Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
Så är det. Hon som dissade mig frågade och jag svarade ärligt. Nu har vi lärt oss vår läxa.
Så är det. Hon som dissade mig frågade och jag svarade ärligt. Nu har vi lärt oss vår läxa.
Hur vet du vad som är dealbreakern för henne?
Jag vet flera som börjat sin första relation sent i livet utan att partnern reagerat på det så varför inte? Jag har ju inget att förlora eller hur? Om hon upptäcker det efter ett halvår, tror du hon bryter upp då?
Och igen,,,, Jag hade inte sagt ett ord om hon inte frågat.
Och om du läser i tråden så finner du att det visst spelar roll för en del kvinnor om man är oerfaren i min ålder.
Absolut! Men jag stör mig bara på alla som tar det för givet att oerfarenheten inte spelar roll samt inte förstår att jag aldrig sagt något om det om hon inte frågat.
Och än en gång läser alla min kommentar (Jag hör vad du säger) med helt andra ögon än vad jag själv ser eller tänker. Ofta har det den outtalade innebörden ?men jag håller inte nödvändigtvis med om det?.
Jag har inga problem med att ändra på mig bara jag vet vad jag ska göra. Analysera vad jag gör säger en del. Det gör jag varje gång men som är uppenbart är att jag tolkar/läser av på ett helt annat sätt än gemene man.
Ni läser att jag framställer mig som offer, jag läser nåt helt annat. ( ok just den meningen kanske det blir offervarning för). Ibland tror jag nästan många avsiktligt missförstår vad jag försöker säga. (Ok, mer offer...)
Jag försöker svara så utförligt som möjligt.
Jag har dels fått en hel del feedback på vilken typ av kvinnor jag bör söka efter och varför. Det är inte rakt igenom konsistent och då tänker jag att jag fortsätter söka brett. Med tanke på hur svårt jag har att alls hitta dejter vill jag inte försvåra det ytterligare med att begränsa mina sökkriterier. Jag har tagit till mig att ge så lite info som möjligt om min historik om det kommer på tal och jag tror jag förstår varför.
Jag inser att jag har svårt att förstå vissa sociala koder och är inte på topp vad gäller social kompetens. Och det är väl här mitt stora problem ligger. Förtydligar att jag inte ser mig som offer eller misslyckad över att jag är oskuld, jag blev bara paff att det hade den betydelse det hade för kvinnan i fråga. Och att jag blev paff är säkert för att jag inte kunde förutse hur hon skulle läsa av den informationen. Och det är väl en följd av mina sociala svårigheter. Så det är där jag behöver hjälp. Hjälp socialt i allmänhet men i synnerhet hjälp att avkoda innebörden i vad folk säger och kanske än mer hjälp att förstå hur folk avkodar vad jag säger.
Så vilken typ av hjälp finns att tillgå?
Jag försöker svara så utförligt som möjligt.
Jag har dels fått en hel del feedback på vilken typ av kvinnor jag bör söka efter och varför. Det är inte rakt igenom konsistent och då tänker jag att jag fortsätter söka brett. Med tanke på hur svårt jag har att alls hitta dejter vill jag inte försvåra det ytterligare med att begränsa mina sökkriterier. Jag har tagit till mig att ge så lite info som möjligt om min historik om det kommer på tal och jag tror jag förstår varför.
Jag inser att jag har svårt att förstå vissa sociala koder och är inte på topp vad gäller social kompetens. Och det är väl här mitt stora problem ligger. Förtydligar att jag inte ser mig som offer eller misslyckad över att jag är oskuld, jag blev bara paff att det hade den betydelse det hade för kvinnan i fråga. Och att jag blev paff är säkert för att jag inte kunde förutse hur hon skulle läsa av den informationen. Och det är väl en följd av mina sociala svårigheter. Så det är där jag behöver hjälp. Hjälp socialt i allmänhet men i synnerhet hjälp att avkoda innebörden i vad folk säger och kanske än mer hjälp att förstå hur folk avkodar vad jag säger.
Så vilken typ av hjälp finns att tillgå?