Inlägg från: Anonym (Teori) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teori)

Utländska kvinnor är inte förstörda...

Okej så jag kan försöka mig på ett svar här. Har en amatörteori. Jag har två systrar, och alla vi är ihop med utländska killar. Inte så att vi medvetet "dissar" svenska killar, det har bara blivit så. Alla mina kompisar förutom en har också utländska killar. Bor i Stockholm kan jag tillägga. När vi pratar om varför det är så tänker vi att det dels beror på att man, man som kvinna, tycker att det är väldigt intressant med andra nationaliteter. Det blir en frisk fläkt, nånting nytt. Man blir ju lite trött på det man har framför sig varje dag så att säga, både när det gäller utseende och tankesätt. Man vill ju utmanas som person och lära sig om andra kulturer, om andra tankesätt, få nya inputs. Det andra skälet gäller de svenska killarna, de är för "långsamma" och tar inte för dig direkt och visar inte sitt intresse direkt. Utlänningarna hinner före. Ja lite generaliseringar kanske men det är allas vårt intryck. Så jag tror att det börjar bli väldigt vanligt, i storstäderna iaf där det finns många olika nationaliteter samlade, att svenska tjejer dejtar utländska killar, och svenska killar dejtar utländska tjejer. Man är bara trött på varandra helt enkelt haha. Allt "nytt" är ju så mycket bättre och roligare osv osv.

Sen om man varit ihop med någon i flera år som är från en annan kultur, som jag, så kan man ibland sakna vissa kvaliteter som just svenska killar har. När man är från samma kultur och vuxit upp på ungefär samma sätt så förstår man varandra bättre ibland kan jag känna. Det blir inte så många missförstånd. Man har också samma synsätt vad gäller kvinnans roll och familj, barnuppfostran, vilket förhållande man har till sina egna föräldrar och släktingar osv.

Hur som helst, det jag tänker är att, kanske att du får napp på utländska tjejer, just för att de svenska tjejerna får napp på utländska killar?

• Anonym (Teori)

Och sen precis som du själv säger, så är du trött på svenska tjejer, du tycker de är tråkiga och likadana, eller hur? Det är för att du har sett dem i hela ditt liv. Men när svenska tjejer åker utomlands, då klassas de som allt annat än tråkiga. För utlänningar så är svenska tjejer exotiska, vackra, trevliga, sexiga, och kommer från en kultur och ett land som är högt beaktat världen över.

Svar på tråden Utländska kvinnor är inte förstörda...