• MalinBud

BIM augusti 2019

Hej,

Bim 1/8-19

Jag hade ÄL någon gång mellan 16-18/7 (stegring lh-test den 16/7).

Jag och sambon hade oskyddat men avbrutet samlag vid flera tillfällen mellan 16-19/7 och sedan tog jag ett akut p-piller den 19/7 kl 17.00. (Vi planerar inte barn just nu, men det skulle vara en trevlig överraskning om det kommer en liten knodd. Planen är att börja försöka innan april 2020).

Vanligtvis kör vi alltid med kondom men nu var semesterfeelingen på topp så det blev att vi skippade kondomen alla gånger vi hade sex.

Jag använder även Natural Cycles sedan i september 18 och appen har haft rätt sedan dag 1.

Enligt appen hade jag troligt äl den 18/7.

Jag gjorde ett RFSU-testa tidigt igår (inte morgonurin) som var starkt negativt.

Symptomen är:

Ömma bröst, känningar i magen (som molvärk/mensvärk), känningar i ryggslut, behovet av att äta en större mängd mat och blir inte mätt lika lätt som tidigare. Har även en envis nästäppa kvälls/nattetid och nu ont i huvudet samt extremt trött.

Kan det vara så att jag är skengravid? Pms? Mens på g? Eller gravid? Vad tror ni?

Extra info: brukar kunna bli sugen på saker innan mens, inget jag är nu dock. Händer att jag får ont i brösten innan mens. Får även mensvärk dagarna innan mensen kommer (inte som nu där jag haft det en vecka och det är fortfarande inte mens-dax fören om 4 dagar). Däremot vet jag att akut-p-piller kan generera molvärk...

• MalinBud
    fruSolsken skrev 2019-07-28 18:41:44 följande:

Haha, jag vill inte vara den som är den, men tar det sig för dig nu är du banne mig helt otroligt fertil (som vissa faktiskt är) och jag blir sjukt avis på dig xD

Hahah!

Tror du det? (a)

Har aldrig varit gravid förut så jag vet inte vad jag har att förvänta mig XD

Idag har jag dessutom haft flertalet gånger där det känns som jag ska svimma och mått illa, behövde lägga mig och vila, men tänker att det kan bero på värmen!

Åker till Kanarieöarna på tisdag och har bim på torsdag så kommer behöva packa ner ett gravtest och kommer troligt få konkreta besked om jag är gravid under min och sambons semester ????

Har tre tester kvar, ett cb med veckoindikator, ett cb testa tidigt samt ett av ett märke jag inte känner till. Vet inte vilket jag ska använda och om det är värt att ?offra? ett innan resan eller inte..
  • MalinBud
    Loui123 skrev 2019-07-28 23:50:25 följande:

MalinBud - känner igen många av dina symtom. Jag försöker att inte leta symtom, detta är som sagt vårat första försök och jag vet att det kan ta tiiid/kanske inte ens går. Men till saken hör i alla fall att mina bröstvårtor har sedan ägglossning (vilket var runt mitten av juli) ömmat och varit väldigt styva. Kan inte minnas att jag brukar ha det under så lång tid! Samt att jag blir inte mätt och känner konstant hungerkänsla, konstigt i denna värme dock hehe. Så det känns lite lurigt! BIM har jag om några dagar så vi får helt enkelt se. :)

Ja, vi får se helt enkelt!

Jag har fortfarande molvärk men brösten känns inte lika ömma längre... sov 14 timmar natten till igår och orkade trots det inte hålla ögonen öppna. Kände mig illamående, hängig, sved i ögonen av trötthet, en huvudvärk som låg kontant i bakgrunden och behövde gå och vila vid 17.. vet som sagt inte om det var värmen..

Idag gick jag snabbt som attan in på toa och kissade för att inte ?hinna med? att ta ett gravtest.. har ju bara tre kvar, varav endast 1 är testa tidigt och vill inte slösa på något eftersom det jag tog i lördags var toknegativt..

Har gått i tankarna om min molvärk kan vara uvi men det kanske är inbillning för att jag inte ska bli besviken om jag inte får ett + ???? känner mig liksom inte gravid (vet ju dock inte hur det känns visserligen) men går bara och väntar på mens så jag får det bekräftat, även om vi skulle bli oerhört glada om vi får ett +

Åhh.. det är så jobbigt det här... XD
  • MalinBud

Jag gjorde precis ett cb testa tidigt (bim 1/8) och såg inte ens en tillstymmelse till streck så det var negativt.. fortsätter invänta mensen på torsdag och är övertygad om att jag inte är gravid.

• MalinBud

Stort grattis till er som (förhoppningsvis) plussat och att det håller hela vägen! ????

Själv kom det lite rosa på pappret nu när jag torkade mig så det gissar jag är början på mensen (brukar få det som en hint om att mensen är på väg nämligen) och kom i den rätta tiden innan mens dessutom, två dagar.. och jag som åker till Kanarieöarna idag, med mensen som oombedd resekompis ??

• MalinBud
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Jag ser ett streck!!! Wow! Så spännande! ????
Svar på tråden BIM augusti 2019