Inlägg från: Anonym (Uttjatat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uttjatat)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 08:41:03 följande:

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

Man letar inte direkt partner efter de kriterierna. Varför skulle en manlig oskuld vara en bra kandidat som bonuspappa?

Jag hade inte varit intresserad ens för ett ons
  • Anonym (Uttjatat)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 08:41:03 följande:

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

Man letar inte direkt partner efter de kriterierna. Varför skulle en manlig oskuld vara en bra kandidat som bonuspappa?

Jag hade inte varit intresserad ens för ett ons
  • Anonym (Uttjatat)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 08:59:30 följande:

Ja vad vet jag, hon frågade mig om jag också hade barn i bagaget och då svarade jag att jag inte har något bagage alls. Hon undrande om det betydde att jag aldrig haft en tjej. Jag svarade ja. Hon frågade då om jag inte ens hade haft sex. Jag svarade jakande och då drog hon.

Det hade jag också gjort. Är man vuxen och aldrig har haft en relation så beror det ju på något. Det är inte direkt potentiellt bonusfamiljsmaterial
  • Anonym (Uttjatat)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 15:29:45 följande:

För femtielfte gången.... hon frågade.

Då måste du ha betett dig extremt märkligt. Jag hade aldrig kommit på tanken att fråga om någon var oskuld om de inte hade uppfört sig märkligt/svarat konstigt.
  • Anonym (Uttjatat)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-19 06:58:19 följande:

Ja, både jag och TS är extremt märkliga som fick frågan av kvinnor om vi är oskulder. Inte konstigt att de kvinnorna försvann åt andra hållet så fort som möjligt.

Såna här extremt märkliga män ska nog helst undvika kontakt med kvinnor.

Ändå så träffade jag en kvinna senare som jag hade sex med. Som tur var så berättade jag inte innan, att jag var oskuld. För då hade hon tyckt att jag var extremt märklig.

Hon verkade gilla mig och vi sågs ett par ggr till, hon ville bli ihop.

Men som sagt, det var en jävla tur (eller tur, jag hade lärt mig min läxa) att jag inte berättade innan vilken extremt märklig människa jag var.

Ni manliga vuxna oskulder här inne har ju fastnat i någon sorts oändligt självömkande. Det är troligtvis därför ni fortfarande är oskulder eller inte träffar kvinnor, varför skulle man ens fråga en vuxen människa om de är oskulder? Hade inte kommit på tanken om inte personen hade betett sig/uttryckt sig väldigt osäkert tex
  • Anonym (Uttjatat)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-20 17:42:11 följande:

Tycker också det. Sen har man läst att många kvinnor inte vill lära upp en oskuld, det ska klicka direkt. Undrar om det är vanligt att allt funkar klockrent första gången.

Det ör stor skillnad på att det är nytt med en ny person mot att ha en fumlig nervös oskuld som inte har en aning om vad han gör
  • Anonym (Uttjatat)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-22 09:18:20 följande:

Vad har du för bild av oskulder? Fumlig och nervös, ok. Men är de som Steve Carell i The 40 Year Old Virgin, tror att tuttar känns som en påse sand? Sprutar de i byxan så fort de får se en kvinna naken?

Jag vill ha en erfaren dominant man som tar för sig och vet vad han håller på med. Jag vill inte ha en oskuld som man behöver visa hur saker funkar
  • Anonym (Uttjatat)
    Tecum skrev 2019-06-21 18:06:55 följande:

Vet du vad, sex är inte direkt raketvetenskap. Idag kan du nog räkna de oskulder som "inte har en aning om hur man gör" på ena handens tummar. Dessutom är äldre oskulder som inte längre vill vara det troligen väl pålästa rent teoretiskt, plus motiverade till att göra det skönt för kvinnan. Detta gör att det behövs max ett par gångers sex för att de ska bli hyfsat bra älskare. Den kvinna som inte kan hjälpa dem dit är antingen extremt tafatt eller sexuellt dysfunktionell.

Enda gången det kan vara motiverat att rata en oskuld är om du är ute efter ons och bara kan tända på nya män hela tiden. Men de allra flesta kvinnor påstår sig iaf vara ute efter något stabilt, antingen det är relation eller kk. Fast de kanske bara säger det för att det låter bra, de vill helst knulla runt?

