• Mikan91

Hjälp! Panik över ev nytt jobb!!

Hej!

Jag har en praktikplats nu på en pub restaurang och har vart där i 2 och ett halv år nu, har känt lite att jag vill vidare och prova något nytt då det har varit mycket bråk mellan de som äger restaurangen och det är bara vi 3 som jobbar där och jag har alltid kommit i kläm.. Jag har lite av en speciell relation till den ena  killen, han betyder väldigt mycket för mig och kan känna att jag har hängt upp mitt liv lite grann på honom.. Har försökt släppa det men det är svårt..

Nu till mitt riktiga problem. Jag har sökt en del jobb men inte fått något svar överhuvudtaget fram tills i måndag då en kille från en annan restaurang där jag skickade in en ansökan bara några dagar innan, han bokade in en intrevju, hade panik och kände riktigt nervositet och rädsla inför den, men gick iaf på den och allt gick bra och han verkade tycka om mig då han ville att jag skulle komma och provjobba på Tisdag. I övermorgon alltså.. Jag har sådan panik för det och känner bara för att ställa in.. Jag vet ju att jag skulle kanske behöva byta jobb dels så kommer det vara bra betalt för att vara servitris och kommer kunna få mer vänner osv men det skrämmer mig att jag kanske inte kommer träffa denna killen jag har en lite speciell relation till, tänk om jag inte klarar det? Jag är skräckslagen rent ut sagt! Vaknar varje morgon med ångest. vad ska jag göra? Vad skulle ni gjort? Snälla ge mig råd och tips, jag klarar inte det här mer :(

• Svar på tråden Hjälp! Panik över ev nytt jobb!!
  • Mikan91

ja precis har haft praktik i 2,5 år.

Ja det är precis som du säger som jag känner, vet att det skulle vara bra för mig men är livrädd för den förändringen det skulle innebära och tror inte det hjälper heller att jag har diagnosen aspergers syndrom :(

• Mikan91

Tack för tipsen :) Pratade med en psykolog idag via den här appen mindler som jag tyckte var bra iaf.. Jag vet ju vad jag egentligen vill och vad som skulle vara bra för mig, det är rädslan jag måste ta itu med. Men den blir så himla överväldigande att jag bara vill tacka nej och stanna där jag är ibland men vet innerst inne att det kommer ta kål på mig i slutändan, att jag kommer gå in i väggen. Både känslomässigt och fysiskt. 

Jag har ju fått diagnosen Aspergers syndrom när jag var i tonåren, jag är 27 år idag. Så tror att det spär på allt jag känner ännu mer och att jag alltid har haft lätt för att haka upp mig på en viss person och lägga mitt mående och allt på denna personen. Jag vet att jag inte kan lägga det på en annan person, jag måste kunna må bra utifrån mig själv och en inre trygghet men har svårt att hitta den inre tryggheten att jag klarar allt det här själv och så dålig självkänsla på det :(

Svar på tråden Hjälp! Panik över ev nytt jobb!!