Anonym (Väx upp!) skrev 2019-07-08 05:07:55 följande:
Haha, jo tack, du äger dina egna känslor, ungefär som om du rånar en bank och tycker att det känns bra efteråt, du blev ju rikare!... suck. Du fortsätter att kalla det värdelösa celler för att rättfärdiga dina beslut, men faktum är att hade du inte tagit bort dem hade det funnits två barn nu. Jag tycker också det är bra att möjlighet till abort finns, det är det faktum att du ser det som något sorts preventivmedel som stör mig, fattar inte hur man kan göra det två gånger (för barn passade inte så bra för mig just nu) och sen ha mage att sitta och prata om det som om du hade skrapat bort några hudceller. Jag hoppas sexualundervisningen blir bättre så att folk lär sig hur barn blir till och inte tror att ?har man sex så händer misstag?. Men grattis till dina barn du valde att inte skrapa bort.
Finns många barn som skulle kunnat bli till, om man inte använt preventivmedel, åkt till Ibiza, gift sig med Kalle istället för Lasse. Etc etc etc.
Med ditt resonemang är varje obefruktat ägg, varje droppe spillt säd ett barn som HADE kunnat finnas till. Tramsigt.
Abort är inte att döda ett barn, utan att förhindra att ett barn blir till. Du måste lära dig skillnaden. Celler som celler...
Dessutom paradoxalt att du verkar tycka det är lite ok med en abort (underf förutsättning att man lider och har dåligt samvete såklart) men om man gör två eller tio så är man en dålig människa.
Lite som att tycka att man kan förstå att man mördar en spärrvakt, men om man tar död på flers spärrvakter så är det oacceptabelt.
Och ja abort är att göra sig av med några oönskade celler Innan det blir ett oönskat barn.
I din värld ska man tydligen behålla en oönskad graviditet som nån slags uppfostrande upplevelse. För att man ska stå sitt kast. Väldigt obehaglig syn på barns rättigheter måste jag säga. Barn ska vara önskade och välkomna.
Fler människor borde förövrigt göra abort.