JohannaL92 skrev 2019-06-30 13:25:46 följande:
Grattis till alla som har plussat ????
Jag plussade för en vecka sedan, och har mestadels bara varit glad. Är i vecka 5 nu (4+3 enligt NC) eller i vecka 6 om man räknar från senaste mensen. Nu börjar oron komma och jag drömmer att det är blod på pappret när jag går på toa. Jag har inte sådär jättemycket symtom, brösten har ändrats lite och jag är kanske lite tröttare än vanligt. I morse tog jag ett till test för att försäkra mig att jag är gravid. Min sambo vill gärna vänta med att berätta till vecka 12 men jag börjar känna att jag nog behöver berätta för mina föräldrar iaf för att på nåt sätt minska oron.
Jag är rädd att jag även ska äta fel saker osv. Är det någon som känner igen sig?
Jag har fattat att jag är gravid, men på något sätt väntar jag mig att det kommer komma en blödning. Jag och sambon pratar om framtiden som "om det nu blir ett barn", vi vill inte känna oss för säkra just nu när vi bara är i 5:e veckan. Så jag kan absolut känna igen mig. Min sambo tycker också vi ska vänta längre med att berätta, men det tror jag blir svårt. Jag gillar inte att ljuga och vi bor typ grannar med svärföräldrarna och ses varje helg. Det kommer bli svårt att förklara varför jag i flera veckor inte ens vill ta ett litet glas vin eller så. Om inte annat kommer de nog ana det själva. Till min mamma vill jag nog säga det nästa gång vi ses, då går vi in i vecka 7, för hon har varit med om graviditet tidigare och om något händer vill jag kunna berätta allt på en gång.