Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

För mig hade det varit ett problem med att du inte har någon erfarenhet av förhållande.

Ska du hoppa in som bonusförälder kräver det att du vet hur man hanterar ett ex, förstår hur samarbete mellan föräldrar funkar, att du fattar hur ett förhållande tillsammans med en mamma funkar etc etc. Här hade det hjälpt att du har nån form av erfarenhet som gör att jag känner mig trygg och kan lita på dig och inte står handfallen.

Sexet är sekundärt här. Viktigast fokus är förhållandet.

• Anonym (Mamma)

Varför är det så viktigt att säga att du är oskuld? Och varför ens dra upp det så tidigt?

Att någon inte haft en relation betyder inte per automatik att nån är oskuld. Och den som är oskuld kan absolut haft en relation även om den inte var sexuell.

Jag tror att det är det här som är ditt problem, du är FÖR fokuserad på att du är oskuld att du inte tänker dig för och inte kan se saker ur andra perspektiv.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 15:22:11 följande:

För dig kanske inget baggage är ekvivalent med oskuld. Jag avsåg bara att jag har inga ex. Sedan frågade hon vidare.

Du är inte skyldig att svara på mer än frågan avser. Ditt privatliv har ingen med att göra. Inte ens en dejt.

Nu vet du det och kan ta lärdom av det till nästa gång. Jag har fortfarande inte problem med att du är oskuld. Mitt enda samlag resulterade i mitt barn och jag har inte haft sex sedan dess. Alltså fem år sedan. Vi skulle alltså i princip ha samma utgångspunkt.

Däremot som jag sa tidigare i tråden så är din brist på relation något som jag skulle fundera på om det kan bli ett problem.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?