Inlägg från: Mandistoss |Visa alla inlägg
  • Mandistoss

BIM augusti 2019

Hoppar också in här, och hoppas på tredje gången gillt! :)

BIM

1/8: Freya18, Lady K, , Mandistoss

2/8 Pepsin, Theresesvea

• Mandistoss

Blev inte helt rätt första gången, så försöker igen. :p

BIM

1/8: Freya18, Lady K, Soltroll, Mandistoss

2/8 Pepsin, Theresesvea

• Mandistoss
    kronisktförvirrad skrev 2019-07-24 16:48:05 följande:

Åh, det här är så frustrerande... Jag brukar ha en cykel på 28-29 dagar, och nu försöker jag hitta min ägglossning. Enligt Flo är jag på äl -2 idag (cd 11), och jag har tagit ältester både igår och idag - men idag är det svagare? Ska ta ett imorgon igen och se om det är ännu svagare då, i så fall hade jag väl supertidig ägglossning, eller så var urinet bara för utspätt nu, jag vet inte riktigt. Bifogar bild på testerna så får ni gärna komma med input. Fortsättning följer imorgon i alla fall!

Stegringen behöver inte vara kontinuerlig - det kan gå upp ena dagen för att gå ner nästa då LH-nivån varierar genom cykeln. Bara fortsätt testa så bör du fånga ?peaken? så småningom :)
  • Mandistoss

Hej tjejer!

Precis som några andra av er har jag haft spottings (senaste tiden har jag mer eller mindre haft det hela lutealfasen), som igår förmiddag blev lite rikligare (men fortfarande så att ett trosskydd var mer än tillräckligt), men framåt eftermiddagen försvann det sen helt. Är nu på ÄL+9 och jag har vanligtvis en kort lutealfas på ca 10 dagar, så som den martyr jag är så tog jag ett test i morse. Mina negativa test brukar vara toknegativa, inget att dividera om liksom. Så vet inte om jag börjar se saker när jag tycker mig ana något svaaagt svagt?! Vad tror ni?

• Mandistoss
    Theresesvea skrev 2019-07-29 07:28:30 följande:

Tog ett cb early nu och kaaanske kan ana ett litet blått streck, men vet också att dessa är kända för att ge såna falska svaga streck. Gick knappast att fånga på bild dock men såhär såg det ut.

Åh jag ser på ditt också! Håller tummarna för oss :D Kommer bli en lång dag XD
  • Mandistoss
    Monkan93 skrev 2019-07-30 08:12:33 följande:

Jag har tyvärr inga test för early så tog ett vanligt nu precis. Och jag tror banne mig att det är ett litet streck där. Supersvagt, så det kan ju vara ett spök, men fortsättning följer i morgon :D hoppas!!!

Jag testade igår på ÄL+9 och fick supersvagt också, håller tummarna för dig!
  • Mandistoss
    Theresesvea skrev 2019-07-30 08:02:20 följande:

Nä hörrni! Tog både cb early och predictor early idag för vill inte få falska förhoppningar om cb visar spök. Det var tydligt (men svagt) streck på cb men inget på predictor early. Så nu väntar jag till bim med att testa! Lycka till alla :)

Åh, hoppas så att dit streck är ?tillbaka? till BIM! Inte sååå länge kvar nu :p
  • Mandistoss

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

• Mandistoss

Tusen tack för alla grattis! :D Tror inte det har sjunkit in ännu riktigt. I och med mina mellanblödningar så vågar jag inte heller fira fullt ut förens BIM har kommit och gått, vilket bör vara om en-två dagar. Oron är att progesteronet ska vara för lågt för att mensen ska utebli. Har de senaste två-tre dagarna haft ganska rikliga gulaktiga flytningar på morgonen-förmiddagen. De luktar inget konstigt och är inte gryniga utan krämiga. Är det något som ni som varit gravida innan känner igen?

Freya18 - Jag trodde att det var kört för oss utan någon form av behandling, jag hade tänkt att testa progesteronkräm nästa cykel som jag läst ska hjälpa mot mellanblödningarna. Som jag har förstått det kan de bero på att nivån av progesteron är för lågt för att hämma östrogenet som är det hormon som hjälper slemhinnan att växa till sig, vilket kan betyda mellanblödningar samt rikliga mensblödningar.

Kan tipsa om denna läsning: www.matstarkt.se/tag/hoja-progesteron-naturligt/

Men jag hade även som du säger kontaktat läkare för att se så att allt ser ut som det ska, kan ju så klart vara något annat som orsakar mellanblödningarna och då vill man inte försöka och försöka för att långt senare få reda på att det existerar något som behöver ses över. Jag misstänker även att jag har en polyp då jag kan känna något främmande på min livmodertapp precis vid öppningen som dök upp för lite mindre än en vecka sedan. Känns ungefär som en droppe på ett kort skaft, eller en liten liten vindruva som går att vicka på (fniss). Dessa är oftast ofarliga men kan ge besvär som mellanblödningar. Har gjort en egenanmälan hos gyn för det så väntar på svar därifrån.

