• Anonym (hon)

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 08:41:03 följande:

Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

Hon letar troligen efter en PERSON, en människa som hon trivs med och gillar. Inte en oskuld, bonuspappa eller annan FUNKTION.

Om det är du som är oskulden skulle jag rekommendera dig att utveckladin personlighet så att du blir intressant för en kvinna som du vill ha en relation med. Det räcker liksom inte att ha en penis och vilja ligga, du måste ha nåt mer för att det ska funka.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 09:33:19 följande:
    I detta fallet är det nog så. Men faktum är att för många kvinnor är det viktigaste att mannen har legat. Och då spelar hans personlighet ingen roll.
    Vad baserar du det FAKTUM på?
    Faktum är att du har helt fel. Det är klart att personlighet går före sexuell erfarenhet i en relation. Däremot kan ju den sexuella erfarenheten saknas på grund av taskig personlighet.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 10:08:25 följande:
    Jag blev dissad av en tjej för att jag var oskuld. Det var enda anledningen.
    Bara att läsa trådar här så ser man att många kvinnor inte vill ha en oskuld.
    Så faktum är att du har fel.
    Så DU blev dissad av EN tjej och därför tror du att ALLA tjejer tänker på ett och samma sätt?

Där har du nog ditt problem, att du tänker konstigt och kategoriskt och är allmänt bitter. Ta inte ut dina egna tillkortakommanden på andra. Inga kvinnor har nån skyldighet att ha sex med män.

Faktum är att det är tragiskt att du tror att FL är nåt slags representativt urval. Ge dig ut i verkligheten istället.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 10:07:34 följande:
    Så man är ett UFO om man är oerfaren?
    Förmodligen är man oerfaren för att man är ett UFO.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 10:18:49 följande:
    Jag skrev att många tjejer tänker så. Skillnad.
    Jag delar av mig av mina erfarenheter, för jag vet hur det känns att vara manlig oskuld. En kvinna vet inte hur det är att vara man och oskuld.
    Det finns mycket som varken du eller jag vet.

Men det du tar påstår är faktum är inget annat än din åsikt och erfarenhet, inte  sanning eller faktum.

Däremot finns det många kvinnor som väljer bort män som de inte har något utbyte av. Och det handlar oftare om personlighet, som är orsaken till oskulden, än den faktiska oskulden.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 10:34:31 följande:
    Faktum är att många kvinnor dömer ut en oskuld.
    Faktum är att en kvinna som är oskuld ses som fint. En manlig oskuld ses som omanlig, vek, "förmodligen nåt som är fel".
    Faktum är att män ska ljuga om att de är oskulder. Annars blir det fan inget.
    Faktum är att kvinnor som tror de vet hur det är att vara man och oskuld, inte vet ett skvatt. Det är helt olika könsnormer och förväntningar.
    Faktum är att kvinnor är personer som har olika tankar och önskemål i livet.
    Faktum är att orsaken till att någon är oskuld är mycket viktigare än den faktiska oskulden.
    Faktum är att en man måste ha en bra personlighet och kvaliteter som tillför något i relationen, annars blir det fan inget.
    Faktum är att män som tror att de vet hur alla kvinnor tänker inte vet ett skvatt.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 10:53:55 följande:
    Eftersom tråden handlar om manliga oskulder, så kan vi hålla oss till det. Endast det.
    Jag skulle gissa att ditt rigida sätt, ditt svart-vita tänkande och det att du tror att FL speglar verkligheten är en del av ditt problem med att hitta rätt i relationer och sexualitet.

Du bestämmer inte heller vad någon skriver om i den här tråden. Vi alla svara som vi har lust, du dikterar inte tråden.

• Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 11:06:50 följande:
    Så du tror att folk i allmänhet tycker att kvinnliga oskulder är lika konstigt som manliga oskulder?
    Det är aldrig folk i allmänhet i en sexuell situation eller i en relation, utan då är det mellan dem två och inte allmänheten.

En märklig och udda person som har ett konstigt sätt att bete sig, som tänker och uttrycker sig märkligt kommer med stor sannolikhet att vara oskuld och ha svårt att bygga relationer. Men oskulden är en följd av den märkliga personligheten, det är den märkliga personligheten som är orsaken till att ingen vill inleda relation eller ligga. Inte det omvända.

Du börjar i fel ände, och det är grundproblemet för dig och andra som skriver i dessa tradiga oskuldstrådar. Skaffa en tilltalande personlighet som ökar du chanserna att ligga och vara ihop med nån.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-06-18 10:59:04 följande:
    Nej, barnet hade ingen pappa i livet.
    En ensamstående mamma till ett barn som inte ens har pappan i livet skulle förmodligen vara oerhört noggrann med vem hon väljer att släppa in i sitt och barnets liv. Den mannen skulle ju verkligen få bli barnets primära pappa och mansperson och då kan kvinnan inte vara nog försiktig och noggrann i det valet.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 12:44:48 följande:
    Är man oskuld så får man inte ens chansen att ta reda på om man klickar.
    Sexuellt är inte det enda som ska klicka. Tvärtom ska allt annat klicka innan det kan bli ta om nåt sexuellt. Men återigen är du där i helt fel ände.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 12:45:54 följande:
    Så är det. Hon som dissade mig frågade och jag svarade ärligt. Nu har vi lärt oss vår läxa.
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 12:44:48 följande:
    Är man oskuld så får man inte ens chansen att ta reda på om man klickar.

Svarar du dig själv nu :)

Inte så oväntat iofs.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-18 12:58:29 följande:
    I mitt fall var det så att hon tyckte jag var trevlig och vi skulle ses. Tills hon fick veta att jag var oskuld. Kanske inte hade klickat om vi hade setts. Men hade jag ljugit så hade jag åtminstone fått chansen.
    Så du har inte ens träffat henne på riktigt? Och du tror att ni klickade och skulle bli ihop?

Snacka om att ta ut saker och ting i förskott.

• Anonym (hon)
    Konservativ skrev 2019-06-19 12:20:05 följande:
    Tacksam eller de enda som han hade en chans att få?

Om det handlar om status, och det kan det mycket väl göra, så finns det ett mycket enkelt sätt att höja sin status för svenska män:

Strunta i de svenska kvinnorna. Vänd dig till Ryssland, Sydostasien eller Sydamerika.
    Det är ingen status att ha kvinnor från dessa länder. Däremot är de kvinnorna ofta i en sån position att de inte har något val, eller att de är i en sån vidrig situation att även ett svenskt oskulds-miffo är bättre.

En ensamstående mamma i Sverige behöver inte någon man. Hon kan träffa en man om hon vill, men hon klarar sig fint på egen hand och behöver inte nöja sig med nåt som hon inte vill ha.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?