Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (...) skrev 2019-06-18 15:27:43 följande:

Varför nämner en manlig oskuld att han är oskuld? Fruktansvärt avtändande. Oavsett om du legat med 0 eller 100. Ingen bryr sig, så nämn det inte ens?!

För femtielfte gången.... hon frågade.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (A) skrev 2019-06-18 16:04:03 följande:

Verkligen

Och igen,,,, Jag hade inte sagt ett ord om hon inte frågat.

Och om du läser i tråden så finner du att det visst spelar roll för en del kvinnor om man är oerfaren i min ålder.
  • Anonym (Undrar)
    Kjell2 skrev 2019-06-18 16:15:13 följande:

Men som du själv konstaterat, långt ifrån alla. Du träffade fel tjej.

Absolut! Men jag stör mig bara på alla som tar det för givet att oerfarenheten inte spelar roll samt inte förstår att jag aldrig sagt något om det om hon inte frågat.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (!) skrev 2019-06-18 16:21:16 följande:

Din TS säger en hel del. Vadå borde vara intresserad av en bonuspappa till sitt barn? Om det nu var det hon var ute efter så är ditt sätt att tänka väldigt underligt. Varför borde hon tycka att just du duger?

Det var väl därför vi dejtade för att se om vi kunde passa ihop. Det finns säkert andra anledningar varför hon inte tycker vi passar ihop och hade vi fortsatt dejta hade jag kanske konstaterar att hon var fel för mig. Men jag hade inte föreställt mig att min oerfarenhet kunde vara en dealbreaker. Kanske naivt av mig.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (TSSSS) skrev 2019-06-18 16:29:44 följande:

Förstår du inte hur illa du uttryckte dig i din trådstart är det en del av din problematik.

Kanske formulerade mig illa, kände mig rätt bitter när jag skrev ts.
  • Anonym (Undrar)
    Tecum skrev 2019-06-18 18:27:36 följande:

Fråga henne med tråden "Varför vill ingen semestra med en ensamstående mamma", hon verkar vilja ha sällskap. Erbjud dig att betala en resa så har du halva inne...

Har faktiskt redan frågat för en knapp timme sedan under nicket Ensam man.

Vad hon svarar återstår att se.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Annika) skrev 2019-06-18 20:11:18 följande:

Fast hennes fråga var ifall du hade barn! Då hade du bara behövt svara på just det! Att säga att "du inte har något bagage alls" leder ju oundvikligen till en fråga om vad du menar... Det svaret är ju som gjort för en följdfråga.

Du måste sluta identifiera dig i första hand som oskuld - det är det som gör dig mindre attraktiv, inte det faktum att du är det... Fokusera på tjejen istället för på dig själv. Styr undan frågor som leder till sådant du inte vill prata om. 

Åter igen, jag identifierar mig inte som oskuld. Hon frågade och jag kunde omöjligt fatta att säga att jag inte hade något bagage skulle leda till följdfrågor som skulle sätta mig i klistret. Jag fattade inte ens att oskulden ens kunde vara ett problem, varför skulle jag då akta mig för hur jag formulerade mig? Jag hade all fokus på henne fram till hennes frågor.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Tyra) skrev 2019-06-18 20:42:04 följande:

På riktigt??!! Hahaha bra gjort! Lycka till :) Men jag hoppas att du inte menar det du skriver i din trådstart om ensamma mammor, för då lär hon dissa dig lika fort igen.

Naturligtvis säger jag inget om det. Skrev bara att jag var ensam och föreslog att vi kan hitta på nåt på semestern om våra semesterperioder sammanfaller. Hoppas det inte var för creepy.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Tyra) skrev 2019-06-18 21:19:58 följande:

Jag menade att jag hoppas att du inte menar att de borde ta vad som erbjuds, för även om du inte säger det rakt ut så kan nedvärderande syn på andra tydligt lysa igenom.

Lite creepy kanske men det är olika hur man uppfattar sådant, och ni är båda anonyma på ett forum så det kan bära eller brista :)

Nej, självklart väljer alla partner baserat på sina egna kriterier vilket jag också klargjort tycker jag. Men blev paff över att oerfarenhet var en dealbreaker.

Har inte förväntningar på att hon ska nappa men frågar man inte får man inget ja. Och jag hade ärligt talat inget mer än semestersällskap i tankarna. Bara det skulle vara värt mycket. Även med en kvinna.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (anonym) skrev 2019-06-19 12:09:31 följande:

Jag förstår inte heller. Det är nog få som inte har egna barn som skulle kunna tänka sig en partner i en sån situation.

Jag hade tidigare krav på att en tjej jag träffar ska vara barnlös. När jag inte hittar någon då så tog jag bort det kravet. Vill helst ha egna barn men kan acceptera om de kommer med en kvinna som redan har barn.

Det är väl inte ovanligt att någon utan barn dejtar någon med barn?
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?