• legomum

1,5 år som är Väldigt aktiv & intensiv

Om du har ett barn som vill springa mycket så låt han. Men fånga upp honom så han får varva ner emellanåt och vila/pausa lite.

Det görs så på förskolan så det behöver du inte oroa dig för.
    Tänker att när det blir bara spring och det inte finns någon kreativitet i själva springet utan att bara slänga ner saker på golvet så gå ut. Gå till skogen och låt han klättra och röra sig där. Barnet har energi och behöver få bli av med den.
    Om det är det ditt barn behöver att få vara ute så gå ut flera gånger om dagen. De första tre åren med mina tvillingar så var  jag ute 1-3 gånger om dagen för att det skulle bli lugnt hemma.

Men ditt barn är bara 1.5 år och det är inte vanligt att de i den åldern sitter ner och leker länge. Det mesta handlar om att lära sig med kontroll i kroppen, springa hoppa, dansa, kasta osv.

Tänker om maten att stressa inte med den. Ditt barn äter kanske väldigt dåligt just nu men det kommer bli bättre. Min erfarenhet är att när barn börjar på förskolan så ser de hur andra barn gör och de gör lika, äter alltså. Jag har träffat på ett sådant barn där vi fick trixa till det för att barnet skulle få bli mätt och orka sin dag. Men det var som sagt var ett barn på nästan en 10 års period.

Svar på tråden 1,5 år som är Väldigt aktiv & intensiv