De usla älskarna är de som bara tänker på sig själva, kör in-ut tills det går för dem och struntar i kvinnan. Men de hittar man på krogen och i relationer, ofta självsäkra typer som ser sig som Guds gåva till kvinnorna...

Jag menade inte ?inte ha en aning om hur man göt? rent bokstavligt.

Jag vill ha en erfaren dominant man som tar för sig. Inte en oskuld som man ska visa och som ska öva. Helt ointressant och avtändande.
  • Anonym (Uttjatat)
    Tecum skrev 2019-06-22 16:47:00 följande:

Visst, men skriv då att du vill ha en dominant man som tar för sig och att du går igång på det. Det finns nämligen massor av erfarna män som inte är dominanta, det är inget som bara oskulder avstår från. De flesta män är lyhörda inför kvinnors behov och det uppskattas av de flesta kvinnor.

Man kan vara dominant och extremt lyhörd. Det betyder liksom inte att man skiter i partnern.

Jag skrev att jag ville ha en erfaren man, hade jag träffat en vuxen person som var oskuld hade jag aldrig fortsatt med den personen. Att vara oskuld när man är äldre tyder på att det finns märkligheter hos personen. Antingen avsaknad av sociala kompetens, extrem blyghet etc - det är inget jag vill ha hos en partner.
  • Anonym (Uttjatat)
    Tecum skrev 2019-06-22 21:10:27 följande:

Kan och kan men det är ovanligt. Dominant och lyhörd är i princip oförenliga begrepp. För mig är dominant ett väldigt negativt laddat ord. En dominant kvinna går fetbort.

Märkligheter har vi alla, på ett eller annat sätt. En oskuld kan vara socialt inkompetent och olämplig som relationspartner, men det är inte kopplat till hans sexförmåga. Det är just kopplingen mellan oskuld och oduglig i sängen som jag vänder mig mot. Och läser man inläggen här tycks de mest odugliga männen både sexuellt och relationsmässigt redan vara i relationer...

Inte ett dugg ovanligt. Att vara dominant sexuellt innebär inte att man inte är lyhörd, det är extra viktigt att vara lyhörd då.

Är man oskuld som äldre har man aldrig lyckats ha ett förhållande i hela sitt liv, det tyder på att man är rejält udda. Om du skulle vilja träffa en vuxen, äldre oskuld och vara ok med det, good for you. De flesta skulle tacka för sig, det är ju helt upp till var och en. Med tanke på offermentaliteten hos de som frekventerar forumen här så förstår man verkligen varför de aldrig har fått till det. Att tycka synd om sig själv är extremt osexigt.
  • Anonym (Uttjatat)
    Tecum skrev 2019-06-22 21:10:27 följande:

Kan och kan men det är ovanligt. Dominant och lyhörd är i princip oförenliga begrepp. För mig är dominant ett väldigt negativt laddat ord. En dominant kvinna går fetbort.

Märkligheter har vi alla, på ett eller annat sätt. En oskuld kan vara socialt inkompetent och olämplig som relationspartner, men det är inte kopplat till hans sexförmåga. Det är just kopplingen mellan oskuld och oduglig i sängen som jag vänder mig mot. Och läser man inläggen här tycks de mest odugliga männen både sexuellt och relationsmässigt redan vara i relationer...

Inte ett dugg ovanligt. Att vara dominant sexuellt innebär inte att man inte är lyhörd, det är extra viktigt att vara lyhörd då.

Är man oskuld som äldre har man aldrig lyckats ha ett förhållande i hela sitt liv, det tyder på att man är rejält udda. Om du skulle vilja träffa en vuxen, äldre oskuld och vara ok med det, good for you. De flesta skulle tacka för sig, det är ju helt upp till var och en. Med tanke på offermentaliteten hos de som frekventerar forumen här så förstår man verkligen varför de aldrig har fått till det. Att tycka synd om sig själv är extremt osexigt.
  • Anonym (Uttjatat)
    Ocdkille skrev 2019-06-23 01:21:25 följande:

