Vår son föddes augusti 2018 så han är 10 månader nu. Vi försökte i över ett år utan resultat så vi sökte hjälp. Har pcos och ingen egen ägglossning. Fick gå på provera för att starta upp mens och fick sedan ta letrozol dag 5-9 (dag 3-7 fungerade inte för mig). Jag behövde då bara ta en tablett om dagen och denna dos fungerade. Vi blev gravida efter andra försöket. Behövde ingen otrivelle spruta.
Vi kände väldigt snabbt efter förlossningen att vi ville försöka få ett syskon tätt. Efter årsskiftet hörde vi av oss till kliniken igen då jag inte hade någon ägglossning i sikte. Har sedan dess provat både enkelkur och dubbelkur utan resultat. Denna månaden provade vi trippelkur. Fungerade inte detta skulle vi istället prova hormonsprutor till hösten när semestern var över. Var på kontroll förra veckan och hade då en äggblåsa på 13 mm. Var helt förkrossad och trodde det var kört. Var på kontroll idag och äggblåsan hade växt till 19,?? mm! Hon var säker på att jag kommer få ägglossning om några dagar men jag frågade om jag inte kunde få otrivelle utskrivet för säkerhetsskull, vilket jag fick. Nu håller vi tummar och tår de kommande dagarna! ????
Har däremot ingen erfarenhet av egen ägglossning. Hoppas ni också kan bli hjälpta av letrozol och att ni snart blir gravida