Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Dräktig katt dag 70!!!

Nah tycker inte det låter som du behöver oroa dig. Men du ska vara hemma hela tiden nu tills dom föds för det är under förlossningen hon kan behöva hjälp även fast det oftast går bra. Kanske är många ungar där inne med tanke på den stora magen.

• viseversa
    Nakenfis skrev 2019-06-30 18:38:43 följande:

Tack för svar!!

Ja jag är hemma med henne nu...

Hur länge ska jag vänta innan jag tar henne till veterinären??

Hur länge kan en katt ha ungar i magen?

58-67 dagar men du kan ju räknat fel några dagar. Oavsett är det väldigt nära nu.
  • viseversa
    Nakenfis skrev 2019-06-30 18:38:43 följande:

Tack för svar!!

Ja jag är hemma med henne nu...

Hur länge ska jag vänta innan jag tar henne till veterinären??

Hur länge kan en katt ha ungar i magen?

Om födseln tar för lång tid och hon krystar och krystar utan att något händer och verkar trött så ska du kontakta vet.
  • viseversa
    Nakenfis skrev 2019-07-07 18:26:40 följande:
    Hej i fredags kom 7 kattungar en död född..
    I natt började lillan må dåligt och det visade sig att en unge satt fast, blev akut kejsarsnitt imorse ???? (18.000kr ????)
    Mamma och dom 6 små nakenfisarna mår bra efter omständigheterna ( traumatisk helg)
    4 hanar 3 vita 1svart
    Två honor 1 vit 1 blå
    Dödfödd1 Hane vit 2 Hane svart

Jo såklart men ville höra hur det gått för andra med
    bra ändå att 6 klarade sig. Dom är ju dyra att köpa så du får nog igen dom 18000.
  • viseversa
    BurningDiamond skrev 2019-07-07 20:12:37 följande:
    En dödfödd, en som "satt fast" och dog skulle jag gissa.
    viseversa skrev 2019-07-07 18:36:36 följande:Dom är ju dyra att köpa så du får nog igen dom 18000.
    Vilken jävla inställning. Skäms på dig.

~~~~~~~~~~

TS, hur kan det ha blivit så dyrt med snittet? har du ingen avelsförsäkring? Eller blir det efter-reglerat?

I vilket fall som helst önskar jag d esmå all lycka och välgång.
    Fast det är ju sant. Nakenkatter med stamtavla är jävligt dyra. Var och kollade på såna kattungar och dom kostade 22000:- styck. Vadå dålig inställning. Har man husdjur får man räkna med att vård kostar. Ett snitt är dyrt på en bondkatt också men det svider nog mera då eftersom man inte kan sälja ungarna för samma summa. Sen är det inte många försäkringar som täcker akutsnitt. Min svägerska fick göra det på sin renrasiga heliga birma och alla ungarna var döda. Där kan man kalla att det svider. Men visst ts kanske tänkte sälja ungarna för 1:- tassen? Eller vad tror du?
  • viseversa
    BurningDiamond skrev 2019-07-07 21:10:54 följande:
    Den "jävla inställningen" är din fullkomligt kallsinniga och oempatiska kommentar, inte sanningshalten. 
    Oj kränkta lilla människa. Jag har rätt till min åsikt och du till din så hej då.
Svar på tråden Dräktig katt dag 70!!!