Jag lider av ocd och skäms för det och har därför inte haft förhållanden eftersom en flickvän skulle få reda på det och jag skulle behöva lita extremt mycket på henne. Det är svårt att försöka inleda något när man samtidigt känner att det är extremt viktigt att det är någon man kan lita extremt mycket på. För det vet man sällan i inledningen av förhållandet. Många med ocd har det problemet. Men jag är ingen udda kuf för det. Jag är bildad och har fått bra resultat på begåvningstester det har varit över medel. Socialt har jag inte heller några problem. Har alltid haft lätt att få kompisar och folk verkar gilla att vara med mig. Däremot ryker jag nog när det gäller dominant biten. Jag vill vara i ett modernt likvärdigt förhållande där båda ger och tar. Tycker alphahanne grejen känns daterat och väldigt mycket 40 tal. Men det är en smaksak alla gillar olika.                                                                                                                                                 Men jag vill ha en kvinna som är lika mig och som varken känner behov av att ledas eller leda. Vill ha någon att älska passionerat. Någon som kan visa vad hon behöver och som även lär sig hur jag fungerar. Någon som är min tvillingsjäl i livet. Någon som får mig att vilja öppna mig helt för henne. Någon som jag både kan prata djupa saker med men också någon att vara lättsam med och som har humor. När det gäller sex skulle jag säkert vara fumlig eftersom jag skulle vara nervös. Jag skulle kanske behöva kämpa med min ocd när det gäller en del saker. Men så fungerar ocd det gäller att kämpa med det så försvinner det. Däremot skulle det vara viktigt för mig att det blev skönt för henne. Faktiskt viktigare än att det blir perfekt för mig.  Och hon skulle veta att jag inte skulle vara otrogen det skulle strida mot allt jag är och vill vara. Att man inte haft förhållanden innebär inte att man är konstig det finns massor av skäl.

Så du tycker inte själv att du är konstig? Det förklarar ju rätt mycket. Går du i terapi för OCD:n?

Att vara dominant sexuellt innebär inte att man är en alfahanne eller att förhållandet inte är jämställt. Att vilja ha en dominant man handlar bara om att man tänder på att bli dominerad i sängen inget annat.
  • Anonym (Uttjatat)
    Ocdkille skrev 2019-06-23 11:31:09 följande:

Fast signaturen som jag svarade verkade vilja ha en alphahanne av hur jag tolkade inlägget. För annars skulle inte en oerfaren vara något problem det kanske tagit några ggr sedan hade hon haft en kille som kan vara dominant om det är han grej men hon verkade mer vilja ha någon som tar för sig överhuvudtaget.

Ocdkille skrev 2019-06-23 12:20:42 följande:

Nu verkade hon som jag citerade vilja ha någon som var dominant överhuvudtaget. Jag vet att det finns dom som har det annorlunda inte min grej men folk kan ha sex som dom vill för min del. För egen del är det komplicerat att hitta någon. Måste vara någon som accepterar oerfarenhet vilket är kanske en på miljonen. Sen måste det vara någon som accepterar min ocd vilket är minst lika svårt. Att hitta någon som accepterar båda saker är rätt omöjligt.

Nej det menade jag absolut inte, jag har hela tiden menat sexuellt. Det tar absolut inte några gånger att bli dominant sexuellt därför går definitivt en oskuld bort
  • Anonym (Uttjatat)
    EnAnonumius skrev 2019-06-23 08:27:46 följande:

Att du inte vill vara sexuellt dominant är helt okey och du bör då hitta en kvinna som som är likasinnad som dig.

Fast du missförstår detta med sexuella dominans, det syns och märks tydligt. Att vara sexuellt dominant är inte samma sak som att man inte vill ha jämställd/likvärdig sex. Tvärt om det vill man visst ha, dock så tar det sig uttryck annorlunda mot vanlig "Svensson sex".

Om en person (man/kvinna) som tänder sexuellt på att vara undergiven, behöver ha en person som sexuellt tänder på att vara dominant (kvinna/man). Det blir då sexuellt jämställda/likvärdiga, då de ger och tar till/av varandra i sexväg, då den sexuellt undergivna får sina sexuella behov tillfredsställda, och så även den Dominanta.

Kan inte se något fel i att man tillfredsställer varandra sexuellt, även om det inte blir vanlig "Svensson sex", med att titta varandra "djupt i ögonen under sexakten". 

Att hålla på med sådan sexlekar som innehåller dominans/undergivenhet kräver verkligen att de inblandade parterna litar fullt ut på varandra faktiskt.

Jag säger inte att du skall förstå fullt ut detta med Dominans/undergivenhet. Fast lite grundläggande kunskap och att acceptera att folk är sexuellt olika kan inte skada.

Precis!
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?