Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (O) skrev 2019-06-18 11:32:22 följande:

Vilken sorglig utgångspunkt för en relation med en manlig oskuld som nedvärderar sig själv och tänker att han ändå borde kunna få en underförstått desperat ensam mamma.

De flesta ensamma mammor har inga problem med att träffa "normala" män. Jag är ensamstående och har aldrig letat efter en ny bonuspsppa. Man ska nog passa sig för ensamma mammor med det motivet generellt.

Gå i terapi, stärk ditt självförtroende och fundera över varför du fortfarande är oskuld i stället. Att det är kvinnornas fel duger inte som förklaring. Du måste förstå att kvinnor och livet inte är skyldiga dig någonting. Det är du som har kontrollen över och möjligheten att förändra din tillvaro.

Var har jag skrivit att det är kvinnornas fel att jag är ensam? Det har jag inte indikerat i något enda inlägg vad jag kan se.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (O) skrev 2019-06-18 12:38:34 följande:

Det skrev jag inte, men din fråga om varför du inte duger ens åt en ensam mamma innebär ju att du är besviken på kvinnor, som om de vore skyldiga dig något men vägrar ge dig det.Lite som du gissar nu alltså. Jag skrev inget om diagnoser utan utgick ifrån det TS själv skriver som visar att han nedvärderar sig själv. Det kan man få hjälp med genom terapi. TS skapar sin egen världsbild i sitt huvud där manliga oskulder inte har en chans på grund av kräsna kvinnor. TS har kontrollen över sin tillvaro och därmed möjligheten att förändra den.

Jag förstår inte varför man måste berätta att man är oskuld. Vad spelar det för roll? TS behöver inte heller berätta att han inte har haft några relationer utan kan säga att han har haft några flings. Det är en vit lögn ja, men då får han en chans att låta kvinna lära känna honom och göra sin egen bedömning av vem han är.

Risken finns att TS världsbild blir en självuppfyllande profetia. Jag tror inte alls att alla manliga oskulder är märkliga eller har en diagnos men om de har ett så lågt självförtroende som TS verkar ha kommer det bli väldigt svårt att träffa någon.

TS måste komma över sin egen rädsla och bygga upp självförtroendet. Varför inte åka finlandsfärja, ta några järn och sätta på någon tant? Jag skyr de där färjorna son pesten men som jag förstår det gökas det friskt utan några högre krav. Det skulle avdramatisera TS situation.Exakt! Precis så är det.

Hon frågade och jag svarade. Jag hade inte sagt något ord om min oerfarenhet annars.

Finlandsfärjor och liknande provade jag massor för 10-15 år sedan. Men jag är egentligen inte jätteintresserad av ons. Idag försöker jag mest via nätet eller via föreningar.
  • Anonym (Undrar)
    CitronTulo skrev 2019-06-18 14:22:59 följande:

Menar du att en "ensam mamma" ska ta vad helst som erbjuds? Även om det inte är en man som hon klickar med bara för att slippa vara ensam, eller vadå??

Absolut inte men jag tänkte mig inte att sexuell oerfarenhet var dealbreakern.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-06-18 14:04:33 följande:

Hon drog inte för att du var oskuld. Hon drog för att du aldrig haft en relation. Att bli tillsammans med en man som aldrig haft en relation när man har barn är nog inte det bästa.

Hon gick inte när hon fick reda att jag aldrig haft en relation. Det var först när hon fick reda på att jag aldrig haft sex. Tänker att om det bara hängt på att jag aldrig haft en relation så hade hon rest sig då. I så fall är ju min ev sexuella bakgrund ointressant.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (O) skrev 2019-06-18 13:05:43 följande:

Ja, dra en vit lögn i stället. Det gör många åt andra hållet och säger att de har varit med färre än de egentligen har.

Jag gillar inte heller ons men i ditt fall kan det ju vara bra rent mentalt. Det verkar påverka din självbild alldeles för mycket och då är det bättre att bara få det gjort. Första gången är sällan så där speciell som många önskar ändå.

Har du testat renodlade sexsidor? Det finns säkert kvinnor som skulle tycka att det vore intressant att ta en mans oskuld som en sexgrej. Det kanske inte är vad du önskar dig men då slipper du ha det här problemet när du träffar en kvinna som du verkligen vill vara med.

