med:)

Lycka till alla andra! :))

Svar på tråden BIM augusti 2019