Varför känns det som att vid just sex så tar samhället mer hänsyn till kvinnornas sitaution och villja. Vad tycker ni om det?
Varför känns det som att vid just sex så tar samhället mer hänsyn till kvinnornas sitaution och vilka.
1. Man säger sex inte är rättighet och just kvinnor har mycket lättare att få ligga än män
2. En hel del pratar om kvinnor har rätt till orgasm med män genom olika sexuella grejer.
3. Man diskuterar inte så mycket om mäns problem kopplad till sexlivet känns det som
4. Kvinnor behöver inte göra samma uppgift i sängen vanligen och män som inte presterar inte så bra anses vara dålig trots att kvinnan själv kanske inte gjorde så mycket själv.
5. Andra sammanhang så har kvinnor rätt till mäns kroppar vid exempelvis genom spermadonator och det går därför inte ihop argument är rätten till sin kropp.
Män gynnas politiskt men inte vid sex.
1. Sex är ingen rättighet. ALLA har rätt att själv välja vem man vill ha sex med och att säga nej. Att män ligger med fler kvinnor och oftare är kvinnors fel.
2. Ingen säger att kvinnor har "rätt" till orgasm. Utan att män ofta bara bryr sig om att de själva får komma och sen skiter I kvinnan. Har man sex så borde båda få komma.
3. Mäns problem kopplade till sexlivet? Det är väl lite upp till männen att ta upp det eller? Jag kan inte sitta och gissa/anta vilka problem män kanske har. Men tar männen själva upp dom och arbetar för att förbättra det så kan jag kanske göra nått, beroende på vad det gäller.
4. Vet inte vad du ligger med för tjejer, men jag är minst lika aktiv som mannen. Sen är det så klart olika, ibland gör båda mycket, ibland han mer, ibland jag mer.
5. Spermadonator? Det är ju nått som män frivilligt donerar. Det är ingen som tvingar dom. Det är inte rättighet att få mäns sperma. Utan helt frivilligt för man att själva välja om de vill donera eller inte.