• FruA2019

BIM augusti 2019

Hej!

Hoppar över hit från julitråden. Min mens kom idag så kör på nytt försök i Augusti. Borde ha ägglossningen ca 12/8 och BIM ca 26/8. Mina cykler är mellan 29-31 dagar oftast så vi får se. :) Detta blir vårt fjärde försök till ett 3e barn. 

• FruA2019
    Annali85 skrev 2019-07-26 21:42:52 följande:

Välkommen! Vi är i ungefär samma sits :)

Tack! :)

Såg att ni blev gravida snabbt med era första två, samma här, på första försöken så det känns väldigt stressande och frustrerande när det inte tar sig varje månad. Var typ helt inställd på att det skulle gå direkt dumt nog.

När har du bim?
  • FruA2019
    Annali85 skrev 2019-07-27 17:32:17 följande:
    Ja, exakt samma som för oss. Blev också gravid på första försöket med båda och med första hade jag inte ens nån koll på äl och sånt utan tänkte väl mest att det var dax att börja försöka. Hade därför också tanken att det skulle gå direkt med en trea men blev ju tyvärr inte så. Hur gamla är dina barn? Har bim 14/8.

Mina är 3,5 och 6 år. :) Hur gamla är dina? 

• FruA2019

Ömma bröst, är det någon här som haft det INNAN ägglossning? 

Läste att man kan få det när östrogenet ökar innan ägglossningen. I förrgår kändes brösten tunga och igår hade jag ömma bröst och det stack till i dem titt som tätt, idag är det samma men inte alls lika mycket. Vet att det är vanligt innan mensen kommer men innan ägglossning? 

• FruA2019
    JeSuisMoi skrev 2019-08-05 12:04:39 följande:
    Jag får ömma bröst innan och under ägglossning, ungefär 2-3 dagar innan börjar det kännas i brösten. :) Känner inget sånt innan mens däremot..
    Spännande, aldrig haft så innan. Borde ha ägglossning denna vecka. Tog ägglossningstest igår men det var svagt så väntar någon dag till jag tar nästa test. Brukar få jätteont i äggstockarna vid ÄL och 14-15 dagar efter värken kommer mensen. Så tror inte jag missat ÄL iallafall. 
  • FruA2019

Kände att det högg till i vänster äggstock nyss (förra cykeln var det högra) så tog ett ägglossningstest. Nästan positivt så gissar på att det är positivt ikväll. Hur lång tid efter positivt test blir ägglossningen. Minns jag rätt om det är inom 24 timmar?

• FruA2019

Räknas något av dessa som positivt. De tre senaste är lika starka. Tagna igår morse, igårkväll, och idag på morgonen. Aldrig haft ältest så starka så länge innan så blir osäker. ????

Brukar ha ont i äggstockarna vid ägglossning, vilket jag hade igår på dagen. Nu inget ont så jag blev förvånad att testet fortfarande är starkt.
  • FruA2019

[quote=79818972][quote-nick]yasmir skrev 2019-08-09 13:02:10 följande:[/quote-nick]ja de tre starka är positiva äl test.. positivt äl test är ju att du kan få ägglossning allt mellan 12-36 timmar senare. så jag skulle nog inte se det som något konstigt, utan sexa på haha :D[/

Ska jag utgå från första positiva testet? Att äl kommer 12-36 h efter det?

Tycker inte resultatstrecket är lika starkt som kontrollstrecket därför är jag osäker.

• FruA2019
    yasmir skrev 2019-08-09 13:47:50 följande:

jag hade utgått från det starkaste strecket jag fått. man ser ju klart utvecklingen, och dessa testar reagerar ju bara på LH och inte östrogen, så jag skulle se det som positivt. så nu skulle jag bara mysa på. om du tar ett till äl test typ imorn bitti eller i övermorgon så tror jag inte det kommer vara lika starkt. men som sagt allt beror ju på när i stegringen som du har tagit testen och det kan man ju nästan omöjligt veta.

