• EnAnonumius

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 16:54:12 följande:
    Jag hör vad du säger....
    (Har läst hela tråden)

Du säger att du hör vad hon säger.
    Då bör du kunna ställa de två faktiska frågorna du skall ställa till dig själv.

Vill du var den bittra evighets oskulden?

Eller

Vill du vara en glad kille med en vinnande personlighet?

Om man vill ändra sin situation, så kan man inte kräva att omgivningen skall ändra sig. Utan man får ändra sig själv.
    Nej jag säger INTE att du skall spela en roll och vara någon annan, utan du skall bara vara dig själv, fast i en ny uppdaterad variant. Typ; Anonym(Undrar) 2.0.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 17:17:48 följande:

Och än en gång läser alla min kommentar (Jag hör vad du säger) med helt andra ögon än vad jag själv ser eller tänker. Ofta har det den outtalade innebörden ?men jag håller inte nödvändigtvis med om det?.

Jag har inga problem med att ändra på mig bara jag vet vad jag ska göra. Analysera vad jag gör säger en del. Det gör jag varje gång men som är uppenbart är att jag tolkar/läser av på ett helt annat sätt än gemene man.

Ni läser att jag framställer mig som offer, jag läser nåt helt annat. ( ok just den meningen kanske det blir offervarning för). Ibland tror jag nästan många avsiktligt missförstår vad jag försöker säga. (Ok, mer offer...)

Du vände ju dig hit av någon anledning..
    Här har du ju ett problem.
    Du kan inte skilja på "hur andra uppfattar dig egentligen", från "hur du anser att andra skall uppfatta dig enligt dig".

Bara för att en mängd andra personer uppfattar dig på ett visst sätt så är det inte samma sak som att andra avsiktligt missförstår dig. Det handlar om att du har svårt att ta till dig att folk inte ser dig med samma ögon som du vill att de skall se dig.

Kan ju göra en jämförelse (ja den är adekvat).

Om 100 personer missförstår en text, bör då inte skribenten tänka på att kanske formulera om sig en smula?
    Eller anser du att det är de 100 läsarnas fel att de inte förstår hens text?

Vi är ju flera här inne som uppfattar dig på samma sätt. I stället för att självreflektera på hur du skriver och formulera dig så lägger du hela skulden på "de andra" och anklagar dem för att "avsiktligt missförstå dig", d.v.s du gör ingen fel alls utan det är alla andra som gör fel emot dig.

• EnAnonumius
    Kjell2 skrev 2019-06-20 08:25:05 följande:
    Även jag missuppfattade det du skrev och fick den felaktiga bilden av en bitter kvinnohatande man som skyller på andra för sin situation.
    Tack.
    Då var jag knappast ensam om det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 08:57:15 följande:

Trådstartaren Undrar: det är enkelt.
    Du ska bara träffa en kvinna som det klickar med, för båda. Och att du är oskuld ska du Ljuga om.
    That's it.

Ja grattis smartskalle, till dit korkade råd.

Har du något korkat råd att ge till TS när sanningen kommer fram och kvinna är förbannad för att han ljög för henne?
  • EnAnonumius
    pyssel skrev 2019-06-21 05:07:08 följande:
    Eller så ser man det som att överlappande identiteter ger en komplexare bild av hur förtryck kan te sig och förklaras, än förenklade binära positioner och kategorier. Vad i Crenshaws analys och kritik av samtida feminism och antirasism stämmer inte, tycker du?
    Crenchaws "analyser" bygger ju på Beatrice Potter Webb utvecklingsmodell som skapade 1913.
    Fast detta är direkt OfTopic, att dra upp det här, så varför PM:ar du inte KlantsSmurfen i stället?

Ja förtryck kan komma i olika varianter, och det är ju just det KlantSmurfen belyser, och hen gör det ju i _analogt med_ trådens ämne.