• Mandistoss
    joss1234 skrev 2019-07-30 12:55:40 följande:

Alla ni som plussat grattis till er!!! Ni får gärna skriva hur ni gjorde för att det skulle ta haha :D typ hur mkt ni myste kring ÄL, symtom ni hade osv och om ni gjorde nåt speciellt. Är ju olika för alla men ändå kul att få lite hjälp och pepp :)

Tusen tack! Jag trodde faktiskt att denna månaden var körd för oss då vi var bortresta och bodde hemma hos familj till mig under ÄL. Jag tog med mig mina ÄL-test och termometer iaf och nån dag in på vistelsen fick jag positivt test, vilket gjorde mig lite besviken då jag hade hoppats på att den skulle dröja tills vi kom hem så att vi kunde mysa på då - jag visste att sambon inte skulle vara så sugen iom boendeförhållanderna. Jag visade honom iaf testresultatet och signalerade att jag inte hade några förbehåll mot att försöka iaf :D men som jag visste var han inte lika positiv. Men nästa morgon fick vi trots allt till det! Kändes som att vinna på lotto, haha, var ju helt inställd på att det inte skulle bli något försök för oss denna månaden. Min temp steg först två morgnar därpå.

Så vi mös bara en gång under den fertila perioden, på dagen innan ägglossning, men det verkar ha varit allt som krävdes. :) Tidigare månader har vi myst ca 3 ggr under den fertila perioden.

Hjälpmedel jag använde för att lokalisera ÄL var ÄL-test, termometer, samt att undersöka livmodertappen och mina flytningar.

Hade efter ÄL mellanblödningar (bara lite lite, som röda strimmor i flytningarna, och mest på pappret när jag torkade mig) nästan varje dag hela dagarna fram tills typ i förrgår, då övergick det till att bli mer rikliga krämiga gula flytningar under mornarna utan spotting, som övergick till rosa bruna flytningar fram till eftermiddagen som sen upphörde. Hade likadant två dagar i rad och trodde att mensen var på väg (det kan den ju fortfarande vara). Än så länge idag har jag bara haft de gula flytningarna, ingen spotting, så håller tummar och tår att det håller sig borta! :D

Andra symptom har varit molvärk till och från, men mest direkt i anslutning till ÄL samt igen nu för 1-2 dagar sedan som fortsatt. Ömma bröst fick jag för två dagar sedan (ÄL+8). Jag har varit gasig och uppblåst större delen av lutealfasen. Skickar med en bild från Fertility Friend så blir det mer överskådligt. :)

• Mandistoss
    Anonym (Annasofie) skrev 2019-07-31 19:34:18 följande:

Har bim imorgon 1/8. Varit så nyfiken på om det kanske har tagit sig denna gång, så tog ett test idag.

Är där ett svagt streck eller är det bara jag som inbillar mig? ????

Jag ser definitivt ett svagt streck på det högra! :D Testa imorgon igen men jag vågar nog redan nu säga grattis!
  • Mandistoss

Är det borta när du testar med nytt test nu eller borta på det testet från i morse när du kollar på det nu? Det ska ju bara avläsas inom en viss tid, för sen kan resultatet ändras.

Håller alla tummar och tår att det dyker upp ett nytt streck på nästa test du tar!

• Mandistoss
    Monkan93 skrev 2019-08-01 07:23:59 följande:

Idag fick jag mitt pluss!!! Min sambo sover fortfarande, längtar tills han vaknar så jag kan berätta! :D ÄL+11/BIM-1

Grattis!!! :D
  • Mandistoss
    1Familj skrev 2019-08-01 10:15:34 följande:

Någon som ser något?

Jag tycker mig se något svaaagt svagt :D Testa igen om en dag eller två, håller tummarna!
  • Mandistoss
    Myrkrypet skrev 2019-08-02 15:48:38 följande:

Hej alla, jag önskar era bästa tips. Vilka gravtest har ni upplevt som ?bäst? och mest prisvärda? Jag tycker mig läsa att cb utom digitala och RFSU ger mycket . Synpunkter o tips??

Har inte provat så många men jag tycker om testlagrets. De är billiga så går lätt att köpa många. :p Upplever de även som pålitliga.
  • Mandistoss
    missangelface2 skrev 2019-08-03 10:03:09 följande:

Tog ett test imorse nu, (tagit varje dag - så onödigt egentligen)

Men kan nog säga att jag litar på det positiva resultatet nu :)

Stort grattis! Tryggt att se stegringen :D
Svar på tråden BIM augusti 2019