Jag träffade en man i 30-årsåldern som bara hade haft en kvinna före mig. Jag kunde förstå varför eftersom han var rätt blyg. I övrigt var han som vilken man som helst. Han var lite tafatt i sängen i början men det blev bättre ganska fort. Jag tyckte inte att det var en stor grej och det tyckte inte han heller, vilket jag tror var avgörande. Han hade bra självförtroende och lät inte den ringa erfarenheten definiera honom.

Jag har lärt mig att jag ska dra en lögn nästa gång. Men det var omöjligt för mig att inse från början.

Jag har provat sexsidor för några år sedan bra för att försöka få lite sexuell erfarenhet men hittade ingen. Inte heller någon som specifikt ville ta en oskuld.

Bra om du inte tycker sexuell erfarenhet spelar roll. Hoppas fler är som du.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-06-18 14:46:21 följande:

Jaha? Så du menar att du ska ljuga om att du haft en seriös relation innan som du inte haft (det är det som är dealbreakern) och du tror inte att en kvinna märker när man sedan är ihop, att du faktiskt inte har koll på hur man ska vara i en relation?

Hur vet du vad som är dealbreakern för henne?

Jag vet flera som börjat sin första relation sent i livet utan att partnern reagerat på det så varför inte? Jag har ju inget att förlora eller hur? Om hon upptäcker det efter ett halvår, tror du hon bryter upp då?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-06-18 15:08:26 följande:

Varför är det så viktigt att säga att du är oskuld? Och varför ens dra upp det så tidigt?

Att någon inte haft en relation betyder inte per automatik att nån är oskuld. Och den som är oskuld kan absolut haft en relation även om den inte var sexuell.

Jag tror att det är det här som är ditt problem, du är FÖR fokuserad på att du är oskuld att du inte tänker dig för och inte kan se saker ur andra perspektiv.

Därför att hon frågade mig. Jag skrev om det i ett tidigare inlägg.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Annika) skrev 2019-06-18 15:11:38 följande:

Hon undrade om du hade barn, och berättade du att du inte "hade något bagage alls", och alltså var oskuld. Det var alldeles för tidigt för den informationen. Du borde ha svarat att du inte hade några barn, och sedan frågat hur gamla hennes var, vilken musik hon gillar eller vad som helst annat.

Att inte ha haft en relation i din ålder är ovanligt, och många drar slutsatsen att det då finns någon orsak till att ingen velat ha dig, eller att du inte nöjt dig med någon. Oavsett orsak får det många att dra öronen åt sig. Kvinnor i din ålder har ofta fullt upp, och vill kanske inte träffa killar som de inte tror att det ändå kommer att funka med.

Så jag tror inte att det faktum att du är oskuld är ett så stort problem, utan att du låter det vara en så stor del av din personlighet. Svara bara nej om någon frågar om du har barn. Om de frågar om relationer kan du svara lite svävande om "inget seriöst", "alltid bott själv" eller liknande. Ljug inte, men du behöver inte säga mer än vad de frågar om. När det sedan blir seriöst med en tjej, ni har träffats många gånger, hånglat och kanske mer så får du känna efter hur det känns och om/när du vill berätta mer. Men försök att ta det lugnt och låta henne upptäcka alla dina positiva sidor först.

För dig kanske inget baggage är ekvivalent med oskuld. Jag avsåg bara att jag har inga ex. Sedan frågade hon vidare.
  • Anonym (Undrar)
    Kjell2 skrev 2019-06-18 15:11:48 följande:

Då inser du att hon var ett surt undantag som inte var något att ha och det är fullt möjligt för en oerfaren att landa i en relation.

Verkligen!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (MammaMu) skrev 2019-06-18 15:14:36 följande:

Tala för dig själv och inte för alla kvinnor.

För mig hade det inte spelat roll om han haft ett 3-årigt förhållande med en tjej som ville vänta med sex till efter att de var gifta och därför var oskuld.

Är han oskuld vid 34 spelar orsaken ingen roll. Jag vill inte ha en oskuld och det finns fler kvinnor som resonerar som jag. Att en del inte bryt sig ät helt ok men du kan inte tala för att din syn gäller för alla kvinnor. Inte heller för vad kvinnan som ts limmade på anser.

Intressant hur alla tar för givet att det inte alls var sexuell oerfarenhet som var henens problem utan just att jag aldrig haft en relation när det uppenbarligen finns kvinnor som resonerar som du. Och du har förstås rätt att välja karlar efter dina egna krav.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?