Jag räknar ägglossningen idag. För nu har jag fått sådär asont i äggstockarna som jag har varje ägglossning, kan knappt gå upprätt under några timmar. Mensen kommer alltid 14 dagar efter jag får sån här värk med. :P

Nytt BIM blir 23/8 då :)
  • FruA2019

BIM augusti 2019

3/8 NeoMio0322
    4/8 Obalem
    5/8 Honungsvatten
    7/8 Längtande95, larssonc
    8/8 Phoworray, Anonym (E) 
    10/8 höstlöv123 
    11/8 Jphoppas, kronisktförvirrad, Bambi91, Jonniie
    12/8 Sofiakarin, Myrkrypet, Joset, RbEken 
    13/8 Millemupp, Kattunge15 
    14/8 Zyprexa, Michibell, Nextchapter, Fladdriga svansen, FH24, Majja92
    15/8 Bettyboop95, VictoriaBerggren, (Fialotta8 kanske), JeSuisMoi, Tidiih
    17/8 Nicciz, jhms, SisterA, Trean, NyckelpiganJ
    18/8 lindamjonsson
    20/8 hundenhubbe, Annali85, Fialotta8 (troligtvis!), Bettan
    21/8 Noraaaaa 
    22/8 PelloBello, yasmir (kanske)
    23/8 FruA2019, viljaa, yasmir (kanske)
    24/8 HannaIsabell, yasmir (kanske), HannaIsabell
    25/8 sockan, pepsi20 
    26/8 Mathilda999, Mima93 
    27/8 Pyret13, Freya18 
    28/8 soltroll, joss1234, FrokenF89, lineberg
    31/8 Lady K

Gravid: Mandistoss, Monkan93, Lejoninnan37, missangelface2

Flyttar mig till 23/8 istället. Glad

• FruA2019
    yasmir skrev 2019-08-11 08:02:52 följande:

Igår kom i alla fall mitt efterlängtade positiva ägglossningstest! Vi har fått till det i söndags, tisdags, torsdags, igår och jag hoppas vi får till det idag med!!!

Bim bli iaf 25/8 för mig

Härligt! Äntligen :) Nu håller vi tummarna!
  • FruA2019

Här är man på ÄL +4 idag, tiden sniglar sig fram känns det som. Vill testa nuuuu. :P 

Grattis till alla er som plussat och håller tummarna för er som fått mens att nästa månad/cykel är er. Hjärta

• FruA2019
    viljaa skrev 2019-08-13 21:45:25 följande:
    Verkar som vår cykel är precis likadan, visst hade du också BIM 23/8?:) jag är också på ÄL+4 idag. Känner du nåt? Jag har bara massa tjocka vita flytningar (ursäkta äcklet) annars inget direkt.

Kul! Ja precis, 23/8. :) Nä jag känner ingenting faktiskt, förra cykeln var jag så skengravid med alla möjliga symtom vilket blev jättejobbigt när mensen kom så tycker det är rätt skönt att det inte känns något ännu.  

Spännande, hoppas det är tecken! :)

• FruA2019

BIM -5 imorgon, visst bör jag vänta någon dag eller två till innan jag testar? Så nyfiken och otålig.. :P

• FruA2019

BIm-4 idag, tokblankt. Klart det fortfarande finns chans men då jag plussat på den dagen med andra barnen så känns det som det inte tagit sig denna månad heller.

• FruA2019

BIm-4 idag, tokblankt. Klart det fortfarande finns chans men då jag plussat på den dagen med andra barnen så känns det som det inte tagit sig denna månad heller.

• FruA2019
    Freya18 skrev 2019-08-20 20:57:53 följande:
    Jag är bara på ÄL+4 än så länge. Jag ska testa eventuellt på söndag. Då blir det ÄL+9. Jag älskar att analysera tester! Längtar verkligen efter det. :)

Jag har iaf förberett mig:

Heja! 

Jag tyckte jag hade många som hade 13 st, nu är några färre.Skrattande Jag gillar också och testa men blir lika besviken varje gång det är ett blankt test, ändå fortsätter man testa. Cool

• FruA2019

Var lite rosa på pappret nu vid senaste toabesöket. Spotings såklart, är på bim-3. Är så sjukt less på att göra ännu ett försök :(

• FruA2019

Igårkväll kom mensen på BIM. Hoppar över till septembertråden nu. Lycka till alla!

Svar på tråden BIM augusti 2019