awi skrev 2019-08-08 14:34:59 följande:
Hej allesammans!
Har följt den här tråden i några dagar nu och det är så spännande att se vilka som plussar osv. och läsa om alls tankar och funderingar.
Jag går med här för att jag och min sambo försöker nu att få vårt första gemensamma barn. Jag har en son sedan tidigare som nu är 5 år som jag fick via IVF eftersom hans andra förälder också är en tjej. Min nuvarande sambo är dock man så det är första gången jag ska försöka få till de här på naturlig väg vilket är väldigt spännande! Jag tog ut min mirena spiral 23 juli och vet egentligen inte alls hur jag ligger till i min cykel eftersom jag mer eller mindre hade konstanta blödningar med den i 3 månaders tid. Fick som en mens direkt efter jag tagit ut den som höll i sig i 12 (!!) dagar. Brukar ha mens vanligtvis i 7 dagar. Jag har provat med CB digitala ägglossningsstickor men bara fått rund ring på displayen. Tycker det är väldigt meckigt med de testen eftersom man inte får ha kissat på minst 4h timmar innan man ta dem och att de ska tas på eftermiddagen, kan man inte testa med morgonurinen? Det är ingen stress med testen egentligen, var bara nyfiken på om jag hade ÄL överhuvudtaget. Vi har sex varje dag i princip ändå. Men i förrgår hade jag en väldigt tjock genomskinlig flytning som kändes som klister nästan och väldigt mycket molvärk i magen. Så det kan hända att jag har haft ägglossning i dagarna. Enligt min app ska jag få mens den 21 augusti om min cykel nu skulle vara regelbunden, vilket den oftast inte är. Så jag tänkte ta ett gravtest då om inte mensen kommit.
Nej digitala test är enkelt om man bara löser bruksanvisningen : digitalt: - Du kan testa när som helst på dagen, men du bör testa vid samma tidpunkt varje dag.
- Försök att inte urinera fyra timmar före ägglossningstestet och du bör undvika överdrivet vätskeintag före testet - kanske tycker du att det är lättare att använda ditt morgonurin.
Digitalt advanced: Testa endast en gång per dag till dess att du ser hög fertilitet ? för ett tillförlitligt resultat för hög fertilitet måste du använda urinen efter din längsta sömnperiod. När du har sett hög fertilitet kan du testa dig oftare, men undvik överdrivet vätskeintag innan du testar dig.
Så läs genom anvisningen ordentligt så ska det nog gå bra. Tog mig ca 23 sekunder att googla.