• Kjell2

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 18:35:10 följande:

Jag skrev att jag kände mig bitter när jag formulerade trådstarten.

Sluta beskriv dig själv som ofrivillig oskuld. Använd aldrig ordet oskuld igen.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 18:45:42 följande:

Inga större begränsningar på ålder, säg 20-40 även om jag helst skulle föredra en hyfsat jämnårig kvinna.

Längd, återigen inga speciella preferenser men säg 155 -180 cm (är själv 180).

Blond, mörk, kan vara född i Sverige, kan vara född utanför. Ej religös dock. Hon behöver inte vara ett träningsfreak, det är inte jag även om jag försöker hålla mig i form, men ska leva hyfsat sunt. Ingen extrem övervikt. Hyfsat bildad, gärna högskoleutbildad (har själv en master of science). Hon får gärna vara kulturellt intresserad, gilla resor och friluftsliv.

Vill gärna ha familj om det går, men det blir ju svårare för mig med ju längre tiden går. Därför är jag öppen för att hon kan ha barn tidigare om det klaffar i övrigt.

Då får du börja röra dig i kretsar där välutbildad kultur och friluftsintresserad kvinnor finns. T ex kulturföreningar, arrangerade fjällvandringar, intresseorganisationer, musikpubar, temaresor.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 18:51:38 följande:

Svarade på en del i mitt förra inlägg.

Ingen sjukdomshistoria även om jag inte håller det för omöjligt att jag har någon form av diagnos som kan förklara vissa av mina sociala svårigheter.

Umgänge är det sämre med. Tappade kontakten med de få vänner jag hade när jag pluggade 2 år i Tyskland. Har lite kontakt med ett par stycken men inga kvinnliga vänner alls. After work med kollegor, (både manliga och kvinnliga) ibland. Funkar bra i jobbet trots sociala svårigheter privat.

Vad ska du göra på din sommarsemester?
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 18:59:14 följande:

Det är jag bitvis redan. Har deltagit i flera vandringsresor, det blir nu i år också, vandring på Korsika.

Är medlem i en kulturell vänförening, går ibland på event de anordnar.

Då ska du utnyttja möjligheten att prata och umgås med kvinnor. Inte med målet att få en date eller relation utan som trevligt umgänge.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 19:18:07 följande:

Ja det behöver jag säkert bli bättre på. Är lite av en ensamvarg och det gör egentligen inget att vara ensam om man inte alltid är det. Och jag vill ju ha en relation.

Men har säkert varit dålig på att ta tillvara på alla möjligheter till kontakt när möjligheterna uppstått.

För att hitta en relation får du nog jobba lite. Ut och umgås.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-20 08:14:49 följande:
    Du läser selektivt. Jag hat varit väldigt tydlig med att jag behöver förstå bättre hur andra läser mig.
    Även jag missuppfattade det du skrev och fick den felaktiga bilden av en bitter kvinnohatande man som skyller på andra för sin situation.

• Kjell2
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 13:04:34 följande:
    Vilket är värst för ensamstående mammor tror du? Att mannen inte har egna barn, eller att han är oskuld?
    Eftersom ensamstående mammor är en helt homogen grupp med precis samma preferenser och prioriteringslista så är det inte så svårt att räkna ut vad precis alla ensamstående mammor tycker är värst. Detta oavsett om det är efter ett kk, seriöst förhållande eller extrapappa.
  • Kjell2
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 12:15:52 följande:
    Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Det enda korrekta svaret, kärnan i hela tråden:

för att han är oskuld.
    Ja, denna mamma dissade TS för han inte haft sex. Det finns andra som inte skulle ha gjort det, se inlägg #104

Det finns andra kvinnor som skulle dissa en man för att han har barn, för att han inte har barn, för att han har köpt sex, för att han haft sex med 123 st, för att han har haft sex med en kille eller för att han är religiös.

Sånt händer, är surt och bara att bryta ihop och gå vidare.

• Kjell2
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 13:21:23 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Jag kände nåt i luften direkt när vi sågs, hon kanske kände samma. Och så kände hon sig uppenbarligen trygg med mig.
    Där har vi ett tydligt exempel på att det inte är en dealbreaker för alla kvinnor.
  • Kjell2
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 13:26:44 följande:
    Att jag var oskuld? Det visste hon inte. Förrän efter vi hade haft sex.
    Hade hon vetat innan, så kanske vi inte hade träffats.
    Är ni fortfarande tillsammans?
  • Kjell2
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 13:30:29 följande:

Nej, det blev bara en flirt. Hon ville mer, inte jag.

Ok, så det har blivit sex en gång och sen aldrig mera?
  • Kjell2
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 17:43:12 följande:

Två gånger, fast bara en kvinna. Tyvärr.

Så att bli av med oskulden hjälpte inte. Lika lite sex före som efter.

D
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?