Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Utländska kvinnor är inte förstörda...

Kalle83 skrev 2019-06-13 21:57:04 följande:

Ursäkta den aningens provocerande rubriken, men måhända lockar den till läsning. Jag och två singelvänner i 40-årsåldern konstaterar - efter att ha hängt på Tinder och Happy Pancake i uppåt ett år (diffar lite mellan oss) så undrar vi: Vad har hänt med svenska tjejer/kvinnor. Det verkar som att det finns några gemensamma nämnare: Alla är trendkänsliga, alla kör pass på gym, alla går i tights, alla högaktar Netflix, och nästan alla ser ungefär likadana ut. 

Är de Instagram-förstörda, Meetoo-knäckta, lost?

Så till saken.Vi (nåväl, två av oss) har lätt att träffa kvinnor från andra länder. De tar kontakt, är påslagna, och vill ses. Det är enkelt, oytligt och innerligt. Jag har detta år träffat tre tjejer från Afrika, min andra vän har träffat mest tjejer från Mellanöstern, och min tredje vän verkar gå hem i alla läger, även om han är lite tafatt och ängslig av sig, och därför inte riktigt vågar ta för sig. Dessa kvinnor är inte outbildade, utan merparten har akademisk examen från sina hemländer, och är sanslöst trevliga. 

Så frågan är: Hur kommer det sig att denna minoritet av kvinnor som finns i Sverige, utgör majoriteten av de som jag och mina vänner får kontakt med?

Men grattis, du tilltalas mer av en annan kultur. Är väl inget konstigt med det?
Svar på tråden Utländska kvinnor är inte förstörda...