Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Kommentarer överflödiga

Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70

En judisk läkare på karolinska blev avskedad då han anmälde att han utsatts för antisemitiska trakasserier. Nu medger karolinska att avskedandet var fel. 

i Sverige blir judar avskedade för att de blir utsatta för judehat.

det gäller att ha rätt tro?

• RebeckaZ70

Man måste ju bara älska när vi judar används som slagträ när vänstern ska kritisera. Särskilt när det gäller döda judar.
    Vi levande judar är det inte så noga med, särskilt inte när det gäller hur vi behandlas i t.ex. det socialdemokratiska skyltfönstret Malmö.

• RebeckaZ70
    theotherone skrev 2022-10-23 11:11:03 följande:
    Mest anmärkningsvärt är dock att trådstartaren inte verkar reagera alls på Fallenkvist-skandalen. Men det är klart - det här var aldrig en tråd om antisemitism egentligen. Det här var en tråd om att "vänstern är dumma för jag gillar inte vänstern".
    Vad ska jag skriva som inte redan är sagt?
    Mitt förakt för fallenkvist är lika stort som mitt förakt för den antisemitiska vänstern. Nöjd?
    Jag delar vår ambassadörs åsikter om Fallenkvist.

Och nej, jag gillar inte vänsterns hycklande när det gäller antisemitism.
  • RebeckaZ70
    nattuw skrev 2022-10-23 15:40:52 följande:
    Läser man vad trådskaparen skriver så är det hycklande och tystnaden kring den antisemitism som kommer från vänster som väckt trådskaparens förakt och gjort att trådstartaren ansett det befogat att lyfta frågan om vänsterns antisemitism och därmed öka medvetandet om att högern inte har ett monopol på antisemitism.

Ser man till den antisemitism som kommer från höger så finns det inte samma hycklande tystnadskultur runt den typen av antisemitism som det gör när antisemitismen kommer från vänster.

Att frågan om vänsterns antisemitism är känslig och att det är en fråga som behöver lyftas ser man inte minst i denna tråd där många istället för att diskutera frågan om vänsterorienterad antisemitism försöker misstänkliggöra trådstartaren.
    Precis. 

Du beskrev det till 100%

De flesta övrigas kommentarer i tråden läser jag inte ens. Det är meningslöst att försöka diskutera med personer som antigen ljuger om vad jag har skrivit eller hittar på egna halmgubbetolkningar om vad jag tycker. 
  • RebeckaZ70
    theotherone skrev 2022-10-24 18:55:53 följande:
    GUtveckla gärna. I min värld går det lika bra att vara emot staten Israel och dess systematiska förtryck av en minoritetsgrupp (Palestinier) som att vara emot islamism i alla dess former.
    Vara emot staten Israel ?

det låter som ett eko från Carl-Henrik Granholms uttalande om

Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, vill helt krossa Israel , det är helt riktigt och en målsättning vi måste stödja.

Från Broderskap. Den socialdemokratiska organisation som gång efter annan stödjer antisemitism.

Staten Palestina, som styrs av en doktorand i förintelseförnekelse som leder socialdemokraternas Kära Systerparti blundar för att deras medborgare kidnappar homosexuella som flytt till Israel från just Kära Systerpart, och halshugger dem.
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2022-11-01 13:33:01 följande:

Det finns ett antal högt uppsatta företrädare inom socialdemokraterna med ett dunkelt förflutet.
    Tänkte börja med några från kpml(r), numera kommunistiska partiet (k)

kpml(r) var på sin tid extrema i sitt israelhat och hävdade under långa perioder att den judiska staten måste utplånas. Jag har ju svårt att se det där som något annat än antisemitism...
    Vilka toppsåssar är det då som marinerats i denna dyngpöl?

Marita Ulvskog, minister i flera såsseregeringar och tidigare partisekreterare och eu-parlamentariker.

Sen har vi Ulf Bjereld, sitter numera i styrelsen för "Tro och solidaritet", fd "Broderskap". Förutom att ha varit med i den vidriga kommunistsekten som ville ta makten med våld, kritiserade han den polska frihetsrörelsen och skrev att Solidaritet förrådde den kommunistiska saken. 

Broderskaparna är ju inte heller de vilka som helst, ledande företrädare var aktiva försvarare av "Radio islam " i den då största rättegången om HMF. Dessutom har de argumenterat för att Israel av teologiska skäl måste upphöra att existera, då judarna ska användas till kristendomen och Israel då förlorar sin mening som judisk stat. De har också haft kontakter med extrema islamister som också lämpligt nog har Israels utplånande på programmet. Sen får man ju inte glömma Grenholms "palestinierna önskar utplåna Israel som stat, vill helt krossa Israel. Detta är helt riktigt och det är en målsättning vi bör stödja".

KPML (r) är i min värld en organisation lika vidrig som nmr eller andra nynazister. Det är helt obegripligt att man med den bakgrunden kan nå toppositioner inom socialdemokraterna. 

Bra sammanställning!

Läs gärna Annika Borg, som skriver om vänsterkyrkans antisemitism, det finns mycket mer skrivet av henne om just Stasikyrkan.

Ryktet om 68-kyrkans död är starkt överdrivet (timbro.se)

• RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-11-16 08:42:43 följande:
    Säg såhär ... härligt och härligt ... hellre att de fattar vad de håller på med och slutar.

Jag tror att det finns många som inte ens förstås vad de är delaktiga i. Inte alla. En del är MYCKET medvetna om vad de gör. Men de flesta tror nog bara att det är normalt.

Jag tänker på ett SVT-reportage där reportern intervjuar vid en demonstration och man hör slagorden: "From the river to the sea ..." alltså den där antisemitiska slagdängan om att utplåna Israel och kasta judarna i havet.

Reportern tänker inte ens på saken. Ingen på SVT tänker på saken. Ingen ställer en kontrollfråga till de som arrangerar demonstrationen. Elle så hör någon detta men sorterar det under "anti-sionism" och "Israels ockupation".

Normaliseringen.

.
    Andra titlar på videos från samma källa som ovan länkat:

"Dave Chapelle confirms jewish Hollywood"

"Shabbos goy Jordan Peterson grovels to israelis"

"Jewish blood magic"

"9/11 - Israels great game"

Och videos därifrån sitter folk och nickar i takt till ...
    Som vanligt då m a o. Hann aldrig se vem eller vilka som höll med ursprungsinlägget, men jag kan ju gissa.
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2022-11-16 10:37:09 följande:
    Kolla din inbox...
    Vad förvånad jag blev

eller inte
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?