Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Ångrar mig

Jodå. Finns gott om människor som ångrar sina barn. Och ännu fler som borde ha väntat eller låtit bli att skaffa barn.

Visst ska man verkligen fundera på om abort är det man vill, men på samma sätt ska man även noga överväga om det är läge att behålla en graviditet.

Bara för att du oturligt nog ångrar din abort innebär inte att abort är fel för nån annan.

Jag har inte för en sekund ångrar mina aborter och inte heller ångrar jag mina barn.

• Drottningen1970
    Anonym (Väx upp!) skrev 2019-06-30 02:45:25 följande:

HUR kan du prata om abort så lättvindigt?!! Du skriver ?mina aborter? i plural, lärde du dig inte av ditt misstag första gången? Är det något sorts preventivmedel för dig? Fy fan alltså, blir så ledsen och tappar verkligen hoppet för människan ibland.

Till TS, förstår att det känns tufft nu, men du kan tyvärr inte ställa tillbaka klockan och gjort är gjort. Kanske kan du få samtalsstöd från någon vårdcentral? Om du inte riktigt vet ifall du kan/vill ta hand om ett barn, använd skydd så du inte hamnar här igen!

Trams. Abort behöver inte vara nån stor grej. Ja jag har gjort två aborter med 20 års mellanrum. Har man sex kan graviditet uppstå, preventivmedel kan faila etc. sånt är livet . Skäms inte ett dugg är bara sååååå tacksam att abort fanns tillgängligt. Jag gjorde mig av med några växande celler som kunde ha blivit ett oönskat barn inget mer med det

Desss celler har för mig inte på något ser heligare än de celler jag tar död på när jag kliar mig på magen eller tar mig ett glas vin. Väx upp själv du. Haha.

Nån slags obehaglig nymoralism där kvinnor förväntas bara sorgsna och traumatiserade för att de gjort en abort har börjat växa fram. Man SKA tydligen må dåligt om man gjort abort för annars är man en dålig människa (läs kvinna) De flesta är faktiskt bara lättade...
  • Drottningen1970
    Anonym (Väx upp!) skrev 2019-07-06 22:40:08 följande:

Trams. Blir ledsen när jag läser ditt inlägg. Bara för att DU inte känner någon sorts ånger efter att ha gjort TVÅ aborter betyder det inte att det är ok - såklart. Hur jävla självsäker du än försöker låta i ditt inlägg. Ditt babblande om celler som du dödar likvärdigt de när du super är ju bara något du har hittat på för att lätta ditt samvete, du vet ju själv att om du inte dödat dessa foster hade det funnits två barn nu.

Självklart är det fullständigt ok att enbart känna sig lättad efter en abort. Det är verkligen ingen naturlag att man ska sörja och känns skuld i samband med en abort som vissa verklighetsfrånvända nymoralister hoppas på. Du får helt enkelt finna dig i att den livsviktiga aborträtten inte kommer med en obligatorisk skamkänsla.

Finns ingen som helst anledning att känna skuld över en abort eller tjugo för den delen.

Tacksamhet över att möjligheten finns kan man dock känna och när man läser inlägg från såna som dig kan lite befogad rädsla också vara på sin plats så att vi verkligen tänker oss för och ser till att såna åsikter som du står inte får tolkningsföreträde i abortdiskussionen. Hur mycket det än grämer dig så kryllar världen av kvinnor som varken känner skuld eller sorg över en simpel abort.

Dessa bortskrapade celler är inte heligare än några andra. Lev med det.
  • Drottningen1970
    Anonym (Väx upp!) skrev 2019-07-06 23:40:31 följande:

Men det är ju DU som tror att du har något sorts tolkningsföreträde. Helt sjukt att du tror att bara för att DU tycker på ett vis så är det någon sorts sanning vi andra måste rätta oss i ledet efter. Skärp dig. Ja, vi tycker olika, och du kommer inte att få mig att ändra åsikt gällande din lättvindighet i abortfrågan, men du kan fundera lite på varför du tycker moral är något negativt, ny som gammal.

Varför skulle jag inte få tolkningsföreträde när det gäller min egen upplevelse.?

Såklart jag har det. Och många många andra kvinnor delar min upplevelse. Inte värre ån att gå till tandläkaren och dra ut en tand som orsakar en besvär. Inte superkul, men ack så skönt att man har möjligheten och man är lite öm men ändå nöjd när man går hem. Man kan uppleva en abort på många sätt, sorg, skam, lättnad och glädje. Och vi som känner lättnad och inte skäms ett dugg äger våra känslor och inget sån som du säger kan ändra på det. Däremot riskerar det att skada andra kvinnor som ni försöker tuta i att det är en fruktansvärd händelse som man aldrig kommer att glömma. Vilket kan resultera i väldigt tråkiga saker sol är betydligt allvarligare än att suga ut några värdelösa celler.

