Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Antisemitismen inom vänstern, varför?

TvillingmammaVästgöte skrev 2023-12-03 19:50:34 följande:
    Skulle vara intressant att höra vad Peter Hultquist tycker om Hamas nu, efter terrordådet den 7 oktober då 1200 civila israeler slaktades, många av den små barn. 

Citatet är tagit ur sitt sammanhang.  Det som menas är att det som krävs för en varaktig fred är en fredsprocess som har legitimitet från relevanta parter på respektive sida.  Om du läser motionen så ser du att även det styrande högerpartiet Likud är nämnt i motionen men detta har man av någon anledning exkluderat från citatet. 

Läs gärna motionen här: .

www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/folkratten-och-israel-palestinakonflikten_gw02u342/
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-12-04 09:51:43 följande:
    Det finns inget problem med antisemitism i högern , problemet är i extremhögern. Antisemitismen i vänstern är det som diskuteras i tråden, det är verkligen överraskande att vänstern som står för allas lika värde, så ofta är antisemiter. 
    Det påstående har intet stöd i fakta. Tvärtom så gror antisemitismen inom M och KD. Sveriges mest antisemitiska väljare finner man i SD. 

• KillBill

Moderat politiker spyr ut sin antisemitism på Twitter..

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2024-01-30 15:06:50 följande:

Om du gjort din hemläxa hade du sett att Åkesson hade ett möte med Amichai Chikli, Diasporaminister och minister för kampen mot antisemitism.
    åkessons parti har mycket skit i bagaget, men de utvecklas iallafall något till det bättre. 

till skillnad från ditt eget parti. Margot Wallström är fortfarande person non grata.
    Jamal el Hamas är fortfarande medlem i ditt parti.
    S i Malmö är fortfarande infekterade av antisemiter.

Jimmie Åkesson träffade en minister från likudregeringen som anklagas för att med nya lagar urholka demokratiska rättsprinciper och som anklagas för folkrättsbrott i Gaza..
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2024-01-31 10:24:41 följande:
    Nice att du tycker att du vet mer om vår inrikespolitik än vad jag själv gör 🤡
    Menar du att mitt påstående inte stämmer?

Högsta domstolen i Israel grep in och stoppade det lagförslag som den Israeliska regeringen drev igenom och som hade förvandlat Israel till en demokratur.. 

Internationella domstolen i Haag granskar just nu om Israels agerande på Gaza strider mot folkrätten/om Israel gjort sig skyldiga till folkmord..

www.svt.se/nyheter/utrikes/folkrattsprofessorn-tuffare-skrivningar-an-jag-vantade-mig
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2024-01-31 12:43:32 följande:
    Ja, till skillnad från Sverige har vi en högsta domstol som kan stoppa lagförslag. Var det något mer?

Har du inte läst att Israel inte begår folkmord?
    Att du skiter i att hamas struntar i ICCs order att släppa gisslan förvånar mig inte ett enda dugg.
    Bra att vi är överens om att det var bra att Israels högsta domstol grep in och stoppade den lagförändring som Likud var på väg att införa och som skulle ha gjort Israel till en demokratur. Sedan har du fel. Högsta förvaltningsdomstolen kan pröva och stoppa lagar som regeringen försöker genomdriva om dessa strider mot svenska rättsregler. EU domstolen kan stoppa lagar som striden mot EU rätten. 

Att terroristerna i Hamas inte släpper gisslan ger inte Israel rätt att  döda oskyldiga i Gaza . Förstår du inte det?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-01-31 13:34:39 följande:

Såssarna... alltid på terroristernas och kvinnoförtryckarmas sida...Kräks

Varför ljuger du?

Jag rekommenderar alla att lyssna på detta inlägg med Jan Egeland, generalsekreterare för Norska flyktingrådet som förklarar varför den svenska regeringens beslut är vansinnigt..

www.svt.se/nyheter/utrikes/toppdiplomaten-om-israels-terrorsiffror-tror-jag-inte-pa-alls

• KillBill

Höganäs styrs av M och KD tillsammans med C och MP  och där vill man inte genomföra en minnesdag för förintelsen eftersom det skulle kunna tolkas som att Höganäs tar ställning i kriget..

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?