• EnAnonumius
    Ocdkille skrev 2019-06-23 01:21:25 följande:
    Jag lider av ocd och skäms för det och har därför inte haft förhållanden eftersom en flickvän skulle få reda på det och jag skulle behöva lita extremt mycket på henne. Det är svårt att försöka inleda något när man samtidigt känner att det är extremt viktigt att det är någon man kan lita extremt mycket på. För det vet man sällan i inledningen av förhållandet. Många med ocd har det problemet. Men jag är ingen udda kuf för det. Jag är bildad och har fått bra resultat på begåvningstester det har varit över medel. Socialt har jag inte heller några problem. Har alltid haft lätt att få kompisar och folk verkar gilla att vara med mig. Däremot ryker jag nog när det gäller dominant biten. Jag vill vara i ett modernt likvärdigt förhållande där båda ger och tar. Tycker alphahanne grejen känns daterat och väldigt mycket 40 tal. Men det är en smaksak alla gillar olika.                                                                                                                                                 Men jag vill ha en kvinna som är lika mig och som varken känner behov av att ledas eller leda. Vill ha någon att älska passionerat. Någon som kan visa vad hon behöver och som även lär sig hur jag fungerar. Någon som är min tvillingsjäl i livet. Någon som får mig att vilja öppna mig helt för henne. Någon som jag både kan prata djupa saker med men också någon att vara lättsam med och som har humor. När det gäller sex skulle jag säkert vara fumlig eftersom jag skulle vara nervös. Jag skulle kanske behöva kämpa med min ocd när det gäller en del saker. Men så fungerar ocd det gäller att kämpa med det så försvinner det. Däremot skulle det vara viktigt för mig att det blev skönt för henne. Faktiskt viktigare än att det blir perfekt för mig.  Och hon skulle veta att jag inte skulle vara otrogen det skulle strida mot allt jag är och vill vara. Att man inte haft förhållanden innebär inte att man är konstig det finns massor av skäl.
    Att du inte vill vara sexuellt dominant är helt okey och du bör då hitta en kvinna som som är likasinnad som dig.

Fast du missförstår detta med sexuella dominans, det syns och märks tydligt. Att vara sexuellt dominant är inte samma sak som att man inte vill ha jämställd/likvärdig sex. Tvärt om det vill man visst ha, dock så tar det sig uttryck annorlunda mot vanlig "Svensson sex".

Om en person (man/kvinna) som tänder sexuellt på att vara undergiven, behöver ha en person som sexuellt tänder på att vara dominant (kvinna/man). Det blir då sexuellt jämställda/likvärdiga, då de ger och tar till/av varandra i sexväg, då den sexuellt undergivna får sina sexuella behov tillfredsställda, och så även den Dominanta.

Kan inte se något fel i att man tillfredsställer varandra sexuellt, även om det inte blir vanlig "Svensson sex", med att titta varandra "djupt i ögonen under sexakten". 

Att hålla på med sådan sexlekar som innehåller dominans/undergivenhet kräver verkligen att de inblandade parterna litar fullt ut på varandra faktiskt.

Jag säger inte att du skall förstå fullt ut detta med Dominans/undergivenhet. Fast lite grundläggande kunskap och att acceptera att folk är sexuellt olika kan inte skada.

• EnAnonumius
    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:20:42 följande:
    Nu verkade hon som jag citerade vilja ha någon som var dominant överhuvudtaget. Jag vet att det finns dom som har det annorlunda inte min grej men folk kan ha sex som dom vill för min del. För egen del är det komplicerat att hitta någon. Måste vara någon som accepterar oerfarenhet vilket är kanske en på miljonen. Sen måste det vara någon som accepterar min ocd vilket är minst lika svårt. Att hitta någon som accepterar båda saker är rätt omöjligt.
    Nu tolkade ju jag det inte så utan jag tolkade hennes inlägg i analogt med trådens ämne. Trådens ämne handlar ju om sex.

Fast detta med OCD, jag hoppas att du har sökt hjälp för det, för ja det kan bli ett problem. Notera kan. Det handlar ju mycket om vad  din ocd handlar om..

Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?