Hur klarar man sig igenom en kris utan att bli deprimerad?
Är inne i en riktig kris just nu.
Har efter ett hemskt äktenskap för några år sen skilt mig och fått ensam vårdnad.
Efter detta försvann vänner en efter en då jag som ensamstående inte lyckats hitta tid att umgås på det sättet mina vänner önskade.
Har blivit ensam och sen försökt hitta kärleken men inte hittat en man som respekterar mig och ingen som vill ha andras barn på köpet. Har ändå varit lycklig i mitt liv och med mina barn.
Den som alltid funnits vid min sida, min mor, som jag delat allt med. Semestrar, helger och familjeliv med, har nu blivit sjuk och enligt läkarna har hon inte långt kvar.
Jag ser inte längre någon glädje i att ha semester. Att se min mor bli sämre för var dag och den ensamhet jag känner just nu är obeskrivlig. Jag har ingen vän att ringa och prata med, jag har ingen kollega att anförtro mig åt. Jag har endast nämnt detta för min chef för ett par månader sen då jag mått så dåligt på jobbet. Men chefen har inte ens frågat när vi setts hur jag mår efter att jag öppnat mig och berättat hur jag mår.
Jag känner mig helt vilsen, hur ska jag klara av detta utan att bli deprimerad?
Framför mina barn är jag fortfarande den glada, energiska mamman som gör aktiviteter med dem och skrattar och har fredagsmys. Men jag är så rädd, så himla rädd att jag en dag tappar all kraft pga detta. Jag gråter i bilen på väg till jobbet och på väg hem.
Semestern kommer och det blir kanske sista sommaren med min mor.
Jag behöver verkligen råd och tips hur jag ska klara av att acceptera detta och inte gå under? Min chef sade att min mor ändå är gammal och skulle väl förmodlgien inte leva så många år till ändå. Men det ger ju inte mig tröst. Det är ju min mot som varit mitt sälllskap alltid, stöd och hjälp och vän.
Någon som varit i liknande sits? Hur klarade ni detta?