EnAnonumius skrev 2019-06-23 08:27:46 följande:
Att du inte vill vara sexuellt dominant är helt okey och du bör då hitta en kvinna som som är likasinnad som dig.
Fast du missförstår detta med sexuella dominans, det syns och märks tydligt. Att vara sexuellt dominant är inte samma sak som att man inte vill ha jämställd/likvärdig sex. Tvärt om det vill man visst ha, dock så tar det sig uttryck annorlunda mot vanlig "Svensson sex".
Om en person (man/kvinna) som tänder sexuellt på att vara undergiven, behöver ha en person som sexuellt tänder på att vara dominant (kvinna/man). Det blir då sexuellt jämställda/likvärdiga, då de ger och tar till/av varandra i sexväg, då den sexuellt undergivna får sina sexuella behov tillfredsställda, och så även den Dominanta.
Kan inte se något fel i att man tillfredsställer varandra sexuellt, även om det inte blir vanlig "Svensson sex", med att titta varandra "djupt i ögonen under sexakten".
Att hålla på med sådan sexlekar som innehåller dominans/undergivenhet kräver verkligen att de inblandade parterna litar fullt ut på varandra faktiskt.
Jag säger inte att du skall förstå fullt ut detta med Dominans/undergivenhet. Fast lite grundläggande kunskap och att acceptera att folk är sexuellt olika kan inte skada.
Nu verkade hon som jag citerade vilja ha någon som var dominant överhuvudtaget. Jag vet att det finns dom som har det annorlunda inte min grej men folk kan ha sex som dom vill för min del. För egen del är det komplicerat att hitta någon. Måste vara någon som accepterar oerfarenhet vilket är kanske en på miljonen. Sen måste det vara någon som accepterar min ocd vilket är minst lika svårt. Att hitta någon som accepterar båda saker är rätt omöjligt.