Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 14:06:01 följande:
Jag måste sakna all kunskap om sociala koder och social kompetens. När jag skrev i den andra tråden ville jag signalera ?Du är ensam, jag är ensam, låt oss bryta ensamheten tillsammans?. Men enligt er skriver jag ?Jag är ensam, tyck synd om mig och hjälp mig?.
Fattar varför jag aldrig träffar någon.
Men nu får du sluta se dig själv som ett offer och försöka lösa problemet i stället. Det finns mängder av självhjälpsböcker om hur man blir socialt kompetent och övervinner sitt dåliga självförtroende. Beställ några och läs på, det är en enkel början.
Försök se situationen utifrån mottagarens perspektiv. Skulle du själv bli intresserad av ett sådant meddelande? Det är ju inte ensamheten som ska vara det centrala när du tar kontakt med en kvinna utan vad ni eventuellt har gemensamt - intressen och hobbys, något konstruktivt och kul som ni kan dela.
Hur är du att umgås med i praktiken, skulle det vara givande och roligt för en kvinna? Om inte, varför ska hon då träffa dig?
Det räcker inte med att vara snäll för om man säljer in sig så är det snarare inställsamhet än snällhet man menar och det är sjukt tråkigt. Man måste veta vem man är och vad man kan ge.
Jag tror att man först måste se till att ordna den tillvaro man vill ha på egen hand och sedan komplettera den med en partner som en bonus. Tillvaron kan inte stå och fall med en relation.
Spontant tänker jag att du borde leta upp en lokal fight club och hitta din inre fighting spirit och sedan gå ut och ta det du vill ha i livet. Fast jag inser att det både är illegalt och farligt.
Men skaka om dig själv mentalt i alla fall så att du inser att de problem du skriver om i tråden egentligen bara finns i ditt huvud.