• Tecum

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (...) skrev 2019-06-18 15:27:43 följande:
    Varför nämner en manlig oskuld att han är oskuld? Fruktansvärt avtändande. Oavsett om du legat med 0 eller 100. Ingen bryr sig, så nämn det inte ens?!
    Men hon frågade ju, varför gjorde hon det tror du? Du påstår ju att ingen bryr sig, uppenbarligen har du fel.

Eftersom det tycks vara en viktig fråga för kvinnor och en dealbreaker för dem så är rådet att ljuga.
  • Tecum
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 08:41:03 följande:
    Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?
    Fråga henne med tråden "Varför vill ingen semestra med en ensamstående mamma", hon verkar vilja ha sällskap. Erbjud dig att betala en resa så har du halva inne...
  • Tecum
    Anonym (Uttjatat) skrev 2019-06-21 15:44:27 följande:
    Det ör stor skillnad på att det är nytt med en ny person mot att ha en fumlig nervös oskuld som inte har en aning om vad han gör
    Vet du vad, sex är inte direkt raketvetenskap. Idag kan du nog räkna de oskulder som "inte har en aning om hur man gör" på ena handens tummar. Dessutom är äldre oskulder som inte längre vill vara det troligen väl pålästa rent teoretiskt, plus motiverade till att göra det skönt för kvinnan. Detta gör att det behövs max ett par gångers sex för att de ska bli hyfsat bra älskare. Den kvinna som inte kan hjälpa dem dit är antingen extremt tafatt eller sexuellt dysfunktionell.

Enda gången det kan vara motiverat att rata en oskuld är om du är ute efter ons och bara kan tända på nya män hela tiden. Men de allra flesta kvinnor påstår sig iaf vara ute efter något stabilt, antingen det är relation eller kk. Fast de kanske bara säger det för att det låter bra, de vill helst knulla runt?
    De usla älskarna är de som bara tänker på sig själva, kör in-ut tills det går för dem och struntar i kvinnan. Men de hittar man på krogen och i relationer, ofta självsäkra typer som ser sig som Guds gåva till kvinnorna...
  • Tecum
    Anonym (Uttjatat) skrev 2019-06-22 13:21:12 följande:
    Jag menade inte inte ha en aning om hur man göt rent bokstavligt.

Jag vill ha en erfaren dominant man som tar för sig. Inte en oskuld som man ska visa och som ska öva. Helt ointressant och avtändande.
    Visst, men skriv då att du vill ha en dominant man som tar för sig och att du går igång på det. Det finns nämligen massor av erfarna män som inte är dominanta, det är inget som bara oskulder avstår från. De flesta män är lyhörda inför kvinnors behov och det uppskattas av de flesta kvinnor.
  • Tecum
    Anonym (Uttjatat) skrev 2019-06-22 20:20:35 följande:
    Man kan vara dominant och extremt lyhörd. Det betyder liksom inte att man skiter i partnern.

Jag skrev att jag ville ha en erfaren man, hade jag träffat en vuxen person som var oskuld hade jag aldrig fortsatt med den personen. Att vara oskuld när man är äldre tyder på att det finns märkligheter hos personen. Antingen avsaknad av sociala kompetens, extrem blyghet etc - det är inget jag vill ha hos en partner.
    Kan och kan men det är ovanligt. Dominant och lyhörd är i princip oförenliga begrepp. För mig är dominant ett väldigt negativt laddat ord. En dominant kvinna går fetbort.

Märkligheter har vi alla, på ett eller annat sätt. En oskuld kan vara socialt inkompetent och olämplig som relationspartner, men det är inte kopplat till hans sexförmåga. Det är just kopplingen mellan oskuld och oduglig i sängen som jag vänder mig mot. Och läser man inläggen här tycks de mest odugliga männen både sexuellt och relationsmässigt redan vara i relationer...
  • Tecum
    Anonym (Mim) skrev 2019-06-22 22:45:20 följande:
    Håller med men man behöver inte lufta fördomarna alltför tydligt eftersom det finns undantag och de garanterat blir ledsna och tillslut kanske bittra- så som vi inte vill att de ska vara. Jag känner två undantag till regeln om att det måste vara fel på dem. En som var 50+ när han skaffade första förhållandet. Om han är udda så är det på ett positivt sätt.
    Alldeles riktigt, till skillnad från vissa andra här känner du och jag äldre oskulder. Jag vet två som fått ihop det först som 50+ och såvitt jag kan bedöma fungerar relationerna bra och de är väldigt motiverade att FÅ det att fungera. De är sociala och välfungerande för övrigt, att de inte träffat någon tidigare beror på blyghet och de slutat försöka efter några misslyckanden. De är inte knepiga, dysfunktionella eller nördiga på något sätt. Men att ta kontakt med kvinnor på rätt sätt är inte alla förunnat, det är betydligt svårare än att ha sex...
  • Tecum
    Ocdkille skrev 2019-06-27 00:49:00 följande:
    Det är skönt att se att det trots allt finns ett fåtal fördomsfria ute där. Hade det funnits fler med den attityden då hade troligen jag och många andra tordas ge oss ut och dejta. Tyvärr är det mer att man är loser, creppy osv.
    Det finns fler, tjejer också, jag garanterar det! Nu vet jag inte om du bor i en storstad, då är det svårare då alla har en tuffare attityd. Men det finns vettiga människor där också. Attityd och jargong är en sak, verkligheten en annan. Det du måste göra är att fortsätta försöka och våga misslyckas. Du är ju social och har många vänner, det underlättar. Kontakter skapas automatiskt och att umgås med kvinnor som vänner är jättebra för att du ska bli mer avspänd gentemot det motsatta könet.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?