Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Medicinsk abort vecka 9

Visst gör det ont, för mig var det som mensvärk fast värre. Det gjorde riktigt ont i någon timme, tog smärtstillande (oxynorm) och efter några timmar hade jag knappt ont längre. Det viktiga tror jag är att du har någon som stöttar dig och tar hand om dig, speciellt om du gör aborten hemma. Jag höll på att svimma och då var det skönt att ha någon som tog hand om mig. Och sen är det såklart viktigt att du är säker på ditt beslut. Jag har gjort 2 aborter, den ena var jag säker på att det var rätt beslut och mådde bra efteråt. Den andra tvekade jag mycket, hade först bestämt mig för att behålla, och då mådde jag väldigt dåligt efteråt. Men jag ångrar ingenting nu, nu har jag min fina son på snart 1 år och han hade ju inte funnits om jag inte hade gjort abort tidigare.

• Anonym (Anna)
    Simini skrev 2019-06-14 20:20:17 följande:

Tack för ditt svar! Jag kommer göra aborten på sjukhus. Har dock själv valt att inte ha med någon eftersom jag inte riktigt har något stöd ifrån min omgivning. Känner att den dagen kommer vara jobbig nog utan att jag ska behöva ta hand om någon annan och trösta för att dom mår dåligt/ får panik. 

Jag är helt säker på att jag vill göra abort, men det känns ju såklart inte bra att överhuvudtaget behöva göra det. 

Vad tråkigt att du inte har stöd från din omgivning. Då gör du helt rätt i att göra aborten på sjukhus, då finns ju personalen där som stöd. Hoppas allt går bra för dig!
Svar på tråden Medicinsk abort vecka 9