• Jannie

BF Mars 2020

Väntar barn nr två 2020-03-03. Plussade i onsdags vilket var cykeldag 9 (sjukt tidigt men gjorde ett till digitalt cb på eftermiddagen och fick plus igen). Har använt Natural Cycles så då känns det som man har grym koll, så vågade testa tidigt. Vi har försökt i 5 månader utan resultat så vi är väldigt glada nu och hoppas allt går vägen.

• Svar på tråden BF Mars 2020
  • 19SandraJ87

Hej och grattis till alla blivande mammor <3

Äntligen fått ett plus på stickan efter ett missfall i januari :D Om allt går som det ska den här gången är BF 11/3, väntar vårt andra barn :)

• Viho1234
    Ztrumpan skrev 2019-07-03 17:40:12 följande:

Jag som ändå ställde frågan får väl dela med mig av mina symtom hittills ????

Inget illamående, men känner växtvärk till och från, lite i svanken också och trötthet från dag till dag, har varit förkyld samtidigt så svårt att säga vad som är vad ????

Lite små ömma bröst också men har värre vid pms.

Förra gången jag var gravid fick jag jätte ont i rygg och kunde inte sova i min säng ens, men sen missfall i v 9 så hoppas det berodde på det.. för vill inte få ont så tidigt.

Jag har varit symtomfri förutom ömhet i brösten men idag har illamåendet kommit som ett brev på posten. Segt. Jag hoppas att det inte blir värre :)
  • Grumpycavat
    Smlan skrev 2019-07-04 13:13:42 följande:
    Vad overkligt det måste vara efter 2 års försök. Stort, stort grattis!!

Det finns en FB-grupp som du kan joina ifall du är mogen för det. Läs längre upp i tråden hur du gör.
    Tack, ja, jag har fortfarande inte fattat det. Vi hade precis beslutat att påbörja en utredning för IVF, och så helt plötsligt blir det ett plus på stickan. helt sjukt. 

Nu vet man ju hur det känns att vara gravid, och jag kan säga att kroppen bara skriker ut "DU ÄR GRAVID" så jag tog ett test redan BIM-3 som visade tydligt gravid. 
    Hoppas nu innerligt att fostret vill stanna kvar i magen, oron för missfall är stor. 

Tror jag väntar lite med fb-grupp tills jag vet säkert att allt är som det ska. :) Vore iof kul med en lite mindre grupp med "BF mars 2020". finns det någon sådan på facebook?
  • 19SandraJ87
    Grumpycavat skrev 2019-07-05 11:52:21 följande:

Tack, ja, jag har fortfarande inte fattat det. Vi hade precis beslutat att påbörja en utredning för IVF, och så helt plötsligt blir det ett plus på stickan. helt sjukt. 

Nu vet man ju hur det känns att vara gravid, och jag kan säga att kroppen bara skriker ut "DU ÄR GRAVID" så jag tog ett test redan BIM-3 som visade tydligt gravid. 

Hoppas nu innerligt att fostret vill stanna kvar i magen, oron för missfall är stor. 

Tror jag väntar lite med fb-grupp tills jag vet säkert att allt är som det ska. :) Vore iof kul med en lite mindre grupp med "BF mars 2020". finns det någon sådan på facebook?

Såg ditt inlägg nu, håller med om att en liten FB grupp hade varit kanon :)
  • Smlan
    Grumpycavat skrev 2019-07-05 11:52:21 följande:

Vad härligt att du kände det så tydligt! Grattis igen!

Nu är vi 15 personer i FB-gruppen. Den är hemlig så ni måste skriva till någon här i gruppen som är med. Man behöver vara vänner för att kunna bjuda in. Liten  hemlig grupp helt enkelt :)
  • 19SandraJ87
    Smlan skrev 2019-07-05 13:15:52 följande:

Vad härligt att du kände det så tydligt! Grattis igen!

Nu är vi 15 personer i FB-gruppen. Den är hemlig så ni måste skriva till någon här i gruppen som är med. Man behöver vara vänner för att kunna bjuda in. Liten  hemlig grupp helt enkelt :)

Skriver man här eller på fb?
  • Smlan
    19SandraJ87 skrev 2019-07-05 13:22:52 följande:
    Skriver man här eller på fb?
    Skriv ett meddelande här på familjeliv och säg vad du heter och hur din profilbild ser ut (om det finns fler med samma namn).
  • lindaochdaniel

Hej på er!

Plussade i tisdags med barn nr 6 . Minsting kommet precis ha hunnit fylla 2 när nästa kotte kommer. Är nytt för oss att få barn tätt då vi har valt att sprida ut våra med ca 4 år. Men då jag är 42 så ville vi inte vänta. Har gått med i FB gruppen så jag serfeamemot att få lära känna er där

• lindaochdaniel

Hej på er!

Plussade i tisdags med barn nr 6 . Minsting kommet precis ha hunnit fylla 2 när nästa kotte kommer. Är nytt för oss att få barn tätt då vi har valt att sprida ut våra med ca 4 år. Men då jag är 42 så ville vi inte vänta. Har gått med i FB gruppen så jag serfeamemot att få lära känna er där

• Äppeljuicen

Jag tycker det är så kul när fler och fler berättat att de pussat!

Påminner bara om att man kan kontakta mig om man vill gå med i en hemlig facebook-grupp. Än så länge är vi 15+ medlemmar och alla verkar vara härliga människor. :)

Svar på tråden BF Mars 2020