Nymoralism är det när man tar en viktigt fråga som tidigare generationer kämpat för och försöker att föra frågan tillbaks till medeltiden under nåt slag inbillad godhetsfana, som slokar under historielöshet.
  • Drottningen1970
    Anonym (Väx upp!) skrev 2019-07-08 05:07:55 följande:

Haha, jo tack, du äger dina egna känslor, ungefär som om du rånar en bank och tycker att det känns bra efteråt, du blev ju rikare!... suck. Du fortsätter att kalla det värdelösa celler för att rättfärdiga dina beslut, men faktum är att hade du inte tagit bort dem hade det funnits två barn nu. Jag tycker också det är bra att möjlighet till abort finns, det är det faktum att du ser det som något sorts preventivmedel som stör mig, fattar inte hur man kan göra det två gånger (för barn passade inte så bra för mig just nu) och sen ha mage att sitta och prata om det som om du hade skrapat bort några hudceller. Jag hoppas sexualundervisningen blir bättre så att folk lär sig hur barn blir till och inte tror att ?har man sex så händer misstag?. Men grattis till dina barn du valde att inte skrapa bort.

Finns många barn som skulle kunnat bli till, om man inte använt preventivmedel, åkt till Ibiza, gift sig med Kalle istället för Lasse. Etc etc etc.

Med ditt resonemang är varje obefruktat ägg, varje droppe spillt säd ett barn som HADE kunnat finnas till. Tramsigt.

Abort är inte att döda ett barn, utan att förhindra att ett barn blir till. Du måste lära dig skillnaden. Celler som celler...

Dessutom paradoxalt att du verkar tycka det är lite ok med en abort (underf förutsättning att man lider och har dåligt samvete såklart) men om man gör två eller tio så är man en dålig människa.

Lite som att tycka att man kan förstå att man mördar en spärrvakt, men om man tar död på flers spärrvakter så är det oacceptabelt.

Och ja abort är att göra sig av med några oönskade celler Innan det blir ett oönskat barn.

I din värld ska man tydligen behålla en oönskad graviditet som nån slags uppfostrande upplevelse. För att man ska stå sitt kast. Väldigt obehaglig syn på barns rättigheter måste jag säga. Barn ska vara önskade och välkomna.

Fler människor borde förövrigt göra abort.
  • Drottningen1970
    Anonym (Väx upp!) skrev 2019-07-08 15:22:07 följande:

Du är så förbannat obehaglig i ditt sätt att argumentera, du verkar verkligen tro att du sitter på den enda sanningen. Hoppa ner från din höga häst, om du behöver intala dig att du tar död på celler för att rättfärdiga dina aborter så fine, du har ju på något vis övertygat dig själv att du har rätt. Att möjlighet till abort finns är bra, i extrema fall, och med vetskapen att man dödar ett barn som skulle kommit till, men inte bara för att lata/outbildade människor som du slarvar när du dricker vin. En gång är olyckligt, men två gånger?! Vad har man bakom pannbenet då?

Mitt resonemang är inte åsikter utan fakta. Abort är att göra sig av med celler som annars kan bli ett barn. Det är inte jämförbart med att döda ett barn för då skulle inte aborter varit tillåtet.

Återigen är ditt resonemang paradoxalt. Om det är livet du värnar, fostret som du anser har ett eget liv och egna rättigheter så borde du vara för ett absolut abortförbud. Oavsett om den oönskade graviditeter beror på att man är en dålig och slarvig människa eller om det handlar om en 13 åring som blivit våldtagen av morfar. Det ofödda barnet som växer i den våldtagna 13 åringens kropp har då ett egenvärde och sina egna rättigheter att födas oavsett. Om du nu anser att en tidig abort är i princip jämförbart med mord.

Jag har Levt i 49 år och knullar ett oräkneligt antal gånger i mitt liv och med ganska många människor, så själv tycker jag det är rätt bra jobbat att detta endast två gånger resulterar i oönskade graviditet faktiskt :- D

Tveksam till om det säger nåt om innehållet innanför mitt pannben. Kanske snarare så att det som finns innanför pannbenet avgör om man klarar av att argumentera för sin ståndpunkt utan personangrepp eller ej. Men vad vet jag som bara är en ond vinpimplande serieabortör haha...
  • Drottningen1970
    Anonym (Väx upp!) skrev 2019-07-08 21:34:54 följande:

Du låter som en fin människa. Tack för all faktabaserad kunskap du sprider.

Det är inte alla som gillar mig, mest intelligenta människor som gör det.
  • Drottningen1970
    Anonym (Väx upp!) skrev 2019-07-08 22:54:19 följande:

Hahaha, just det. Alla intelligenta människor som håller med dig om att abort är som att tvätta bort hudceller från händerna, jorden är platt, vaccin ger autism, människan påverkar inte klimatförändringar, och människan har aldrig landat på månen. Whatever makes you sleep at night lady. Du framstår som en riktig Einstein här på familjeliv.

Jorden är platt, vaccin ger autism etc. torde nog ingå i samma kategori som; abort är mord....
Svar på tråden Ångrar mig