• Kjell2

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 12:45:54 följande:

Så är det. Hon som dissade mig frågade och jag svarade ärligt. Nu har vi lärt oss vår läxa.

Vi, vår? Är du flera?
  • Kjell2
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 12:45:54 följande:

Så är det. Hon som dissade mig frågade och jag svarade ärligt. Nu har vi lärt oss vår läxa.

Har du frågat samma ensamstående mamma?
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 14:49:45 följande:

Hur vet du vad som är dealbreakern för henne?

Jag vet flera som börjat sin första relation sent i livet utan att partnern reagerat på det så varför inte? Jag har ju inget att förlora eller hur? Om hon upptäcker det efter ett halvår, tror du hon bryter upp då?

Då inser du att hon var ett surt undantag som inte var något att ha och det är fullt möjligt för en oerfaren att landa i en relation.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 16:10:30 följande:

Och igen,,,, Jag hade inte sagt ett ord om hon inte frågat.

Och om du läser i tråden så finner du att det visst spelar roll för en del kvinnor om man är oerfaren i min ålder.

Men som du själv konstaterat, långt ifrån alla. Du träffade fel tjej.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 16:22:26 följande:

Absolut! Men jag stör mig bara på alla som tar det för givet att oerfarenheten inte spelar roll samt inte förstår att jag aldrig sagt något om det om hon inte frågat.

Allt spelar roll, de mest mystiska saker för en del. Häng inte upp dig vad vissa konstiga tjejer har för idéer.

Släpp denna tjej. Bryt ihop och gå vidare!
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 14:49:45 följande:
    Hur vet du vad som är dealbreakern för henne?

Jag vet flera som börjat sin första relation sent i livet utan att partnern reagerat på det så varför inte? Jag har ju inget att förlora eller hur? Om hon upptäcker det efter ett halvår, tror du hon bryter upp då?
    Det finns en massa personer som har olika typer av hang-ups kring sina partners sexerfarenheter. Därför ska man vara försiktig med att berätta vad man varit med om. Du råkade ut för någon som dissade oskulder. Det kunde lika gärna ha varit

Inte oskuld
    Haft sex med någon av samma kön
    Haft 123 sexpartners
    Haft gruppsex
    Blivit våldtagen
    Haft sex med någon som är 14 år gammal
    Sålt sex
    Köpt sex
    Haft sex med någon som varit 20 år yngre eller äldre
    Varit otrogen

Om någon börjar fråga kan en mer vettigt svar vara "Det har inte du med att göra".

Ja, det är synd om dig som är oskuld och blev dissad för det. Men det finns tjejer där ut som inte dissar en kille som är oskuld men kanske skulle dissa dig om du haft sex med en kille.

• Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 14:52:15 följande:
    Men hur lär jag mig vad som är ok och vad som inte är ok och vad som kan misstolkas? Jag har flera dejtingprofiler och har aldrig nämnt att jag är oerfaren bortsett från ett försök för många år sedan på BC då jag kollade om det fanns någon kvinna som var intresserad av att ta en oskuld.
    Du lär dig genom att analysera när det inte gått bra. Vad gick fel, hur gör du dig mer attraktiv, vilka kontaktytor använder du?

Du ändrar det du gör fel, slutar älta och går vidare.

Finns några bra bastrick, ett vårdat yttre, ta bort offerkoftan, jobb,intressen där man träffar folk, egen presentabel bostad, vänner.

Istället för att posta bittra inlägg om "inte ens ensamstående mammor vill ha mig" så be om hjälp.

• Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 17:17:48 följande:

Och än en gång läser alla min kommentar (Jag hör vad du säger) med helt andra ögon än vad jag själv ser eller tänker. Ofta har det den outtalade innebörden ?men jag håller inte nödvändigtvis med om det?.

Jag har inga problem med att ändra på mig bara jag vet vad jag ska göra. Analysera vad jag gör säger en del. Det gör jag varje gång men som är uppenbart är att jag tolkar/läser av på ett helt annat sätt än gemene man.

Ni läser att jag framställer mig som offer, jag läser nåt helt annat. ( ok just den meningen kanske det blir offervarning för). Ibland tror jag nästan många avsiktligt missförstår vad jag försöker säga. (Ok, mer offer...)

Du skriver själv att du känner dig lite bitter.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 18:05:49 följande:

Jag försöker svara så utförligt som möjligt.

Jag har dels fått en hel del feedback på vilken typ av kvinnor jag bör söka efter och varför. Det är inte rakt igenom konsistent och då tänker jag att jag fortsätter söka brett. Med tanke på hur svårt jag har att alls hitta dejter vill jag inte försvåra det ytterligare med att begränsa mina sökkriterier. Jag har tagit till mig att ge så lite info som möjligt om min historik om det kommer på tal och jag tror jag förstår varför.

Jag inser att jag har svårt att förstå vissa sociala koder och är inte på topp vad gäller social kompetens. Och det är väl här mitt stora problem ligger. Förtydligar att jag inte ser mig som offer eller misslyckad över att jag är oskuld, jag blev bara paff att det hade den betydelse det hade för kvinnan i fråga. Och att jag blev paff är säkert för att jag inte kunde förutse hur hon skulle läsa av den informationen. Och det är väl en följd av mina sociala svårigheter. Så det är där jag behöver hjälp. Hjälp socialt i allmänhet men i synnerhet hjälp att avkoda innebörden i vad folk säger och kanske än mer hjälp att förstå hur folk avkodar vad jag säger.

Så vilken typ av hjälp finns att tillgå?

Du är intresserad av seriöst förhållande, vilken typ av kvinna söker du; ålder, längd, utseende, intressen, jobb, önskemål om familj?
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 18:05:49 följande:

Jag försöker svara så utförligt som möjligt.

Jag har dels fått en hel del feedback på vilken typ av kvinnor jag bör söka efter och varför. Det är inte rakt igenom konsistent och då tänker jag att jag fortsätter söka brett. Med tanke på hur svårt jag har att alls hitta dejter vill jag inte försvåra det ytterligare med att begränsa mina sökkriterier. Jag har tagit till mig att ge så lite info som möjligt om min historik om det kommer på tal och jag tror jag förstår varför.

Jag inser att jag har svårt att förstå vissa sociala koder och är inte på topp vad gäller social kompetens. Och det är väl här mitt stora problem ligger. Förtydligar att jag inte ser mig som offer eller misslyckad över att jag är oskuld, jag blev bara paff att det hade den betydelse det hade för kvinnan i fråga. Och att jag blev paff är säkert för att jag inte kunde förutse hur hon skulle läsa av den informationen. Och det är väl en följd av mina sociala svårigheter. Så det är där jag behöver hjälp. Hjälp socialt i allmänhet men i synnerhet hjälp att avkoda innebörden i vad folk säger och kanske än mer hjälp att förstå hur folk avkodar vad jag säger.

Så vilken typ av hjälp finns att tillgå?

För att hjälpa dig behöver vi veta mer om dig. Tar du hand om ditt utseende, tränar, hårvård? Hur klär du dig? Har du jobb och vettig ekonomi? Vad gör du på din fritid? Vilka semesterplaner har du? Bor du själv? Skulle det se ok ut hemma om någon kom och hälsade på? Har du någon sjukdomshistoria som kan ställa till det? Har du vänner som du umgås med? Har du tex någon kompis du kan gå ut med och sätta er på en sommarpub? Har du kvinnliga bekanta i ditt umgänge?
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?