Inlägg från: Anonym (2a. gen. invandrare kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2a. gen. invandrare kvinna)

Utländska kvinnor är inte förstörda...

Tolkar jag dig rätt om jag läser att inträffar de "förstörda" svenska kvinnorna på Tinder men att de utländska kvinnorna påträffas mer i utesvängen?

För i så fall är ju skälet att det är annorlunda folk ganska tydligt. De som hänger på Tinder är ju de som är så jävla omständliga i verkliga livet att de inte kan träffa någon ute. Men om ni träffar på bägge sorterna främst via dejtingapparna så handlar det nog främst om kulturella skillnader. Jag föreställer mig att det är just vissa nationaliteter det handlar om, där kulturen är mer öppen och välkomnande. Det finns ju utländska kvinnor som tillhör kulturer där man är ännu mer tillknäppta än i den svenska. Även ute är ju skillnaden mellan bemötande från människor med olika bakgrund ganska tydlig. Tredje generationens invandrare brukar i regel ha anammat den svenska "sköt dig själv och skit i andra"-mentaliteten, men första och andra generationen har med sig mer influenser från sina respektive bakgrunder.

Det kan ju knappast komma som en överraskning att svensk kultur och mentalitet är lite speciell? Och att det gäller såväl männen som kvinnorna.

Svar på tråden Utländska kvinnor är inte förstörda...