Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Varför inte satsa på att hitta en tjej utan barn? En kvinna som har barn vill nog oftast ha någon med större relationserfarenhet eftersom det är krävande att leva i en familj där det finns barn sedan tidigare.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 10:05:12 följande:
    Det kan jag förstå. Fast hon drog inte när jag sa att jag inte haft en tjej tidigare. Först efter att hon fick veta att jag aldrig haft sex.
    Det kan vara så att hon tänker att du aldrig har haft sex eftersom du har problem med den sociala kompetensen och att hon därför inte vill släppa in dig i sina barns liv.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 10:34:31 följande:
    Faktum är att många kvinnor dömer ut en oskuld.
    Faktum är att en kvinna som är oskuld ses som fint. En manlig oskuld ses som omanlig, vek, "förmodligen nåt som är fel".
    Faktum är att män ska ljuga om att de är oskulder. Annars blir det fan inget.
    Faktum är att kvinnor som tror de vet hur det är att vara man och oskuld, inte vet ett skvatt. Det är helt olika könsnormer och förväntningar.
    En kvinna som är 34 år och oskuld ses nog också som konstig av många.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 10:59:51 följande:
    Nej, men en indikation. Noll svarade på kvinnor, är väl 11 svar på män.
    De flesta tycker nog att en man som är oskuld måste vara en styggelse.
    FL och de som deltar i sådana trådar speglar inte verkligheten. Dessutom kan flera av dem som har röstat på män själva vara män som är oskulder och röstat efter vad de tror är sant. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 11:06:50 följande:
    Så du tror att folk i allmänhet tycker att kvinnliga oskulder är lika konstigt som manliga oskulder?
    Ja. Speciellt eftersom det anses vara så mycket lättare för kvinnor att få sex än för män anses nog en kvinna som aldrig får till det ha något allvarligt fel.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 10:59:04 följande:
    Nej, barnet hade ingen pappa i livet.
    I så fall är hon säkert extra petig med vem hon inleder ett förhållande med.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 11:49:31 följande:
    Absolut. Antar att du läste mitt inlägg som beskrev vad som fick henne att gå?
    Ja. Jag gissar att hon tror att sexuell oerfarenhet i din ålder tyder på låg social kompetens, och ska man vara i ett förhållande med någon som har sina barn på heltid är det viktigt att vara socialt välfungerande.
  • Anonym (anonym)
    Fiona M skrev 2019-06-18 12:59:03 följande:

Jag tänker mig att en ensamstående förälder inte har lägre krav, som du tycker. Tvärtom, med barn inblandat blir det ännu viktigare att en ny partner klarar relationen och kan kommunicera, vilket känns... svårt om denne aldrig haft en relation tidigare.

Precis. Det är bara att läsa i styvförälderforumet så ser man vilka komplikationer det kan medföra att leva med barn som inte är ens egna.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 16:26:46 följande:

Det var väl därför vi dejtade för att se om vi kunde passa ihop. Det finns säkert andra anledningar varför hon inte tycker vi passar ihop och hade vi fortsatt dejta hade jag kanske konstaterar att hon var fel för mig. Men jag hade inte föreställt mig att min oerfarenhet kunde vara en dealbreaker. Kanske naivt av mig.

Som sagt så är detta en speciell situation med en kvinna som är helt ensam med sina barn. Du kan se det som positivt att du slipper leva med någon annans barn på heltid.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-19 07:07:48 följande:

Så om man dejtar en ensamstående mamma så måste man leva med hennes barn på heltid?

Inte i min värld. Vi skulle på sin höjd vara särbos. Hennes barn är inte mitt ansvar.

Tja, eftersom hon inte har barnfri tid på samma sätt som de som delar vårdnaden med pappan är det nog oundvikligt att man måste ha mycket med hennes barn att göra även om man inte bor ihop.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym) skrev 2019-06-19 07:19:01 följande:

Tja, eftersom hon inte har barnfri tid på samma sätt som de som delar vårdnaden med pappan är det nog oundvikligt att man måste ha mycket med hennes barn att göra även om man inte bor ihop.

I ts dejts fall fanns alltså inte pappan i livet. Det är en annan sak om man har barnen varannan vecka.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-19 11:35:13 följande:

Sen räcker det inte med att ha blivit av med oskulden.
    Man ska ligga tillräckligt mycket också.
    Minns en kvinna som var intresserad av mig. Hon hade haft många partners, även kvinnor. Hade en kk som var hälften så gammal.
    När hon fick veta hur längesen det var som jag haft sex så sa hon att det var så längesen att man inte förstår.

Det är naturligt att man vill hitta någon som liknar en själv när det gäller livsstil och intressen. På samma sätt är det är det inte konstigt om en utpräglad stadsmänniska inte vill dejta någon som bor långt ute på landet.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2019-06-19 11:44:24 följande:

Man blir ju lätt fundersam över varför någon som aldrig varit i relation eller haft sex ens funderar på att dejta en ensamstående mamma som dessutom har barnet på heltid. 

Jag förstår inte heller. Det är nog få som inte har egna barn som skulle kunna tänka sig en partner i en sån situation.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-19 12:20:42 följande:
    Jag hade tidigare krav på att en tjej jag träffar ska vara barnlös. När jag inte hittar någon då så tog jag bort det kravet. Vill helst ha egna barn men kan acceptera om de kommer med en kvinna som redan har barn.

Det är väl inte ovanligt att någon utan barn dejtar någon med barn?
    Jag menade att det är ovanligt att någon utan barn vill dejta någon som är helt ensamstående med barn utan någon annan förälder med i bilden. Det är en annan sak med någon som har barnen varannan vecka. Att anpassa sig till någon som alltid har sina barn hos sig är svårt om man inte är van vid att leva med barn, betydligt svårare än om personen är barnfri en stor del av tiden.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.....) skrev 2019-06-19 15:07:17 följande:
    Fast nu generaliserar du mycket. Tror unga tjejer är rätt olika. Hade jag som ung tjej träffat en 34-åring som jag gillade så hade inte faktumet att han var oskuld varit ett så stort problem som det är för mig idag som 34-årig själv. En mkt erfaren 34-årig hade nog varit rätt skrämmande faktiskt. Kanske hade jag till och med föredragit en 34-årig oskuld som ung. Någon som var på samma, lite oerfarna och upptäckande nivå som jag, och dessutom troligtvis mognare mentalt än jämnåriga killar.

Man kan inte stänga av sådana delar av sig. Det är att amputera sig själv själsligt. Det mår ingen bra av och det, om något, gör en väl bitter.
    Jag hade inte heller haft något problem med att killen var oskuld när jag var 30 år eller yngre. Jag hade definitivt föredragit en oskuld framför en ensamstående pappa.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 11:21:58 följande:

Jag kan det. Många kvinnor tycker att det viktigaste är att en man har knullat.

Och många kvinnor tycker att det är avgörande att mannen inte har barn sen tidigare, men inte ser vi särskilt många trådar med självömkande singelpappor för det.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 13:04:34 följande:

Vilket är värst för ensamstående mammor tror du? Att mannen inte har egna barn, eller att han är oskuld?

För ensamma mammor är det kanske generellt värre att vara oskuld, men för många kvinnor utan barn är det säkert tvärtom. Många vill inte ha något bagage med barn och exfru, det framgår av många trådar.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?