Inlägg från: Anonym (Jordgubbe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jordgubbe)

BIM augusti 2019

Hoppar in i tråden. Har BIM 4/8 eller 5/8.

Har försökt sedan januari och har hunnit med två graviditeter (en kemisk och ett missfall i vecka 6). De gångerna har det tagit sig på första försöket, men efter missfallet i vecka 6 i april/maj har jag inte blivit gravid.

Hoppas på denna månaden eftersom vi verkligen låg i ( :D ) den här gången, men lite orolig eftersom jag inte fick någon östrogenökning på Clearblue ägglossningstesterna (testet gick direkt från rund ring till fast glad gubbe).

Känner av lite ömma bröst och molvärk, men det är inget tydligt tecken på graviditet för mig.

BIM LISTA

1/8: Freya18, Lady K, Soltroll, Mandistoss, sockan

2/8: Pepsin, Theresesvea, Monkan93, larssonc, joss1234, lineberg, Loui123

3/8 NeoMio0322, Sara11 

4/8 LBP91

5/8: Hallonen80, Jordgubbe

6/8 FrokenF89 

7/8 Pusstuss, Längtande95

8/8: Phoworray 

9/8: Förstabarnet123 , MsPinnipeds

10/8 höstlöv123 

11/8: Jphoppas, kronisktförvirrad 

12/8 Sofiakarin, Myrkryper

13/8 Millemupp

14/8 Zyprexa, Annali85, Michibell

17/8 hundenhubbe, VictoriaBerggren

19/8 jhms

20/8 Nicciz

21/8 Noraaaaa

• Anonym (Jordgubbe)
    Hallonen80 skrev 2019-07-25 18:25:08 följande:

Samma för mig, ring till glad gubbe direkt. Har inte haft så förut..vad innebär det egentligen?

Enligt Clearblue ska det kvitta om det går från rund ring till glad gubbe direkt. Det betyder bara att man inte har börjat testa i tid (jag vet att jag började testa i tid) eller att ingen östrogenökning hittades de dagarna.

Igår kväll och idag har jag ganska ont i brösten. Så ont så tidigt har jag bara haft när jag varit gravid så lite hopp finns det nu...

Roligt att vi har samma BIM! När tänkte du börja testa? :)
  • Anonym (Jordgubbe)

Det där när man ska börja testa eller inte...

Mensen är beräknad till 4/8 eller 5/8.

Jag har 16 dagar mellan äl och bim. Väldigt avundsjuk på de som har 12 dagar mellan äl och bim för de missar ju mensen 4 dagar tidigare ????

Vill ta test före helgen eftersom en kompis 30-årsfest är på fredagen och då vill jag inte dricka alls om jag är gravid. Fredag är 13 eller 14 dagar efter ägglossning. Borde jag vänta med att testa till mensen är sen eller ta ett test fredag eftermiddag? (Jobbar natt så fredag morgon kan jag inte ta.)

• Anonym (Jordgubbe)
    Hallonen80 skrev 2019-07-30 21:45:08 följande:

Ja det där med att inte känna efter är svårt haha..

Tycker att mina boobs blivit fylligare på nåt sätt, inte ont alls men ja, som två löst fyllda ballonger med vatten typ å visst har jag lite molvärk eller är det pms hmmm MAN BLIR KNÄPP PÅ RIKTIGT

Jag har också haft svullna bröst ( de är typ hårda) och senaste två dagarna har de gjort ordentligt ont när något har rört vid dem/när jag lyfter armarna. Senaste gången jag hade såhär var när jag var gravid.

Var dum och trodde jag var på äl+12 (hur jag nu fick för mig det) så jag tog ett rfsu vanligt test idag på eftermiddagen. Det var helt blankt. Så kom jag på att jag är ju bara på.äl+10!!! Men eftersom det var negativt så känns det kört ändå. Och tycker brösten är lite mindre svullna nu :(
  • Anonym (Jordgubbe)
    Förstabarnet123 skrev 2019-07-31 23:41:32 följande:

Då är jag på äl+3 nu. Hoppet känns inte helt på topp denna cykel.

Myste 5 dgr innan äl samt 2 dgr innan äl. Jag hade velat fått till det på dagen innan äl iaf, och helst äl-dagen också, men blev ingen mer chans :/

Vad tror ni om våra chanser? Nån som lyckats bli gravid av sex 2 dgr innan äl?

Lång väntan till BIM som alltid :)

Jag har blovit gravid två gånger. En av sex två dagar innan äl och en gång av sex tre dagar innan äl. :)
  • Anonym (Jordgubbe)

Äl+12 idag.

Tog ju ett test (vanliga rfsu) på eftermiddagen äl+10 som var negativt. Kommer se i helgen om mensen kommer igång. Har bim 5/8 men brukar få spottings två dagar innan.

Igår inbillade jag mig att brösten var mer svullna. Tänkte att det var just inbillning, men när jag tog av mig BHn så syntest varenda söm från den i huden eftersom att brösten tryckts ut så mycket! Enda gången jag har fått så var när jag var gravid så nu tändes hoppet... det var likadant imorse efter att jag haft på BHn i bara 30 min. Använder den här BHn föera gånger i veckan och har aldrig så av den annars.

Brukar ha flytningar och molvärk någon vecka innan mens men nu har jag inget sånt.

Växlar mellan att vara 100 % säker på att jag är gravid och 100% säker på att jag inte är det.

• Anonym (Jordgubbe)
    Monkan93 skrev 2019-08-01 07:23:59 följande:

Idag fick jag mitt pluss!!! Min sambo sover fortfarande, längtar tills han vaknar så jag kan berätta! :D ÄL+11/BIM-1

GRATTIS!!!! :)
  • Anonym (Jordgubbe)
    Nextchapter skrev 2019-08-01 09:21:31 följande:

Låter lovande!

Håller tummarna för er! :D

Hur länge har ni försökt?

Tack :) Sedan hösten 2018. Men har haft två missfall under den tiden som tagit sig på första försöket. Sedan tog vi paus några månader. Detta är tredje försöket efter pausen.
  • Anonym (Jordgubbe)
    Isathe skrev 2019-08-01 19:55:17 följande:

Grattis.

Måste bara fråga, om de nu var två lyckade graviditeter, vad är de för kön på barnen?

Jag har hört att om man vill öka chansen för flicka ska man ligga någon dag innan ägglossning

Båda var missfall tyvärr. Ett väldigt tidigt missfall och ett missfall i ca v 7.
  • Anonym (Jordgubbe)
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-01 21:48:54 följande:

Beräknad ÄL på söndag. Testar måndag-söndag den här veckan med Clearblue digitala ägglossningtester för att säkert hitta ÄL. Visade negativt måndag, tisdag och idag glad gubbe=positivt. Dock är inte strecken lika starka när man tar loss ?stickan? som man ska kasta. Någon som har koll? Ska givetvis fortsätta testa!

Översta testet=negativ

Understa testet=positivt

Strecken på stickan betyder ingenting :) Du ska bara kolla på displayen - inte på stickan
  • Anonym (Jordgubbe)

Jag fick spottings idag så väntar att mensen kommer imorgon. Lite besviken, men det får bli nya tag nästa månad! :)

Svar på tråden BIM augusti 2019