• Anonym (L)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 08:41:03 följande:

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

Du menar att en "ensam mamma" skulle vara mindre nogräknad än någon utan barn? Varför det?

En singelmamma har väl om något ett mindre nålsöga för den som kommer att vara med deras barn. Någon som aldrig haft ett förhållande eller ens haft ett ONS...jag hade dragit öronen åt mig. Det är inte precis rocket science att göra dom där sakerna. 

Och varför skulle en sån mamma vilja ha en bonuspappa åt barnen? Kan det inte räcka med deras riktiga pappa och manliga vänner.
  • Anonym (L)
    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:06:57 följande:
    Är en som inte haft sex större risk för barnen? Hur får du ihop det? Att dom inte haft sex visar snarare att dom är en mindre risk för det visar att dom inte velat ha sex till varje pris. Föredrar du män som går till prostituerade än någon som hellre är utan sex än gör det? Var en dokumentär på radion om tjej som blev intvingad till att sälja sex hon berättade en hel del om hur det kunde komma män som betalade henne och sedan var extremt brutala. sen kunde hon se dom med sin familj och verka som vanliga svenssons. Du är otroligt naiv om du tror att det är en kvalitestämpel att någon annan haft dom innan. Dom som förgriper sig på sina styvbarn är för det mesta män som haft flera förhållanden.                                                                                                                                                                        Sen är det rocket science om man tex är blyg eller något annat. Som man förväntas man vara den som inleder och driver. Det kan vara otroligt skrämmande. Sen blir det värre ju längre tiden går eftersom man vet hur patetiskt folk tycker oerfarna är och vem vill bli hånad ingen. Sådana som du är den stora anledningen att jag inte haft förhållande och troligen aldrig kommer ha det. Vill inte råka ut för någon med fördomar som skulle håna mig för min oerfarenhet och min ocd. Och när det gäller barn då är min ocd snarare något som visar att det är låg risk. För vet man något om ocd då vet man det. Skulle aldrig skada någon snarare tvärtom.  Du behöver bli mindre fördomsfull.
    Men oj. Större risk? Sex till varje pris? Prostutition?! 

Jag tror att du har fastnat i ett sätt att tänka som skiljer sig mycket från hur de flesta tänker runt det här. Det jag menar är att dom som är runt mina barn vill jag skall vara väljusterade människor som kan relatera till andra. Har man haft tidigare relationer så är det ett tecken på det. 

Nä, en man förväntas inte alls vara den som "inleder och driver". Har haft flera relationer där jag har varit mest drivande i början och andra där det varit liknande från båda håll. Har även blivit jagad så det är helt olika enligt min erfarenhet. Vad baserar du din uppfattning om det här på? Ja, det är skrämmande att blotta sig genom att visa sitt intresse, det är det för både män och kvinnor. Alla utom dom riktigt korkade tycker så.

Som nån skrev så låter det som om du tror att tonårsbeteenden hänger kvar även i vuxen ålder...hånad? Kan säga att den vuxna person som gör det är ändå ingen du vill ha i ditt liv på något sätt.

Nej, jag är inte fördomsfull för att jag har mina egna kriterier för vem jag vill ha en relation med och vem jag vill skall vara i mina barns sällskap. Det är helt och hållet mitt val och inget som någon har något som helst med att göra.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?