KillBill skrev 2019-08-07 10:31:45 följande:
Vad jag kan se så är Israel Democracy Institute ett etablerat israeliskt företag som genomför opinionsundersökningar i Israel. Menar du att man inte kan lita på detta Israeliska företag?
Vad jag vet så är alla kända medlemmar i föreningen Judar för Israelisk palestinsk fred av judisk börd och att en föreningen bara företräder medlemmarnas uppfattning är självklart.
Du har inte förstått begreppet utomrättsligt dödande. Detta begrepp är tillämpligt om en soldat eller polis med berått mod skjuter ihjäl någon som är gripen och oskadliggjord men inte om när en soldat eller polis skjuter ihjäl någon som de misstar för en beväpnad person. När 20 år gamla Eric Torell mitt i natten tragiskt sköts ihjäl höll Erik i ett leksaksgevär.
Jag vet inte på vilket sätt underökningen utförts, du kanske vet?
Kända medlemmar är bl.a. Dror Feiler, som semestrat hos narcoterroristerna FARC och som alltid dyker upp med sin saxofån när det är våld i luften. Allierat sig med IHH osv.
En annan kändis är Henry Ascher, medlem i det vänsterextremistiska och stalinistiska "Kommunistiska Partiet", där även socialdemokraten Ulf Bjeleld har ett förflutet.
Förintelseförnekaren Lasse Wilhelmsson har också varit medlem i JIPF
Som judinna tar jag starkt avstånd från denna tvivelaktiga förening.
25 avlossade skott mot en person med leksakspistol, man kan tycka att det borde kunnat lösas på annat sätt.
?Villigheten att systematiskt fördöma den judiska staten för saker som andra stater inte fördöms för, innebär inte att man ställer högre krav på Israel, utan att man ställer diskriminerande krav på Israel?, skrev Charles Krauthammer 1990. ?Diskriminering mot judar har ett namn. Det kallas för antisemitism?.