Jag orkar snart inte mer
Hur har ni hamnat i denna situation?
Har ni alltid haft det tungt ekonomiskt?
Hur hade ni det var för sig innan ni blev ett par?
Hur har ni hamnat i denna situation?
Har ni alltid haft det tungt ekonomiskt?
Hur hade ni det var för sig innan ni blev ett par?
Jag tror att vi som ställt frågor börjar med det för att få en helhetsbild av situationen.
Jag förstår att det är jobbigt. Jag har själv haft liknande liv. Det berodde på olika saker bla arbetslöshet under 90-talet och en relation som inte var bra. Vi hade det jobbigt även då jag fick arbete igen.
Vi gjorde varandra dåliga vi sårade varandra.
Jag är 42 och han är 43 år. Våra barn är 15 och 18 år. Båda bor hemma. Vi har varit tillsammans sen jag var 13 år så det är svårt att bryta upp. Både p.g.a. Tryggheten, vanan, och de trygga rutinerna. Jag vet vad jag har men vet inte hur det blir.
Jag har alltid varit väldigt ekonomisk. Men han har köpt nya bilar och tekniska saker på löpande band. Jag har vägrat att sätta mitt namn på hans lån. Men nu står vi tillsammans på huset och jag på bilen.
Vi skulle köpa en moppe till tösen. En begagnad för 7000kr tänkte jag. Han åkte till stan och köpte en för 17000kr!!!
Förra året så var vi på Böda camping. Han tog en promenad. Kom hem med 2 nya högtalare för 14000kr!!!
Så det är inte så enkelt med ekonomin. Jag jagar extrapriser och snålar. Men det hjälper ju inte.
Semestern som vi har fått avboka var till Böda. Han har köpt cyklar m.m. För pengarna
[quote=79711181][quote-nick]Bagar Bengtsson skrev 2019-06-23 22:57:54 följande:[/quote-nick]I ditt fall räcker det att det finns ett grässtrå då där du befinner dig nu är en öken...
Du har inga känslor för honom, han är, som ni kvinnor på FL älskar att skriva, en MANSBEBIS. Han har inte någta gränser för ekonomi, han gör dig rädd och hotar dig, sitter vid datorn hela tiden...
Jag vill nästan påstå att du lever i ett sektliknande förhållande där han verkar kunna manipulera dig, han är översteprästen som styr sina undersåtar med järnhand. Gör dig själv en tjänst- LÄMNA![/
Herregud vad bra du beskriver det! Är du en fluga på min vägg????? jag känner mig verkligen som i en öken och att ett grässtrå är allt jag behöver. Och det med sekten, folk har faktiskt frågat flera gånger om jag är kristen och undergiven. Ta inte illa upp om att vara kristen nu! Jag menar mer i en sektliknande form. Det har känts så för jag har alltid blivit vaktad (övervakad) av min familj och hans vänner.
En gång fick jag inte igång bilen. Efter 10 min ringer gubben, som var på jobbet en mil bort och frågar hur det går med bilen!! Jag frågar honom hur han kan veta att jag har problem. Jo då har hans vän sett mig från sitt fönster. Och istället för att gå ut och hjälpa mig så ringde kompisen gubbens föräldrar, som ringde upp min gubbe på jobbet!! Gissa om man inte kunde fisa innan det blev rapporterat.
Jag har varit hans så länge så det känns som att folk behandlar mig som ?hans egendom? nu
Du oroar dig så mycket att du blir kraftlös och handlingsförlamad. Den egna fantasin överträffar nästan alltid verkligheten.
Du kan inte låta dig styras pga saker du TROR ska inträffa om du gör vissa val. Då blir du fånge i din egen rädsla och kommer aldrig att få någon förändring.
Någon annan lever gott på din bekostnad. Hur liten du än gör dig hur tyst du än är så blir det inte bättre.
Det är dags att våga ta steget. Varje dag du är kvar i detta destruktiva självutplånande förhållande är en dag som går till spilla.
Tänk så här. ?Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet? tänk på dessa ord. Tänk på dess innebörd. Livet kan tyckas långt men du har förmodligen kommit till ca hälften av ditt liv.
Jag är 52 och lär inte bli 104. Pappa dog vid 61 min farbror vid 72. Inga bra gener där inte. Visserligen blev morfar 84 och mormor 92. Farmor 83. Men du förstår säkert vart jag vill komma.
Du är fortfarande ung och kan få det så mycket bättre.
Tiden står inte stilla. Den strävar alltid framåt. En sekund i taget, timmar blir till dagar som blir till veckor som blir till år. Tid är något man aldrig kan få tillbaka.
Skilj dig var modig våga ta klivet in i det okända. Lämna allt destruktivt bakom dig. Det blir en ny start i livet. Du kommer att må så mycket bättre. Låt aldrig någon få dig att tveka. Låt aldrig någon få dig att må dåligt för att den personen vill dominera och bestämma över dig.
Det är inte ditt fel att du känner som du gör. Det är sunt och friskt. Det är beviset på att du har svaret inom dig vad du ska göra.
Om ditt x hotar dig ska du samla bevis och polisanmäla. Ev rykten på bygden ska du strunta i. Det pratas säkert illa om alla där du bor.
Var stolt för den du är. Tveka aldrig på att du är värdefull. Slösa inte tid och energi på någon som behandlar dig så här illa.