Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

FuckGoggleAskMe skrev 2023-09-13 23:35:09 följande:
    Vilken osmaklig jämförelse, människor som olagligt uppehåller sig i Sverige, riskerar inte att bli skickade till gaskammare. Du kan inte jämföra judarnas situation i Holland under kriget med de som nu uppehåller sig olagligt i Sverige. Vanligtvis har de som uppehåller sig olagligt i Sverige ingen anledning till att få asyl, de kan återvända till sina länder utan problem. 

Det finns väldigt många teorier om vem som angav Anne Franks gömställe, en av dessa går ut på att det var en judisk man, men ingen vet ännu vem det var som rapporterade dem. Det finns många andra teorier. 

Är det så vi vill ha det i Sverige, ett antal människor utan skyddsbehov får bo i Sverige utan anledning? 
    Du har absolut ingen aning om vad människor som håller sig gömda riskerar. Noll.

Det är ingen som har jämfört med judarnas situation i Holland under kriget utan man tar fasta på hur unket ett angiverisystem är.

Är det så vi vill ha det i Sverige att barn till gömda får avstå från vård av rädsla att bli angivna? Är det så vi vill ha det i Sverige att vårdpersonal ska tvingas agera stasi när de ska fokusera på att hjälpa sjuka människor och rädda liv?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-09-14 22:39:03 följande:
    Nähä, så judarna i Holland användes bara som ett exempel på angiverisystemet? Så lät det inte direkt när MPmänniskan pratade. Och varför drar du upp att den som angav Anne Frank var jude, när det inte ens stämmer? Eller rättare sagt, det är en obekräftad teori bland många. Hur är det relevant om man endast vill belysa angiverisystemet?

Varför tar ingen upp exemplet med angiveri under kulturrevolutionen i Kina i stället? Där uppmuntrades tex barn att ange sina föräldrar, när de sa något negativt om Mao. 

Du har nog inte heller någon aning om vad människor som gömmer sig riskerar, du känner inte alla.

Jag är väldigt tveksam till att de inom vården ska rapportera folk, men Sverige ska väl spendera resurser på de med verkligt skyddsbehov i stället för människor som bara vill få en bättre ekonomisk situation. Tror inte att vårdens personal är rätt väg att gå, men förstår tanken bakom.
    Exakt. Det är ju förslaget om angiverilagen som man är kritisk mot.

För att det blir extra sjukt när man anmäler någon i samma sits i hopp om att rädda sitt eget skinn.

Varför skulle man inte ta ett exempel om angiveri när man vill ta kritisera en angiverilag?

Har aldrig påstått att jag känner alla.

Om man vill rensa vården från personal kan man gå vidare med angiverilagen.
  • nihka
    nattuw skrev 2023-09-16 14:06:53 följande:
    När använder de överhuvudtaget något som skett i en kommunistdiktatur som varnande exempel?
    "De"? Varför tog man inte upp alla liknade situationer som skett på hela planeten?  Antagligen för att man tog något närmare hemma.
  • nihka
    Mentat skrev 2023-10-14 11:00:58 följande:

För den som verkligen är intresserad av trådens ämne är denna djupgående analys av Henrik Jönsson väl värd att ta del av: 
    ">DÄRFÖR älskar vänstern ISLAM - YouTube

Snubben som menar att det inte brinner i världens skogar mer nu än tidigare och naturligtvis finns enligt honom ingen koppling till klimatförändringar heller. Kör sin pseudostatistik med arealer idag med tillgång till modern brandbekämpning med flygvattenbombning och arealer under tider med häst och kärra och hinkar.

Man tar det bara på rubriken. "Vänstern" är traditionellt inte särskilt imponerade av religion öht.
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-10-15 14:57:12 följande:
    Moronius har inte varit med i MED på 3-4 år. Det är helt irrelevant i sammanhanget. Han skulle inte vara välkommen tillbaka vet jag med bestämdhet. Han skulle knappast ens vara välkommen hos Alternativ för Sinnesslöa. 
    Han blev tokig efter sin covid då han gick all in på konspirationsteorier. Numera ett av landets värsta kremltroll.

"Ultrahöger" 🤡 vad är du isåfall? Infravänster?
    Så du lyckades inte uppfatta "tidigare". Tidigare betyder annars innan nu.
  • nihka
    Mentat skrev 2023-10-15 16:39:26 följande:
    Översättning: Inga argument i sak, bara klagomål på att avsändaren av budskapet är fel utan att bry sig om att ta reda på vad det går ut på.

Jag är iofs inte förvånad.
    Jag är inte heller förvånad över att du gör reklam för en snubbe som använder sig av källor på ett oseriöst sätt. Du begår ju regelbundet samma fel själv.
  • nihka
    Mentat skrev 2023-10-15 16:39:26 följande:
    Översättning: Inga argument i sak, bara klagomål på att avsändaren av budskapet är fel utan att bry sig om att ta reda på vad det går ut på.

Jag är iofs inte förvånad.
    Det var bland det dummaste jag hört i denna hata-vänstern tråd. "Vänstern" älskar inte islam precis som "högern" inte hatar islam.

Pga av Israels och Palestinas evighetskrig lider och dödas inte bara deras respektive krigarbas utan oskyldiga människor av fler trosuppfattningar än judendomen och islam. Det finns inget höger och vänster när folk dör. Bara död.
  • nihka
    Mentat skrev 2023-10-15 17:39:50 följande:
    Fortfarande noll sakargument. 
    Fortfarande inte fattat att Jönsson bara är en hobbytyckare med liknande åsikter som du själv och åsikter är fortfarande inte fakta. Och samma tvivelaktiga behandling av källor.
  • nihka
    Martinetto skrev 2023-10-22 15:49:33 följande:
    I den här undersökningen får människors fördomar och subjektiva föreställningar om vem andra är och styra vem som ligger bakom vad de betraktar som antisemitism.

Jag har blivit kallad antisemit av beskyddare av förintelseförnekare för att jag anser att en stat inte ska ska bygga sin identitet på att försöka utrota alla andra grupper utan man får leva jämte varandra. Dessutom har jag kallats extremvänsterfeminist fast jag inte ens är feminist av samma hjärntrust för att jag inte hatar vänstern. Ser dem bara som oppositionen. 

Inte en siffra rätt med andra ord vilket skulle ge ett väldigt missvisande  "undersökningsresultat".
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-10-22 23:52:56 följande:
    Du tror alltså att Israel försöker att utrota alla andra grupper? Ja, då kan man räkna med att bli kallad antisemit. 
    Haha. Nej, från staten Israel. Och de hymlar inte ens om det själva utan det står numer på pränt. Men du känner alltså inte till det? Det blev naturligtvis högljudda protester från såväl minoritetsgrupper, israeler och i internationellt, men bakåtsträvande krafter segrade.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?